Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2012, 12:29
Scholier10
Scholier10 is offline
Hallo,

Ik zou graag op het hbo de opleiding International business and languages willen doen. Ik vroeg me af welke mbo opleiding je daarvoor nodig hebt, en welke goed aansluiten bij de hbo opleiding.

bvd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2012, 14:32
Martiño
Martiño is offline
Google is je vriend! Kijk hier eens: http://www.carrieretijger.nl/opleidi...-and-languages

Je hebt dus minimaal mbo niveau 4 nodig, maar als je 21+ bent kun je een toelatingstest doen. Zo te zien zijn er geen eisen wat betreft vakken als je met je mbo-diploma kunt binnenkomen, maar het lijkt me dat je wat affiniteit met economie en vreemde talen moet hebben.
Oud 15-06-2012, 15:29
Scholier10
Scholier10 is offline
Ik heb echt alles bekeken en opgezocht, maar ik vroeg me af of er een specifieke mbo4 opleiding zou zijn die heel goed zou aansluiten op HBO IBL. Dat zou het op het hbo wel wat makkelijker maken denk ik... Bovendien vroeg ik me ook af of er mensen zijn met ervaring in deze opleiding en die toevallig ook van het mbo komen of mensen kennen die van het mbo toch wel hbo ibl doen en of het ook wel bevalt...

Toch bedankt btw
Met citaat reageren
Oud 15-06-2012, 17:33
Martiño
Martiño is offline
Je kunt natuurlijk altijd even opbellen of mailen naar de hogeschool waar ze IBL geven! Daar hebben ze vast vaker doorstromers van het MBO.

Maar mij lijkt het vooral dat een vooropleiding economie of mkb ofzoiets goed aansluit.
Oud 18-06-2012, 14:45
Myzzzz
Myzzzz is offline
Die studie wil ik ook gaan doen.

Zoals eerder gezegd moet je een economische studie gaan doen, maar je moet ook opletten dat je bij die studie die je op mbo niveau gaat doen, ook Frans en/of Duits kan volgen, op zo'n manier dat je aan het eind van die studie op havo 5 niveau zit met de taal. Zoals je wellicht weet, wordt er namelijk ook lesgegeven in 3 vreemde talen, en Spaans begint op het 0-niveau, maar met Frans en Duits breien ze verder met je havo-5 niveau.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten