Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2012, 22:57
tulpje22
tulpje22 is offline
hai allemaal

toen ik naar de bassisschool ging werd ik al in groep 1 gepest
ik word nu nog steed gepest op school door alle jongens uit mijn klas
(groep 7) ze schopen slaan schelden en vechten
eerst dufde ik niet naar school te gaan
maar nu ben ik er aan gewend
als de meelopers er niet waren was jarno geen pestkop hij kon me dan niet aan
ik heb vandaag op school de autitions voor de musical zingen ik heb de 2de solo gehaald
toen vroeg ik aan jarno waarom heb jij niet mee gedaan en toen zei hij nou ik ben te VERLEGEN om op het podium te staan
wat moet ik hier van vinden of doen geef me a.b.u. tips of reactie`s

liefs tulpje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2012, 23:11
Martiño
Martiño is offline
Ik verplaats je topic even naar Psychologie!
Oud 14-04-2012, 07:40
tulpje22
tulpje22 is offline
oke
Met citaat reageren
Oud 14-04-2012, 07:41
Verwijderd
daar hoef je niets van te vinden en niets mee te doen, laat die Jarno lekker in zijn eigen sop gaarkoken. Als hij alleen aardig tegen je is als er niemand bij is, is hij niet jouw aandacht waard. Zet 'm op bij de musical, wat goed dat je een solo hebt
Met citaat reageren
Oud 14-04-2012, 08:01
tulpje22
tulpje22 is offline
bedankt
Met citaat reageren
Oud 14-04-2012, 09:12
hookee
hookee is offline
Als Jamo je niet aankan en hij een mede- of hoofd pestkop is, zou ik hem eens zó hard slaan dat hij de volgende wel twee keer nadenkt. Zeg erbij dat hij dit iedere keer als hij je nog eens pest kan verwachten. Doe dit altijd buiten het zicht van leerkrachten en mede-pestkoppen op een moment dat hij het niet verwacht.
Verder, als het goed is kun je over dit soort dingen met je ouders en de meester/juf praten.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2012, 11:00
Oezem
Oezem is offline
Oke, ga maar geen mensen slaan. :')

Verder snap ik je verhaal niet helemaal, maar het komt er dus op neer dat je gepest wordt door allemaal jongens waaronder deze Jarno, waar je blijkbaar wel gewoon mee kan praten ofzo? Vraag hem anders eens waarom ze je pesten, ''gewoon'' of is er iets ''raar'' aan je? Als het dat laatste is, moet je bedenken of je het daar mee eens bent en of je daar iets aan wil doen (als ze vinden dat je stinkt kun je deo gebruiken ofzo (voel je niet aangevallen hoor, ik weet van mezelf dat ik op de basisschool nogal lak had aan iedere dag douchen en ik twee keer per week onder de douche geschopt werd door m'n moeder, dus ik probeer me een beetje in te leven )), maar als ze vinden dat je stomme kleren draagt, kun je ook bedenken dat het gewoon stomme mensen zijn die jaloers zijn (dat deed ikzelf bijvoorbeeld ook. Ik trok gewoon lange rokken van mijn moeder aan en als ze me dan vroeg of ik niet bang was dat ze me zouden pesten zei ik dat ze gewoon jaloers waren en dat ik gewoon toch zo ging (toen was ik 4 he, dus nu je 10 bent kun je waarschijnlijk nóg beter boven anderen gaan staan!).
Natuurlijk ligt de fout bij de pesters, zij mogen jou niet pesten, maar jij kunt niets aan hun gedrag veranderen, alleen aan dat van jezelf! Als het echt te ver gaat, dan zou je naar een leraar of je ouders kunnen gaan.
Oud 14-04-2012, 11:36
Verwijderd
Je moet inderdaad niet gaan slaan, daar krijg je alleen maar meer problemen van.

Verder ben ik het eens met Oezem en Sarah. Dat hij het niet durft is heel jammer voor hem, jij hebt in ieder geval de solo gehaald!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2012, 13:20
Verwijderd
Hej,
beetje een lastig verhaal want ik snap er niet veel van geloof ik,
maar volgend mij is die jarno gewoon een mega sukkel die heel onzeker is over zich zelf. Als ik ook kijk in mij klas( mavo 3) en ik kijk naar de gene die anderen voor lul zetten en onaardig ijn, zijn of zelf heel erg gepest, of ze hebben het heel moeilijk thuis!! eht zijn wel vriendinnen van me omdat ik een x goed met ze heb gepraat over thuis enzo !! probeer ook eens met jarno te praten, want je zult zien dat dat echt gaat helpen meis!!
succes er mee !
x
Met citaat reageren
Oud 14-04-2012, 21:51
tulpje22
tulpje22 is offline
oke bedankt voor deze reactie's en tips maar als ik wil praten dan scheld hij mij uit ook als ik alleen ben
Met citaat reageren
Oud 15-04-2012, 16:04
hookee
hookee is offline
Citaat:
oke bedankt voor deze reactie's en tips maar als ik wil praten dan scheld hij mij uit ook als ik alleen ben
Ik zei toch: "tijd voor een flinke tik op 't achterhoofd".
If reason doesn't work, try violence.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2012, 15:25
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
okay, maar zorg er dan wel voor dat je ook publiek hebt... van je klasgenoten dan en vertel ze (je publiek) erbij dat Jarno 9 van de 20 keer wél normaal tegen je doet als je alleen bent met hem!
Oud 16-04-2012, 18:36
Verwijderd
misschien met je leraar bespreken? dan is dat gezeur snel afgelopen denk ik !
suc6 ! x
Met citaat reageren
Oud 16-04-2012, 19:15
marijke 1992
marijke 1992 is offline
Zucht.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2012, 15:01
Verwijderd
Ik wou dat ik ze in elkaar kon rammen voor je..
Met citaat reageren
Oud 19-04-2012, 18:01
HandDoek
HandDoek is offline
Naar de leraar toe. Doet die niks, naar je ouders toe. Die helpen je vast wel. Dring ze dat ze wat moeten doen. Helpt altijd.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2012, 21:57
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Citaat:
Oke, ga maar geen mensen slaan. :')

Verder snap ik je verhaal niet helemaal, maar het komt er dus op neer dat je gepest wordt door allemaal jongens waaronder deze Jarno, waar je blijkbaar wel gewoon mee kan praten ofzo? Vraag hem anders eens waarom ze je pesten, ''gewoon'' of is er iets ''raar'' aan je? Als het dat laatste is, moet je bedenken of je het daar mee eens bent en of je daar iets aan wil doen (als ze vinden dat je stinkt kun je deo gebruiken ofzo (voel je niet aangevallen hoor, ik weet van mezelf dat ik op de basisschool nogal lak had aan iedere dag douchen en ik twee keer per week onder de douche geschopt werd door m'n moeder, dus ik probeer me een beetje in te leven )), maar als ze vinden dat je stomme kleren draagt, kun je ook bedenken dat het gewoon stomme mensen zijn die jaloers zijn (dat deed ikzelf bijvoorbeeld ook. Ik trok gewoon lange rokken van mijn moeder aan en als ze me dan vroeg of ik niet bang was dat ze me zouden pesten zei ik dat ze gewoon jaloers waren en dat ik gewoon toch zo ging (toen was ik 4 he, dus nu je 10 bent kun je waarschijnlijk nóg beter boven anderen gaan staan!).
Natuurlijk ligt de fout bij de pesters, zij mogen jou niet pesten, maar jij kunt niets aan hun gedrag veranderen, alleen aan dat van jezelf! Als het echt te ver gaat, dan zou je naar een leraar of je ouders kunnen gaan.
Hier ga ik in mee, lijkt me toch het beste. Veel sterkte!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2012, 13:28
brocoliboy
brocoliboy is offline
schakel eerst de leider uit
de rest van de meelopers doen dan niks meer
Met citaat reageren
Oud 29-04-2012, 19:41
ik,,mij,,mezelf
ik,,mij,,mezelf is offline
ik denk dat als je al zolang wordt gepest, dat je misschien hulp moet zoeken,,

meestal heb je dan zelf al wel gedaan wat je kon bedenken,,

misschien de vertrouwenspersoon, of de groepsdocent?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2012, 19:42
ik,,mij,,mezelf
ik,,mij,,mezelf is offline
je moet je niet onzeker voelen over de musical door jarno:
mensen die pesten letten vaak niet eens op of de gepeste weleens iets fout doet, maar voor hun is alles fout
dat jarno zo`n opmerking maakt betekent niet dat jij niet meehoeft te doen of dat jij niet goed bent!
ik denk dat je het vast heel goed kunt!

ik wens je in iedergeval heel erg veel suc6!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2012, 19:53
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Citaat:
je moet je niet onzeker voelen over de musical door jarno:
mensen die pesten letten vaak niet eens op of de gepeste weleens iets fout doet, maar voor hun is alles fout
dat jarno zo`n opmerking maakt betekent niet dat jij niet meehoeft te doen of dat jij niet goed bent!
ik denk dat je het vast heel goed kunt!

ik wens je in iedergeval heel erg veel suc6!
en nu weet je het zo goed? probeer het zelf eens!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2012, 22:33
ThisIsMyName
ThisIsMyName is offline
ouders/leraren/volwassenen zeggen: vechten lost niets op. Mrja, als je hem nou 1x een volle klap op z'n bakkes geeft, weet hij niet meer wat hij moet doen =)
Met citaat reageren
Oud 10-07-2012, 21:34
tulpje22
tulpje22 is offline
alweer bedankt ik heb met hem gepraat en alles opgelost
( kan het ook zijn als een jonge je pest dat hij op je verliefd is?? )
jongens zeggen dat hij gevoelens heeft voor mij
Met citaat reageren
Oud 10-07-2012, 21:37
tulpje22
tulpje22 is offline
slaan lost niks op hoor
maar bedankt dat je me wou helpen
Met citaat reageren
Oud 10-07-2012, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Dat kan, hoeft niet. Maar de vraag is, is het wel zo'n leuke jongen als hij je pest?

Citaat:
slaan lost niks op hoor
Slaan heeft bij mij altijd heel goed geholpen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-07-2012, 21:42
Verwijderd
Citaat:
slaan lost niks op hoor

Soms lost het op. Maar het is niet nummer 1 methoden.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2012, 22:02
huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Soms lost het op. Maar het is niet nummer 1 methoden.
dan gebruik je gewoon te weinig geweld.

ik gok dat de kans groter is dat een goede klap op zijn gezicht meer oplost dan naar een leraar toe gaan.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2012, 10:32
bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Het kan heel goed zijn dat ie wat voor je voelt maar het niet durft te zeggen, dat hebben sommige jongens. En dan gaan ze maar een beetje pesten om toch wat aandacht te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2012, 17:34
Verwijderd
Ik ben ook gepest.....

Ik had een pestkop toen ik heel jong was en op de middelbare school had ik er een aantal. Ik zat toen ook niet op mijn plaats (kwa niveau) dus ik denk dat het daardoor kwam. Maar wat ik wel weet is dat het echt een klote gevoel is.......Schaamte en alsof je niets terug kan doen.

Als je echt van dat pesten af wilt, zul je terug moeten bijten. Vraag aan je ouders of je mag boksen/kickboksen. Geloof me dat helpt echt. Je wordt er hard van. In het begin is het misschien moeilijk om mee te doen, maar als je het 3 maanden tijd geeft, dan heb je al een goede basis.

Als de volgende keer iemand je dan slaat geef jij hem mooi een rechtse hoek of een low kick. Dan durft niemand meer wat. Maar alleen doen als jij je bedreigt voelt.

Zelfs al ben je de gevoelige type zoals ik dat ben, als je blijft trainen komt het goed.

Je kan ze ook gewoon negeren. En met negeren bedoel ik gewoon totaal doen alsof ze niet bestaan. Als ze je aankijken, terugkijken alsof je tegen lucht aan het staren bent. Als ze je groeten zeg je niets terug. Pas als ze je slaan, dan ga je naar de docent.

Als ze er geen kick in hebben, dan stoppen ze vanzelf.

Nog een tip trouwens....Zoek vrienden op met wie je wat gemeen hebt. Niet de stoere jongens en meisjes dus. Gewoon mensen waarmee jij kunt opschieten.

Geweld is nooit goed...
Met citaat reageren
Oud 12-07-2012, 08:24
tulpje22
tulpje22 is offline
bedankt,
hij doet nu heel aardig tegen mij, en jongens zeggen dat hij verliefd is maar ik ga dat niet uitzoeken!! want ik hoef geen jongen die mijn heeft gepest

gr. tulpje22
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten