Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2002, 20:11
moenbase
moenbase is offline
Hm, dit klinkt best maf eigenlijk, maar ik kwam erop doordat ik het volgende meemaakte:

Een goede vriendin van mij ergert zich kappot aan haar vriend als hij z'n kleding + handdoeken laat rondslingeren in de badkamer wanneer hij heeft gebadderd. Dat merkte is dus op toen ik in hetzelfde appartement, op vakantie, als hen verbleef.

Nu lijkt het mij dus eigenlijk beter dat je eerst een paar maanden/weken/jaar[?] in 1 zelfde huis/appartement verblijft zodat ze zich ook niet gaan ergeren aan dát soort dingen. Ik bedoel, als zij niet dezelfde leefstijl hebben, denk ik niet dat het erg lang goed gaat. Dus als je dan eerst bijelkaar gaat wonen, en dan pas een relatie aangaat [aan 'mag' gaan] dan zou het toch veel beter werken.

Overigens...
Er zijn genoeg andere voorbeelden te noemen zoals afspraken maken wie de lege flessen wegbrengt, de boodschappen doet, het eten maakt. Gewoon van dat soort kleine dingetjes is voor sommige relatiehebbenden een probleem die ze niet goed kunnnen oplossen. Dat zie ik niet alleen bij de zojuist genoemden uit mijn voorbeeld, maar ook bij andere stellen die zich ook ergeren op deze wijze.
Oud 18-08-2002, 20:14
Verwijderd
"Niet trouwen voordat je hebt samengewoond", lijkt me een betere regel.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 20:15
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
jaja, nu zeg je wel iets wat nooit waar gemaakt kan worden. tenminste niet bewust. 'ow wat een leuke jongen, laat k maar met hem gaan samen wonen en dan kijken of ie nog leuk is.' dat werkt dus niet he?

maar k kan me er wel bij voorstellen dat je, wanneer je gaat samenwonen, opeens geirriteerd raakt en het dan uit gaat.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 20:53
moenbase
moenbase is offline
********: dát gebeurd in de meeste gevallen toch wel, nietwaar?

*RainBow*: Ik weet dat het niet kan, maar ik denk dat het om een goede relatie te hebben zonder dat je je steeds gaat ergeren aan z'n vuile sokken in het bed, om dus eerst te gaan samenwonen om te kijken of jullie echt wel zo goed bij elkaar passen. En lukt dat niet, even goede vrienden, maar dan 'mag' je geen relatie hebben.
Oud 18-08-2002, 21:01
PardonMe
PardonMe is offline
ja in princiepe vind ik het een goed idee ja, in de praktijk niet echt uivoerbaar, maar het plan vind ik goed..
Ik zou me na verloop van tijd ook wel gigantisch gaan ergeren aan vieze kleding of handdoeken die in de badkamer rondslingeren.. en andere dingen waar geen duidelijke afspraken over zijn..
terwijl je in het begin het allemaal zo goed zag zitten enzo, helemaal verliefd en het kan allemaal niet meer stuk en dat je je dan zo gaat ergeren dat je relatie gewoon niet meer werkt..
Ik denk dat daarom aardig wat relaties ook wel stuklopen, dat het gewoon wat anders wordt als je dagelijks bij elkaar bent..
gewoon vanaf het begin duidelijke afspraken maken ofzo
Oud 18-08-2002, 21:02
Q
Q is offline
Schiet mij ineens een stelling van de Abt te boven... die wel erg veel op deze lijkt.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 21:07
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Q schreef:
Schiet mij ineens een stelling van de Abt te boven... die wel erg veel op deze lijkt.
Ik weet haast zeker dat ergens anders overging, dus nee, het is geen kopie
Oud 18-08-2002, 21:46
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
"Niet trouwen voordat je hebt samengewoond", lijkt me een betere regel.
Vroeger was het precies andersom...niet samenwonen voor je getrouwd bent...

Ach ja, the times, they are a-changin'
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten