Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2012, 10:33
xxxlottexxx
xxxlottexxx is offline
Hallo,

Ik zou in de toekomst graag starten met de opleiding Maatschappelijk werk & Dienstverlening.

Ik weet niet goed of ik nu voor Fontys in Eindhoven moet kiezen of voor Avans in Den Bos. Ik hoor zo om me heen dat Avans beter bekend staat als Fontys. Maar ik kom er niet goed achter waarom dit zo zou zijn.

Hopelijk kan iemand mij vertellen hoe zijn of haar ervaringen zijn met een van deze scholen. Hoe zit het met de begeleiding tijdens je studie? Ben je tevreden over de manier van lesgeven? Voel je je prettig op deze school? Dit soort dingen zou ik graag willen weten.

Bedankt!

Lotte
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2012, 10:28
janfransa
janfransa is offline
Dag Lotte,

Bij deze wil ik je graag uitnodigen voor een gesprek bij Fontys Hogeschool Sociale Studies. Dan kunnen we je wat meer inzicht geven in hoe de opleiding MWD in elkaar zit. Wanneer je gebruik wil maken van de uitnodiging mail me dan. Ik regel dan een afspraak.

Met vriendelijke groet,
Jan Fransen
docent Fontys Hogeschool Sociale Studies
Met citaat reageren
Oud 29-06-2012, 10:38
Cucumber.
Cucumber. is offline
Mijn vriend studeert MWD aan Avans in Breda en die is zeer te spreken over het onderwijs zelf. Soms is het organisatorisch wel een rommeltje qua roosters, maar de lessen schijnen wel heel goed te zijn.

Is Den Bosch dan écht de enige optie voor jou of zou je eventueel ook in Breda willen kijken?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2012, 11:04
xxxlottexxx
xxxlottexxx is offline
Citaat:
Dag Lotte,

Bij deze wil ik je graag uitnodigen voor een gesprek bij Fontys Hogeschool Sociale Studies. Dan kunnen we je wat meer inzicht geven in hoe de opleiding MWD in elkaar zit. Wanneer je gebruik wil maken van de uitnodiging mail me dan. Ik regel dan een afspraak.

Met vriendelijke groet,
Jan Fransen
docent Fontys Hogeschool Sociale Studies
Hallo meneer Fransen,

Bedankt voor het aanbod voor het maken van een afspraak, ik zou daar tegen die tijd best gebruik van willen maken. Nu is het zo dat ik deze vraag stel omdat ik benieuwd was naar de antwoorden. Ook omdat mijn broer nu aan een HBO studie begint komt dit onderwerk regelmatig ter sprake. Het duurt nog wel even voordat ik naar het HBO zou kunnen. Ik begin na de zomer namelijk aan de opleiding Sociaal Maatschappelijk Dienstverlener niveau 4 en deze studie duurt 3 jaar, dus een HBO studie is echt iets voor de toekomst.

Nogmaals bedankt en misschien tot ziens.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2012, 11:11
xxxlottexxx
xxxlottexxx is offline
Citaat:
Mijn vriend studeert MWD aan Avans in Breda en die is zeer te spreken over het onderwijs zelf. Soms is het organisatorisch wel een rommeltje qua roosters, maar de lessen schijnen wel heel goed te zijn.

Is Den Bosch dan écht de enige optie voor jou of zou je eventueel ook in Breda willen kijken?
Beste Cucumber,

Bedankt voor het delen van je informatie. Ik woon zelf in de buurt van Eindhoven dus Den Bosch is voor mij qua reizen makkelijker te overbruggen Mijn voorkeur zou daarom daar naar uit gaan. Het lijkt mij dat het niks mag uitmaken of je nou in Breda of Den Bos studeert bij dezelfde instellen of wel?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2012, 21:12
Cucumber.
Cucumber. is offline
Citaat:
Beste Cucumber,

Bedankt voor het delen van je informatie. Ik woon zelf in de buurt van Eindhoven dus Den Bosch is voor mij qua reizen makkelijker te overbruggen Mijn voorkeur zou daarom daar naar uit gaan. Het lijkt mij dat het niks mag uitmaken of je nou in Breda of Den Bos studeert bij dezelfde instellen of wel?
Nou, naar mijn weten is er wel degelijk een verschilletje. De onderwijsinstelling is hetzelfde, maar volgens mij zijn er op de verschillende locaties allemaal verschillende docenten en die geven allemaal toch weer anders les. Qua vakken zal het niet schelen, maar misschien toch meer alles eromheen: hoe er wordt lesgegeven, hoe het organisatorisch geregeld is per school, etcetera. Maar ik weet het niet zeker hoor.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2012, 12:08
xxxlottexxx
xxxlottexxx is offline
Citaat:
Nou, naar mijn weten is er wel degelijk een verschilletje. De onderwijsinstelling is hetzelfde, maar volgens mij zijn er op de verschillende locaties allemaal verschillende docenten en die geven allemaal toch weer anders les. Qua vakken zal het niet schelen, maar misschien toch meer alles eromheen: hoe er wordt lesgegeven, hoe het organisatorisch geregeld is per school, etcetera. Maar ik weet het niet zeker hoor.
O, dat zal inderdaad zeker wel ja, maar dit heb je bij alle onderwijsinstellingen. Er zijn altijd wel dingen die beter zouden kunnen. Avans staat in ieder geval beter bekend als Fontys op dit moment. In eerste instantie is het belangrijk dat je een keuze maakt voor een van de instellingen en dan daarbinnen verder gaat kijken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten