Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb op schoolweb alle brochures aangevraagd van de scholen die een Informatica opleiding aanboden, maar heb geen brochure van Hogeschool Rotterdam thuisgestuurd gekregen. Als het inderdaad waar is dat er wel degelijk een Informatica opleiding op Hogeschool Rotterdam is dan vind ik dat wel vreemd. Persoonlijk hou ik niet zo van grafisch en media. Ik wil dan wel game designer worden, maar dan een programmeur, en geen artist. Ik ga denk ik dan maar eens een brochure van Informatica bij hogeschool rotterdam aanvragen, en dan maar hopen dat het er allemaal leuk uit ziet. Verder zou ik graag nog wat meer weten over de kwaliteit van deze opleiding. NOTE: Ik ben nog steeds op zoek naar een officiële top 3/5/10 of een 'de beste Informatica opleiding' declaratie. Bedankt voor de hulp tot zover! Marlon. EDIT: Ik heb jullie tip over Elsevier serieus genomen en ben op zoek gegaan. Ik heb het volgende gevonden: http://www.elsevier.nl/artimg/200710/ESP041p103.pdf. Hier staat dat voor de Informatica opleiding Avans Hogeschool het beste is. De Avans Hogeschool in kwestie ligt in 's Hertogenbosch. Ik had al gekeken naar Avans Hogeschool, maar toen meer naar Breda, omdat dat het fijnste plaatsje is (denk ik tenminste). Moet ik dat 's Hertogenbosch héél letterlijk nemen, dus dat de opleiding in 's Hertogenbosch echt beter is dan Breda, of moet ik het gewoon zien als 'Avans Hogeschool is het beste' in het algemeen. Daarnaast heb ik nog de vraag; Is Elsevier een betrouwbare bron? Denk je dat ze er echt onderzoek naar hebben gedaan en dit eerder als een 'feit' dan als een 'mening' kan worden gezien? Ik vind het in ieder geval fijn om dit te lezen, omdat Avans Hogeschool mij van het begin af aan al het meeste aansprak. Ik hoop echt dat ik hier mijn studie voort mag zetten. ![]() Nogmaals bedankt in ieder geval! Laatst gewijzigd op 15-11-2007 om 08:31. |
![]() |
||
Citaat:
Wat ik nog wel zeggen over Grafimediatechnologie, het is een technische opleiding, het heeft niks met grafisch ontwerpen te maken, maar je kan er wel je gevoel voor creativiteit in kwijt. De nadruk bij GMT ligt op programmeren, hoewel je dat niet zo aan de naam zou horen. Belangrijke producties binnen de opleiding zijn het maken van interactieve dvd's, programma's voor mobiele applicaties, games. (Er is zelfs een gehele 'Gaming & Simulation' minor binnen de opleiding). Kortweg gezegd je wordt opgeleid tot programmeur in de nieuwe media branche (waaronder dus ook games, deze worden ook voor steeds meer zaken gebruikt en niet alleen ontspanning). Enkele steekwoorden voor deze opleiding zijn narrowcasting, Web 2.0, Usability engineering, software development, interactive media, game design. Na afronding van de opleiding ben je Bachelor of ICT (en tevens ook ing.) Als je geinteresseerd bent in game development, kijk dan ook eens wat ver dan alleen Informatica, dit is een vrij brede opleiding en ik betwijfel of je veel over games krijgt. Kijk bijv. eens op de site van de NHTV in Breda (www.nhtv.nl). Deze school biedt de opleiding 'International Game Architecture and Design' aan. (http://www.nhtv.nl/default.aspx?them...0-3695d1dc6a0f). Grappig feit is dat studenten van deze opleiding nu samenwerken met de Grafimediatechnologie studenten die de minor 'Gaming & Simulations' volgen. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Informatica opleiding schoolkeuze Marly88 | 0 | 13-11-2007 13:22 |