Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2005, 17:46
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Heej, ik ben al maanden lang moe, het kan al best een jaar zijn.
Onderzoeken wijzen niets uit..
Ziekenhuis gedoe ook niet.
Het blijft zo als het is
Op en af moe zijn..
Wat kan er aan gedaan worden??
Ik lig vaak al om 8 uur in bed...
en slaap dan echt vast..
Geen idee wat er nog aan gedaan kan worden.
De dokter weet het niet, en legt zich er bij neer.
Het ziekenhuis ook :/

Eerst zei hij het zal wel chronisch zijn, maar is er dan ook niets mee te beginnen? Dit zei hij niet in zekerheid.. want hij weet het helemaal niet meer..
Of gewoon rustig aan doen, en slapen als het nodig is??
Ik kan soms dagen slapen, en helemaal duf en suf in mijn benen, soms geen eens gevoel... Pas medicijnen voor gehad maar nee het zit echt gepaart met de moeheid..

Dus..??

Ik weet het niet..
Oud 07-05-2005, 18:10
Cookie
Cookie is offline
chronisch vermoeidheid syndroom? kweet niet
heb je ook griep gehad? daar kan het ook van komen...alleen duurt dat wat korter geloof ik.
Oud 07-05-2005, 18:21
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 07-05-2005 @ 19:10 :
chronisch vermoeidheid syndroom? kweet niet
heb je ook griep gehad? daar kan het ook van komen...alleen duurt dat wat korter geloof ik.
nee helemaal geen griep, dat is het rare.. ben nooit echt "ziek" altijd wat dingetjes wat ze niet weten
Oud 07-05-2005, 18:28
Cookie
Cookie is offline
hmz...suikertekort? mis je een stofje of heb je tekort aan een stof..
kan hier wel duizenden dingen op gaan noemen maar dat hebben die arsten natuurlijk allang onderzocht.
Oud 07-05-2005, 18:30
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 07-05-2005 @ 19:28 :
hmz...suikertekort? mis je een stofje of heb je tekort aan een stof..
kan hier wel duizenden dingen op gaan noemen maar dat hebben die arsten natuurlijk allang onderzocht.
ja klopt, 2 maanden uitgebreid bloedonderzoek in het ziekenhuis
getest op reuma, spierziekte omdat mijn spieren zo zwak waren..
maar geen idee.. ze wisten het niet meer..
longen en hart nagekeken, was in orde (al heb ik astma) en zwaar adem, maar ik heb de juiste 'dosis' medicijnen..
dusja wat blijft er over?
heel weinig

Ik heb geen idee, maar ik kan wel terug gaan, maar ze doen toch niets..
Oud 07-05-2005, 18:37
Cookie
Cookie is offline
en je stijl van leven dan. sport je veel of juist weinig, heb je een eetpatroon dat niet bij jou lichaam pas heb je het druk. misschien dat je lichaam je levenstijl niet aankan of dat je verkeerd eet?
Oud 07-05-2005, 18:38
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 07-05-2005 @ 19:37 :
en je stijl van leven dan. sport je veel of juist weinig, heb je een eetpatroon dat niet bij jou lichaam pas heb je het druk. misschien dat je lichaam je levenstijl niet aankan of dat je verkeerd eet?
Sporten??
Alleen naar school fietsen elke dag 15 heen en 15 terug..

Eetpartoon allemaal prima..

Drukte? Nee, alles goed gepland etc..

Dus daar ligt het allemaal niet aan, hebben we ook naar gekeken maar raar gedoe.. Geen idee

We leren er maar mee leven ofzo??
Oud 07-05-2005, 18:40
Cookie
Cookie is offline
dan rest er nog 1 diagnose:
ben je verliefd? dat kost veel energie
Oud 07-05-2005, 18:54
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
hahaha zie msn naam
ja ik heb een vriendje 2 maandjes maar dat is het niet hoor ben al langer moe
Oud 07-05-2005, 19:06
Cookie
Cookie is offline
je word moe van het moe zijn....verdikkemie ik weet het nie meer hoor
Oud 07-05-2005, 19:17
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
achja ik ook niet..
weetje?
we leven nog dat is het voornaamste..

en nog weet ik hetniet
Oud 07-05-2005, 20:54
LOLA3000
LOLA3000 is offline
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 07-05-2005 @ 18:46 :
Heej, ik ben al maanden lang moe, het kan al best een jaar zijn.
Onderzoeken wijzen niets uit..
Ziekenhuis gedoe ook niet.
Het blijft zo als het is
Op en af moe zijn..
Wat kan er aan gedaan worden??
Ik lig vaak al om 8 uur in bed...
en slaap dan echt vast..
Geen idee wat er nog aan gedaan kan worden.
De dokter weet het niet, en legt zich er bij neer.
Het ziekenhuis ook :/

Eerst zei hij het zal wel chronisch zijn, maar is er dan ook niets mee te beginnen? Dit zei hij niet in zekerheid.. want hij weet het helemaal niet meer..
Of gewoon rustig aan doen, en slapen als het nodig is??
Ik kan soms dagen slapen, en helemaal duf en suf in mijn benen, soms geen eens gevoel... Pas medicijnen voor gehad maar nee het zit echt gepaart met de moeheid..

Dus..??

Ik weet het niet..
Sporten helpt heel goed!Ik ga 2x per week fitnessen en dan lekker naar de sauna, zwembad..gewoon lekker relaxen en ik merk dat ik daarvan heel veel energie krijg!Zelfs als je moe bent, toch lekker doen!En probeer ook niet overdag te slapen en gezond en regelmatig te eten.
Oud 07-05-2005, 21:55
MB
MB is offline
pheiffer (oid)??
Oud 07-05-2005, 22:15
Crunchie
Crunchie is offline
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 07-05-2005 @ 19:38 :
Sporten??
Alleen naar school fietsen elke dag 15 heen en 15 terug..

Eetpartoon allemaal prima..

Drukte? Nee, alles goed gepland etc..

Dus daar ligt het allemaal niet aan, hebben we ook naar gekeken maar raar gedoe.. Geen idee

We leren er maar mee leven ofzo??
Sporten jij! En het is beter om niet te gaan slapen overdag.
Dit moeheidsgevoel heb ik ook heel lang gehad. Het kwam o.a. door te weinig beweging.
Als je een paar weken lang 2-3 keer in de week hebt gesport (met goede nachtrust) en dan nog zo moe bent, geef ik je het advies om je nog een keer te laten onderzoeken.

Edit: het is voor je astma ook heel goed om te sporten. Van bijvoorbeeld zwemmen of hardlopen krijg je sterkere longen.
(ik snap niet waarom die artsen je het niet hebben aangeraden!)
Nouja, succes. Wel proberen he

Laatst gewijzigd op 07-05-2005 om 22:19.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 08:18
Somebody Special
Somebody Special is offline
Idd, ga sporten, of iig flink bewegen, desnoods een uur in een flink tempo fietsen per dag.

Ik ben tijdens en na mijn depressie verschrikkelijk moe geweest, bijna 3 jaar lang.
Ook ik ben op alles getest, 2x op Pfeiffer, reuma en andere enge dingen, op allergien en mijn longen en ademhaling, foliumzuur, dit laatste kwam ik iets tekort maar niet zo erg dat ik er zo moe van zou kunnen worden, ik heb het 3 maanden bijgeslikt.
Ik kon van 's morgens vroeg tot 's avonds laat wel slapen, daar heb je meteen de fout, ik sliep teveel en bewoog niet (bovendien at ik niet).

Na de depressie, toen ik mijn dag-nachtritme weer had omgedraait vond ik het vreemd dat ik niet weer gewoon energie kreeg, ik had de puf niet om mijn ene been voor het andere te zetten.

Een maand of 5 geleden ben ik weer naar de huisarts geweest, die ook met zijn handen in zijn haar zat.
Ik sliep al maanden goed, at normaal, bewoog genoeg maar was dag in dag uit doodmoe, bovendien was mijn geheugen een zeef en ik zakte af en toe door m'n benen van de pijn (in alle gewrichten en botten).
Hij liet testen op alles waar je moe van kan worden, o.a. reuma (in de familie) en ziekte van Lyme.
UIt het onderzoek kwam héél duidelijk naar voren dat ik de ziekte van Lyme had (de ziekte die over wordt gebracht door 'zieke' teken, het kan dodelijk zijn).
Ik heb hier een antibioticakuur van 2 weken(!) voor gehad en begon me heel langzaam beter en beter te voelen.
Dit is nu zo'n 4 a 5 maanden geleden, ik ben nog steeds zo nu en dan erg moe maar mijn energie is duidelijk langzaam aan het terugkomen, ook mijn geheugen (wat ook aangetast was, kon werkelijk niets onthouden) komt langzaam weer terug.

Sorry voor het lange verhaal maar ik wil je hier duidelijk mee maken dat je, als je genoeg beweegt, eet en slaapt (d.w.z. niet meer dan 8 a 9 uur per nacht en overdag ook niet) en je je niet beter gaat voelen je terug naar de huisarts moet gaan.
Vraag hem op alles te testen waar je moe van kan worden, ook al heeft hij dit al eerder gedaan, dus vitamines, allergien en ziektes.
Komt hier wederom niets uit, richt je dan pas op een vermoeidheidsziekte en denk hier voor die tijd niet aan want het is geen feestje.
Het zal best weleens door je hoofd spoken, dat deed het bij mij ook (zo van, kan me niet schelen wat het is, als het beestje een naam heeft kan ik tenminste accepteren dat ik zo moe ben) maar probeer er niet je beetje energie in te steken.

Sterkte.
Oud 08-05-2005, 09:01
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Crunchie schreef op 07-05-2005 @ 23:15 :
Sporten jij! En het is beter om niet te gaan slapen overdag.
Dit moeheidsgevoel heb ik ook heel lang gehad. Het kwam o.a. door te weinig beweging.
Als je een paar weken lang 2-3 keer in de week hebt gesport (met goede nachtrust) en dan nog zo moe bent, geef ik je het advies om je nog een keer te laten onderzoeken.

Edit: het is voor je astma ook heel goed om te sporten. Van bijvoorbeeld zwemmen of hardlopen krijg je sterkere longen.
(ik snap niet waarom die artsen je het niet hebben aangeraden!)
Nouja, succes. Wel proberen he
jep
met de pup rondrennen kilometers per dag
en wat zal ik opknappen

maar even serieus ik zal het eens proberen!
Oud 08-05-2005, 09:39
Verwijderd
Ik had eerst ook veel last van vermoeidheid, ik kon 's middags gaan slapen als ik wilde en eigenlijk overal. Toen ben ik gaan sporten en het werkt echt! (Schermen en Fitnessen)

Vertel trouwens even of het enig effect heeft gehad..

Misschien is fitnes wel iets voor je, dat kan je opbouwen van heel licht (omdat je spieren misschien niet alles gewend zijn?) tot zwaarder.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 09:41
770
770 is offline
Ik heb al een paar jaar precies hetzelfde.

Huisarts denkt dat het door astma komt. Is niet zo.

Ach ja, ik heb ermee leren leven. Gewoon 9 uur slapen per nacht, na een dagje uit 3 dagen moeten uitslapen, nauwelijks nog de deur uitkomen...
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 10:52
Verwijderd
Ben je ook getest op allergieën? (En dan niet alleen door bloedonderzoek, maar ook bv. door samen met een dietiste voedsel weg te laten uit je voeding ed?)

Als ze niets kunnen vinden zit er idd weinig anders op dan er mee leren leven, helaas.

En iedereen kan wel zeggen "je moet niet slapen overdag", maar als je moe genoeg bent, dan heb je weinig keus... Ik heb dagen dat ik niet anders kan dan gaan slapen. Het niet doen helpt bovendien ook niet (dat maakt het alleen maar erger - plus dat ik dan vreselijk chagerijnig word ed). Wanneer de moeheid 'gewone moeheid' is, dan is het idd beter overdag niet te slapen, maar wanneer de moeheid wel echt ergens vandaan komt (bv. ME/CVS), dan heeft het niet zo'n zin om krampachtig overdag 'niet te slapen', denk ik.

Laatst gewijzigd op 08-05-2005 om 11:03.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 11:08
770
770 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-05-2005 @ 11:52 :
Ben je ook getest op allergieën? (En dan niet alleen door bloedonderzoek, maar ook bv. door samen met een dietiste voedsel weg te laten uit je voeding ed?)

Als ze niets kunnen vinden zit er idd weinig anders op dan er mee leren leven, helaas.

En iedereen kan wel zeggen "je moet niet slapen overdag", maar als je moe genoeg bent, dan heb je weinig keus... Ik heb dagen dat ik niet anders kan dan gaan slapen. Het niet doen helpt bovendien ook niet (dat maakt het alleen maar erger - plus dat ik dan vreselijk chagerijnig word ed). Wanneer de moeheid 'gewone moeheid' is, dan is het idd beter overdag niet te slapen, maar wanneer de moeheid wel echt ergens vandaan komt (bv. ME/CVS), dan heeft het niet zo'n zin om krampachtig overdag 'niet te slapen', denk ik.
Hmm, ik heb alleen lactose-intolerantie en dat is het niet. Mijn huisarts is er geloof ik zoeen die gelooft dat alles een lichamelijke achtergrond heeft. CVS heeft dat niet, dus bestaat het niet, voor hem.
Terwijl ik er al jaren last van heb... Ik kan niet veel meer doen dan thuis zitten... Een dag werken (8 uur) betekent dat ik daarna 2 of 3 dagen plat hang en lig.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 11:10
Verwijderd
Citaat:
770 schreef op 08-05-2005 @ 12:08 :
Hmm, ik heb alleen lactose-intolerantie en dat is het niet.
Een intolerantie kan hele grote gevolgen hebben op hoe je je voelt...

Van CVS weten ze nog niet wat de oorzaak is, maar als je wilt weten of het dat is, is het misschien een idee om een second opinion te vragen van een arts die wel in het bestaan van CVS gelooft.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 11:12
770
770 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-05-2005 @ 12:10 :
Een intolerantie kan hele grote gevolgen hebben op hoe je je voelt...

Van CVS weten ze nog niet wat de oorzaak is, maar als je wilt weten of het dat is, is het misschien een idee om een second opinion te vragen van een arts die wel in het bestaan van CVS gelooft.
Ach, ik heb niet zoveel behoefte aan erkenning/diagnose. Schiet er toch niets mee op...

En lactose-intolerantie wil gewoon zeggen dat ik niet tegen (ja joh) lactose kan. Al zijn daar kleine tabletjes voor (genaamd Kerutabs) zodat ik wel gewoon melkproducten zoals ijs en chocola kan nemen. Maar ik zal nooit pure melk kunnen drinken. En dat is ook absoluut niet nodig (zie E&D) trouwens.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 11:16
Verwijderd
Citaat:
770 schreef op 08-05-2005 @ 12:12 :

En lactose-intolerantie wil gewoon zeggen dat ik niet tegen (ja joh) lactose kan.
Ik weet wat een lactose-intolerantie is. Mijn moeder heeft het en zelf ben ik ook intolerant voor (heel) veel dingen. Vandaar dat ik dus ook weer dat de gevolgen behoorlijk groot kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 06:46
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
770 schreef op 08-05-2005 @ 10:41 :
Ik heb al een paar jaar precies hetzelfde.

Huisarts denkt dat het door astma komt. Is niet zo.

