Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2012, 16:44
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik heb nu een internetspaarrekening bij ING, waar ik ook mijn normale rekening heb, maar het rentepercentage is pure droevigheid: 1,7%.
Ook de meeste andere banken hebben hun rentepercentages verlaagd vanwege die recessie.

Ik lees verhalen over Argenta en Westland Bank, waar resp. nog 2,65% en 2,5% te halen valt bij een vrij opneembare spaarrekening.

Goed idee om over te stappen, lijkt me dus? Waar sparen jullie en hebben jullie nog andere tips?
Oud 16-10-2012, 16:46
Axel11
Axel11 is offline
www.spaarinformatie.nl is een erg handige website.

Je kunt nadenken over een deposito voor het deel van het geld dat je niet direct vrij opneembaar hoeft te hebben.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2012, 17:32
NadeHAVO
NadeHAVO is offline
Citaat:
www.spaarinformatie.nl is een erg handige website.

Je kunt nadenken over een deposito voor het deel van het geld dat je niet direct vrij opneembaar hoeft te hebben.
Wat is dat, deposito?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2012, 17:34
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Wat is dat, deposito?
Een termijndeposito afsluiten is je geld vastzetten voor een bepaalde met de bank afgesproken periode. Je kunt het geld dan bijvoorbeeld een jaar lang niet opnemen. In ruil daarvoor krijg je een hogere rente.
Met citaat reageren
Martiño
Martiño is offline
Dat is dat je het geld op een rekening zet, en het blijft vaststaan voor langere tijd. De bank geeft je in ruil daarvoor vaak een hogere rente. Zij kunnen immers zeker zijn van de aanwezigheid van het geld op de rekening (je kunt het niet opnemen) en kunnen er dus beter mee beleggen en investeren.
Martiño
Martiño is offline
oh haha
Oud 16-10-2012, 17:35
Axel11
Axel11 is offline
Met citaat reageren
Oud 24-10-2012, 16:54
Carlo-de-Jong
Carlo-de-Jong is offline
Maar dan kan je geen geld opnemen toch??
Met citaat reageren
Oud 24-10-2012, 18:26
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Maar dan kan je geen geld opnemen toch??
Bij een deposito kun je pas na afloop van de termijn bij je geld, tenzij je:
-een boete betaalt (kijk in de voorwaarden)
-een huis koopt of iets dergelijks (kijk in de voorwaarden)
Met citaat reageren
Oud 25-10-2012, 08:48
Geld.nl
Geld.nl is offline
Op dit moment wordt de hoogste rente voor een vrij opneembare spaarrekening inderdaad geboden door Argenta met 2,65 procent. Zij bieden ook de hoogste rentes voor een deposito van 1 of 2 jaar met 2,8 en 3 procent. Maar dan staat je geld inderdaad vast. De boete die je moet betalen bij tussentijds opnemen zorgt ervoor dat tussentijd opnemen eigenlijk nooit aantrekkelijk is.
Als je nog niet zeker weet of je het geld misschien tussentijds nodig hebt, kun je ook kiezen voor een klimspaarproducten. Daarbij krijg je elk jaar dat het spaargeld blijft staan meer rente, maar kun je het wel tussentijds kosteloos opnemen als dat nodig is. Dit product wordt aangeboden door bijvoorbeeld SNS Bank. Hier kun je meer informatie vinden over spaarrentetarieven http://www.geld.nl/sparen/rente-vergelijken
Met citaat reageren
Oud 26-10-2012, 15:26
Roosje
Roosje is offline
NIBC heeft 2,35% vrij opneembaar en hoge termijndepositorentes. Ik ben er heel tevreden mee.
Oud 28-10-2012, 23:20
haxordraxortje
haxordraxortje is offline
Een geldsok.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2012, 14:59
roobaaro
roobaaro is offline
kijk ook altijd of het een Nederlandse bank is.

Argenta komt uit België, mocht de bank omvallen moet je ook daar je geld claimen
eveneens met Bank of Scotland het hoofdkantoor staat in Engeland , daar moet je dus ook je geld claimen bij omvallen.

Voor de rest is het een persoonlijke keuze. bij alle banken is je geld tot 100.000 veilig ( ook deposito's) je krijgt altijd UITERLIJK binnen een week of 6 je geld terug. maar vaak al eerder.

voor een deposito vind ik zelf persoonlijk Moneyou wel fijn. je kan je deposito altijd openbreken (opnemen) wel krijg je dan niet de afgesproken rente van op dit moment 2,55 maar 1,5%. Je weet wat je krijgt bij het laten staan en bij het opnemen (vroegtijdig) dus geen rare berekeningen met boetebedragen.

Ook zijn er banken die per maand rente uitkeren ( Centraalbeheer en Leaseplanbank) je krijgt dus rente op rente
Moneyou keert per kwartaal (3 maanden) uit. ook rente op rente.

veel anderen maar 1x per jaar.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2012, 19:22
Vice
Vice is offline
Citaat:
kOok zijn er banken die per maand rente uitkeren ( Centraalbeheer en Leaseplanbank) je krijgt dus rente op rente
Moneyou keert per kwartaal (3 maanden) uit. ook rente op rente.

veel anderen maar 1x per jaar.
De hoogte van de rente is daar ook op berekend, dus uiteindelijk maakt het niet zoveel uit of de rente per maand of paar jaar krijgt.
Oud 16-11-2012, 19:45
roobaaro
roobaaro is offline
@Vice valt nog mee , de geen die per maand/kwartaal doen staan bijna altijd in de top 3 van de 20 banken ofzo die we kennen
Met citaat reageren
Oud 16-11-2012, 19:53
Axel11
Axel11 is offline
Ze adverteren bijna altijd met de effectieve rente op jaarbasis, dus reken je niet rijk
Met citaat reageren
Oud 16-11-2012, 21:34
roobaaro
roobaaro is offline
met de huidige rente's en de hoge inflatie wordt je eigenlijk armer
Met citaat reageren
Oud 21-12-2012, 13:37
daan150
daan150 is offline
Westlandutrecht heeft de hoogste rente op dit moment. Zij komen ook het beste uit de bus voor 2012. Kijk hier maar zelf http://www.spaardepositovergelijken....line-rekening/. Je kan er spaarrekeningen vergelijken. En deposito's ook. Ik weet alleen niet of da tinteressant is voor een scholier.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten