Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2012, 18:54
Verwijderd
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een restaurant in de omgeving Rotterdam waar er goed rekening wordt gehouden met voedselallergieën. Heeft er iemand goede ervaringen om te delen?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-07-2012, 19:31
synthetisch
synthetisch is offline
moet je even het restaurant bellen waar je wilt gaan eten. als ze een goed geschoolde kok in dienst hebben kan hij ook koken voor mensen met allergieen. heb een bijbaantje gehad in een restaurant waar ze zelfs glutenvrij konden koken.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2012, 21:51
Verwijderd
Dit is absoluut niet verkeerd bedoelt maar maakt het niet gewoon uit wat je besteld. Als je allergisch bent voor schelpdieren neem je die toch niet? Ik snap dat je dat ook wel weet maar kan je even iets toelichten wat je precies bedoelt?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2012, 22:36
Hawahaai
Hawahaai is offline
@ DanielV: sommige allergische mensen hebben er volgens mij al last van als er sporen van bepaalde voedingsstoffen bij het eten komen, doordat bijvoorbeeld dezelfde pan is gebruikt. En daarnaast moeten ze er in een restaurant ook maar net 'zin' in hebben (lees: klantvriendelijk zijn) om die moeite voor je te willen doen.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2012, 23:26
Verwijderd
Dat bedoelde ik inderdaad, of iemand restaurants wist waar ze bereid zijn om wat meer moeite te doen. Want ik ben zo vaak uit eten geweest dat het toch ziek werd van het eten omdat er toch niet zo schoon gewerkt was, of er toch nog iets doorheen zat.

Bovendien ben ik voor nogal veel ingrediënten allergisch. Namelijk eieren, melk, noten, sesam, en het meeste vlees en alles wat daarvan gemaakt wordt zoals roomboter, kaas, yoghurt enzovoorts. Veel dingen die je niet altijd duidelijk herkent op de menukaart of in sausjes zitten.

Maar ik denk dat ik gewoon maar eens ergens langs moet gaan om me vooraf te informeren over de mogelijkheden. Dat ze er dan makkelijker rekening mee kunnen houden. Of ik blijf gewoon zelf lekker koken of laat het aan vriendlief over en dan dek ik de tafel extra mooi, net echt!
Met citaat reageren
Oud 02-08-2012, 10:52
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Tsja, m'n vriendin mag geen lactose en geen vlees en dat is ook wel lastig met etentjes. Met haar kan je nog wel goed bij een Italiaan/pizzeria gaan eten. Vaak kan je wel een basic pizza bestellen en die dan aan laten vullen met allerlei groenten enzo. Dat is voor jou misschien ook nog wel een optie?
Reageren

Regels voor berichten