Ach ja, ik heb ermee leren leven. Gewoon 9 uur slapen per nacht, na een dagje uit 3 dagen moeten uitslapen, nauwelijks nog de deur uitkomen...
minder :/
ik slaap zeker 9 uur per nacht..
Oud 09-05-2005, 06:49
Verwijderd
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 09-05-2005 @ 07:46 :

ik slaap zeker 9 uur per nacht..
Je zou eens kunnen proberen of wat minder slapen helpt. (Ik zeg niet dat dat per se werkt, maar sommige mensen schijnen daar baat bij te hebben. Van te veel slapen kun je nl ook moe worden.)
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 15:53
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-05-2005 @ 07:49 :
Je zou eens kunnen proberen of wat minder slapen helpt. (Ik zeg niet dat dat per se werkt, maar sommige mensen schijnen daar baat bij te hebben. Van te veel slapen kun je nl ook moe worden.)
ik ga het mooi deze week proberen
vandaag rijles tot half 10, 10 uur thuis half 11 naar bed.. en morgen om 6.15 moet ik er uit (zoals elke doordeweekse dag..)
ik laat het eind vd week weten
Oud 09-05-2005, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 09-05-2005 @ 16:53 :
vandaag rijles tot half 10, 10 uur thuis half 11 naar bed.. en morgen om 6.15 moet ik er uit (zoals elke doordeweekse dag..)
Dat is dan misschien weer een beetje (te) kort.

Maar proberen kun je het natuurlijk altijd.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 16:07
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 07-05-2005 @ 22:55 :
pheiffer (oid)??
Pfeifer hadden ze met een bloedonderzoek wel gevonden
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 16:09
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Steeds iets later naar bed gaan kan helpen (dus niet in 1 keer steeds veel later, maar het "opbouwen"). En ik weet niet of je sport, maar sport kan ook wonderen doen. Van juist "lui" op de bank hangen en vroeg slapen, word je alleen maar luier. Ik spreek uit ervaring. Geestelijk wordt het vooral ook heel erg zwaar.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 16:34
Li
Li is offline
Ik herken dit wel een beetje, maar het verschil bij mij zit hem in het feit dat ik wel veel sport. Vaak het hele weekend en zeker nog 2/3x door de week (dus 5x per week).
Ik eet gezond en ik slaap ongeveer 8/9 uur per nacht. Heb 2,5 jaar geleden wel pfeiffer gehad en sindsdien heb ik altijd wel beetje dat "suffige gevoel" gehad, maar laatste tijd wordt het weer erger. Krijg zelfs pijn in m'n spieren en botten

Voor de TS zou ik inderdaad maar aanraden je levensstijl te veranderen. Misschien zit daar iets in waar je te moet van wordt (weinig beweging, teveel slapen, verkeerd eten?) Ik zou het echt niet weten, maar hoop dat het snel beter gaat
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 06:37
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-05-2005 @ 16:57 :
Dat is dan misschien weer een beetje (te) kort.

Maar proberen kun je het natuurlijk altijd.
zoiets moet kunnen haha maar idd te kort nou..
ik was om 11 uur thuis van de rijles.. waren problemen onderweg met de banden en nu ben ik moe
Oud 10-05-2005, 06:37
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 09-05-2005 @ 17:09 :
Steeds iets later naar bed gaan kan helpen (dus niet in 1 keer steeds veel later, maar het "opbouwen"). En ik weet niet of je sport, maar sport kan ook wonderen doen. Van juist "lui" op de bank hangen en vroeg slapen, word je alleen maar luier. Ik spreek uit ervaring. Geestelijk wordt het vooral ook heel erg zwaar.
jep maar ik zit nooit stil
loop fiets ren etc veel
Oud 10-05-2005, 06:39
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Li schreef op 09-05-2005 @ 17:34 :
Ik herken dit wel een beetje, maar het verschil bij mij zit hem in het feit dat ik wel veel sport. Vaak het hele weekend en zeker nog 2/3x door de week (dus 5x per week).
Ik eet gezond en ik slaap ongeveer 8/9 uur per nacht. Heb 2,5 jaar geleden wel pfeiffer gehad en sindsdien heb ik altijd wel beetje dat "suffige gevoel" gehad, maar laatste tijd wordt het weer erger. Krijg zelfs pijn in m'n spieren en botten

