Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2012, 14:47
Verwijderd
ik heb add
maar dan kan ik toch ook gwn zeggen dat ik adhd heb ?
het is type 1 van adhd

vroeg me het gwn af
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2012, 15:06
Verwijderd
Natuurlijk kan dat. ADD is een oude benaming, en valt gewoon onder ADHD.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2012, 15:07
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik denk dat je beter kunt uitleggen wat ADD is dan zeggen dat je ADHD hebt, anders schat ik in dat 99% van de mensen een verkeerd beeld krijgt.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2012, 15:08
Verwijderd
Dat kun je inderdaad doen want feitelijk is het wel zo, alleen zullen weinig mensen je echt begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2012, 15:08
Verwijderd
Citaat:
Natuurlijk kan dat. ADD is een oude benaming, en valt gewoon onder ADHD.
ow okee tkx
Met citaat reageren
Oud 06-07-2012, 15:15
Verwijderd
Citaat:
Dat kun je inderdaad doen want feitelijk is het wel zo, alleen zullen weinig mensen je echt begrijpen.
hoe bedoel je precies? met weinig mensen je echt begrijpen ?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2012, 15:18
Verwijderd
Citaat:
hoe bedoel je precies? met weinig mensen je echt begrijpen ?
Je kunt, zoals Hawahaai zegt, het misschien beter uitleggen. Bij ADHD denken mensen misschien meer aan drukke mensen.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2012, 15:28
Verwijderd
Citaat:
Je kunt, zoals Hawahaai zegt, het misschien beter uitleggen. Bij ADHD denken mensen misschien meer aan drukke mensen.
ow zo snap het
Met citaat reageren
Oud 06-07-2012, 15:58
Verwijderd
Als je even vijf minuutjes de tijd hebt om het uit te leggen, kan dat zeker wel. Dan zeg je bijvoorbeeld 'Ik heb ADHD van het onoplettenheidtype, dat betekent dat ik niet hyperactief ben maar wel een concentratiestoornis heb, vroeger heette dat ADD'. Dat is ook goed, want dan wennen mensen aan de nieuwe benamingen
Als je haast hebt, is het makkelijker om ADD te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2012, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Als je even vijf minuutjes de tijd hebt om het uit te leggen, kan dat zeker wel. Dan zeg je bijvoorbeeld 'Ik heb ADHD van het onoplettenheidtype, dat betekent dat ik niet hyperactief ben maar wel een concentratiestoornis heb, vroeger heette dat ADD'. Dat is ook goed, want dan wennen mensen aan de nieuwe benamingen
Als je haast hebt, is het makkelijker om ADD te zeggen.

Goed idee
of gwn ik heb adhd maar ben niet druk xD
Met citaat reageren
Oud 07-07-2012, 09:54
winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Citaat:
Goed idee
Dat zegt een vriendin van me ook altijd, alleen moet je wel daarmee uitkijken omdat veel mensen bij ADHD alleen maar denken aan mensen die druk zijn en niet weten dat er ook nog veel meer kenmerken zijn dan alleen druk gedrag.
Ik ben er zelf altijd meer voorstander van om te zeggen(in mijn geval dan) ik heb pdd-nos en dat zorgt er bij mij voor dat ik.............
Want wanneer je dingen op gaat noemen die op jou niet van toepassing zijn gaan mensen er alsnog naar handelen.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2012, 10:06
Verwijderd
Citaat:
Goed idee
Ik denk dat je daar juist onbegrip mee kweekt. Ik kan begrijpen dat als je tegen klasgenoten zegt dat je ADHD hebt dat de eerste reactie 'huh hij is toch helemaal niet druk?!' is. Dán ga je juist meer vragen krijgen. Als ik jou was zou ik gewoon de tijd nemen om het uit te leggen.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2012, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat je daar juist onbegrip mee kweekt. Ik kan begrijpen dat als je tegen klasgenoten zegt dat je ADHD hebt dat de eerste reactie 'huh hij is toch helemaal niet druk?!' is. Dán ga je juist meer vragen krijgen. Als ik jou was zou ik gewoon de tijd nemen om het uit te leggen.
ik zie wel gwn xD
Met citaat reageren
Oud 07-07-2012, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Dat zegt een vriendin van me ook altijd, alleen moet je wel daarmee uitkijken omdat veel mensen bij ADHD alleen maar denken aan mensen die druk zijn en niet weten dat er ook nog veel meer kenmerken zijn dan alleen druk gedrag.
Ik ben er zelf altijd meer voorstander van om te zeggen(in mijn geval dan) ik heb pdd-nos en dat zorgt er bij mij voor dat ik.............
Want wanneer je dingen op gaat noemen die op jou niet van toepassing zijn gaan mensen er alsnog naar handelen.
ik ben in iedergeval niet vaak druk xd
soms praat ik gwn meer en loop ik hele tijd door het huis heen kan ikk niet stil zitten maar in iedergeval niet storend xd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten