Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2012, 22:49
bobbbb
bobbbb is offline
Hallo,

Ik ga volgend jaar HBO Rechten volgen. Is het nog mogelijk om volgend jaar door te stromen van het eerste jaar HBO naar Universitair niveau?

Bob.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2012, 22:56
Em.
Em. is offline
Bij de toelatingseisen van de universiteit Leiden voor rechten vind ik:

Citaat:
Het einddiploma vwo zonder verdere eisen aan profiel
Een propedeuse- of einddiploma van een hbo-instelling
Een propedeuse- of einddiploma van een andere universitaire opleiding
bron

Dus lijkt me van wel, dan.
Oud 15-06-2012, 23:08
bobbbb
bobbbb is offline
Citaat:
Bij de toelatingseisen van de universiteit Leiden voor rechten vind ik:

bron

Dus lijkt me van wel, dan.
Ik heb gelezen op het internet dat men het wilt gaan afschaffen. Ik vraag me af of het nog kan worden afgeschafd als mensen die opleiding al gekozen hebben..
Met citaat reageren
Oud 15-06-2012, 23:16
Schrödinger
Schrödinger is offline
Je kan natuurlijk ook gewoon een vwo-diploma halen i.p.v. je P HBO-rechten.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2012, 23:29
bobbbb
bobbbb is offline
Citaat:
Je kan natuurlijk ook gewoon een vwo-diploma halen i.p.v. je P HBO-rechten.
Ja, dat klopt. Alleen zie ik het helemaal niet zitten om nog twee jaar op de middelbare school te zitten..
Met citaat reageren
Oud 15-06-2012, 23:41
bobbbb
bobbbb is offline
Ik heb ook geen examen in duits en frans gedaan! Dus loop dan sowieso heel veel achter op duits of frans..
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 14:28
Inspire
Inspire is offline
Je P halen en dan naar de Uni is gewoon voor lamme mensen. Als je zo'n instelling hebt, haal je het 9 van de 10 keer toch niet op de uni, dus kun je beter gewoon je HBO studie afmaken. Ik ken zoveel mensen die dit probeerden, en niet zijn geslaagd.

Misschien ben jij een super leerling, die 'nu een studie heeft gekozen die je écht wilt'. Ik zou zeggen go for it, anders gewoon HBO doen
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 07:49
Verwijderd
Het hangt er natuurlijk wel helemaal vanaf wélke studie je wil gaan doen. Als je WO Rechten wil gaan doen, dan kan dat. Als je WO Geneeskunde wil gaan doen dan kan het niet .

Maar goed, als je zo graag rechten wil gaan studeren, waar ik maar even vanuit ga, dan kan dat nog wel. Mijn huisgenoot heeft dat ook gedaan. Je moet er wel rekening mee houden dat de overstap misschien heel zwaar is, of in ieder geval zwaarder dan vanaf vwo. En bovendien mag je absoluut geen uitloop hebben, want als de langstudeerboete er komt ben je dan behoorlijk de lul. Áls er dus een andere optie zou zijn dan zou ik die altijd nemen. Dan maar gewoon even verbijten dat je nog twee jaar middelbare school zou moeten doen, maar als je zo graag naar de universiteit wil is het wel de meest logische optie.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 10:25
Verwijderd
Het is niet per se twee jaar, je VWO-diploma behalen. Daarnaast kun je nadenken over waarom je op de havo zit en hoeveel voorbereiding je noig hebt om universitair te studeren. Waarschijnlijk levert VWO doen je een stabielere basis om het uiteindelijk allemaal te halen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 14:49
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Je P halen en dan naar de Uni is gewoon voor lamme mensen. Als je zo'n instelling hebt, haal je het 9 van de 10 keer toch niet op de uni, dus kun je beter gewoon je HBO studie afmaken. Ik ken zoveel mensen die dit probeerden, en niet zijn geslaagd.
Wat is dit nu weer voor volslagen en vooral vooringenomen nonsens.

Behalve dat laatste dan, dat is jouw persoonlijke ervaring, maar wat je daarvoor beweert is onzin.
Oud 17-06-2012, 15:02
Verwijderd
Citaat:
Wat is dit nu weer voor volslagen en vooral vooringenomen nonsens.

Behalve dat laatste dan, dat is jouw persoonlijke ervaring, maar wat je daarvoor beweert is onzin.
Dat is een 'fok-type', niet op ingaan. Of nog beter, verwijder die post.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 15:06
Verwijderd
Citaat:

Misschien ben jij een super leerling, die 'nu een studie heeft gekozen die je écht wilt'. Ik zou zeggen go for it, anders gewoon HBO doen
Citaat:
Van de havisten die eerst een hbo-propedeuse halen en dan overstappen naar de universiteit – vorig jaar waren dat er duizend – haalt ruim veertig procent binnen vier jaar het bachelordiploma van een driejarige wo-opleiding. Dat is misschien geen hoge score, vergeleken bij de zestig procent van de gewone vwo-instroom, maar uitzonderlijk is het evenmin.
http://delta.tudelft.nl/artikel/met-...het-goed/24351
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 15:58
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dat is een 'fok-type', niet op ingaan. Of nog beter, verwijder die post.
Aan censuur doen wij hier niet. Als iemand domme opmerkingen wil maken mag dat (binnen de kaders van de forumregels natuurlijk), in ruil daarvoor mag ik iemand wijzen op het feit dat zijn opmerking dom is.
Reageren

Regels voor berichten