Voor de TS zou ik inderdaad maar aanraden je levensstijl te veranderen. Misschien zit daar iets in waar je te moet van wordt (weinig beweging, teveel slapen, verkeerd eten?) Ik zou het echt niet weten, maar hoop dat het snel beter gaat
Dankjewel
Ik hoop het ook, hoop dat jij je ook snel beter voelt
Oud 10-05-2005, 14:16
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 10-05-2005 @ 07:37 :
jep maar ik zit nooit stil
loop fiets ren etc veel
Haha dan iets anders: van te veel bewegen kan je je ook heel moe voelen Ik heb dit jaar hbo Dans gedaan en voelde me áltijd moe. Sinds ik gestopt ben gaat het stukken beter!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 14:27
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 10-05-2005 @ 15:16 :
Haha dan iets anders: van te veel bewegen kan je je ook heel moe voelen Ik heb dit jaar hbo Dans gedaan en voelde me áltijd moe. Sinds ik gestopt ben gaat het stukken beter!
hehe jaaaaa maar ik ben zo sinds kleins af aan
Oud 10-05-2005, 14:34
Brown eye
Brown eye is offline
Ik heb dus gewoon precies hetzelfde gehad... tien keer naar het ziekenhuis geweest, maar ze konden gewoon niets vinden! Soms kwam ik gewoon amper de trap op en als ik dan eindelijk boven was dan moest ik gewoon op bed gaan liggen om uit te rusten! Ik ging wel altijd gewoon twee uur in de week naar gym en twee keer in de week naar streetdance, dus te weinig beweging had ik niet! Maar bij mij is het vanzelf overgegaan eigenlijk en heb er ook nooit meer last van gehad!

Maar heel veel succes ermee iig... en één tip: ik zou geen dingen ervoor laten... dus als je vriendinnen iets leuks gaan doen lekker meegaan, anders mis je een hoop!
Oud 10-05-2005, 19:14
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Ik laat ook weinig zitten, tenzij het echt niet gaat..
Dan lig ik op bed..
Maar school etc gaat prima.
Ik fiets 5 keer in de week 15 km heen en 15 terug
dus 150 in de week
beetje veel alsje dat zo bekijkt
en loop veel met de hond..
en ja sowieso veel beweging
Oud 18-05-2005, 05:46
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Ik zou even posten hoe het na een tijdje zou gaan..
Ik heb blijvende spierpijn en moeheid
Heel wisselvallig en ik zie er geen echte oorzaak in.
Ik slaap voldoende, heb geen echte vaste tijden..
Het is nu zo dat ik rond 10 uur in bed lig, en rond 6 uur eruit ga..
en gewoon echt 8 uur slaap.
Niet wakker wordt 's nachts. Gewoon wakker wordt van de wekker (meestal)

Spierpijn van bovenbenen tot enkels toe..
Schouders, armen, nek heel wisselend allemaal..

Ik heb gekeken wanneer ik echt moe ben, maar dat is ook heel verschillend, als ik 's morgens moe op sta blijf ik de hele dag zo'n 'lui-dagje' hebben dat ik gewoon niets kan ondernemen.
Dan voel ik me dus echt heel futloos..
Wat raden jullie aan?

Toch naar de dokter gaan?
Al hebben ze al 100den dingen gedaan waar niets uitkomt...
Ik weet het niet..
Oud 18-05-2005, 06:39
Verwijderd
Ik weet niet hoe je huisarts tegen over dingen als me/cvs staat?
Maar misschien kun je dat soort dingen eens met hem bespreken?

(Ik zeg niet dat het dat of zo iets is, maar het er met een arts over hebben kan nooit kwaad, denk ik.)
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 06:44
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
Ik heb er ook last van, moet binnenkort naar een slaapkliniek.
De dokter denkt dat ik niet genoeg herstel in mn slaap, kan ook altijd en overal in slaap vallen..

Maar net als gister, toen ik mn dagelijkse slaapdipje kreeg, ben ik gaan skeeleren. Dan voel je je erna wel wat fitter, maar ik viel om 8uur tijdens het leren in slaap...
Oud 18-05-2005, 08:51
Stefanie
Stefanie is offline
Dat heb ik ook al heel lang. Het maakt niet uit hoe laat ik naar bed ga of opsta. Juist als ik langer slaap ben ik erg moe. Ik heb van alles al geprobeerd en heb me er ook maar bij neergelegd. Naar het ziekenhuis ben ik trouwens nog niet geweest.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 09:08
Somebody Special
Somebody Special is offline
Slik je medicijnen?
Oud 18-05-2005, 11:13
Verwijderd
Misschien (als je dat nog niet gedaan hebt) eens laten onderzoeken of je allergieën hebt (niet alleen dmv bloedonderzoek, maar ook andere onderzoeken) en/of nagaan of je bv. veel zoetstoffen/suikers binnen krijgt ofzo?

Moeheid kan zoveel oorzaken hebben.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 14:40
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
gekmeisje18 schreef op 18-05-2005 @ 07:44 :
Ik heb er ook last van, moet binnenkort naar een slaapkliniek.
De dokter denkt dat ik niet genoeg herstel in mn slaap, kan ook altijd en overal in slaap vallen..

Maar net als gister, toen ik mn dagelijkse slaapdipje kreeg, ben ik gaan skeeleren. Dan voel je je erna wel wat fitter, maar ik viel om 8uur tijdens het leren in slaap...
wat houd die slaapkliniek in?
Oud 18-05-2005, 14:41
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 18-05-2005 @ 10:08 :
Slik je medicijnen?
nee ik slik niets..
Oud 18-05-2005, 14:41
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-05-2005 @ 12:13 :
Misschien (als je dat nog niet gedaan hebt) eens laten onderzoeken of je allergieën hebt (niet alleen dmv bloedonderzoek, maar ook andere onderzoeken) en/of nagaan of je bv. veel zoetstoffen/suikers binnen krijgt ofzo?

Moeheid kan zoveel oorzaken hebben.
bloed en alles is al nagekeken in het ziekenhuis...
Oud 18-05-2005, 14:53
MTpower
MTpower is offline
Ben je toevallig vegetarier?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 14:56
Verwijderd
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 18-05-2005 @ 15:41 :
bloed en alles is al nagekeken in het ziekenhuis...
Daarom zei ik ook "(niet alleen dmv bloedonderzoek, maar ook andere onderzoeken)", allergieën/intoleranties zijn nl lang niet altijd dmv bloedonderzoek aan te tonen, al denken de meeste artsen dat wel. Bv. mbhv met een dietiste kun je uitzoeken of je voor bepaald voedsel misschien allergisch of intolerant bent. En zo zullen er vast nog meer wat meer 'alternatieve' manieren zijn om bepaalde dingen te onderzoeken. Soms best de moeite waard.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 15:53
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
MTpower schreef op 18-05-2005 @ 15:53 :
Ben je toevallig vegetarier?
ook dat niet
Oud 18-05-2005, 15:53
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-05-2005 @ 15:56 :
Daarom zei ik ook "(niet alleen dmv bloedonderzoek, maar ook andere onderzoeken)", allergieën/intoleranties zijn nl lang niet altijd dmv bloedonderzoek aan te tonen, al denken de meeste artsen dat wel. Bv. mbhv met een dietiste kun je uitzoeken of je voor bepaald voedsel misschien allergisch of intolerant bent. En zo zullen er vast nog meer wat meer 'alternatieve' manieren zijn om bepaalde dingen te onderzoeken. Soms best de moeite waard.
dankjewel.. ik wacht nog een weekje af en ga dan denk ik wel terug

Regels voor berichten