Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2012, 00:08
Rikje18
Rikje18 is offline
Hallo, ik ben 16 en ik heb een haar op me kin/keel gedeelte die van de één op de andere dag super snel heel lang kan groeien. Ik snap niet hoe dit kan en ik ben er 100% zeker van dat deze haar uit me huid komt. Ik trek hem met weinig moeite er weer uit maar het valt me pas op tot een ander dit opmerkt. (wat best wel beschamend is)

Dus, waarom vind dit plaats en wat kan ik er aan doen?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 00:52
Martiño
Martiño is offline
Haar komt sowieso uit je huid, dus die 100% zekerheid is niet zo vreemd

En het enige dat je kunt doen is uittrekken of scheren.
Oud 14-07-2012, 01:15
Fit4Life
Fit4Life is offline
Waarom:
Je testosteron niveau is hoog.

Wat kun je doen:
Scheren.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 02:16
SushiMonster
SushiMonster is offline
Als je het vervelend vindt: scheren. Zo niet: laten groeien, of bijknippen of zo. Of naar de kapper. Je kan van alles doen
Oud 14-07-2012, 21:58
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Epileren, komt het niet snel terug.
Oud 14-07-2012, 23:40
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik heb ook zo'n haar op mijn arm en ik had er ook in op mijn kin. Die op mijn arm kan wel 10cm lang worden Je weet dat ie er zit, dus als je wil voorkomen dat ie te groot wordt, regelmatig even checken en 'm uittrekken als ie er weer zit. Volgens mij valt er verder niet zo veel te doen. De grote waarom vraag kan ik niet beantwoorden.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 08:25
Verwijderd
Citaat:
Ik heb ook zo'n haar op mijn arm en ik had er ook in op mijn kin. Die op mijn arm kan wel 10cm lang worden Je weet dat ie er zit, dus als je wil voorkomen dat ie te groot wordt, regelmatig even checken en 'm uittrekken als ie er weer zit. Volgens mij valt er verder niet zo veel te doen. De grote waarom vraag kan ik niet beantwoorden.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 08:27
Verwijderd
-censuur-
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 14:04
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Je kunt het ook laten weglaseren, maar dat is misschien een beetje overdreven voor 1 haar
Oud 15-07-2012, 16:23
Mr.Banana
Mr.Banana is offline
Ideetje, misschien dat dit werkt,

in plaats van een ruk er zachtjes uittrekken zodat het haarzakje meekomt...

Of wil dit niet?
Oud 15-07-2012, 16:49
Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:
Ideetje, misschien dat dit werkt,

in plaats van een ruk er zachtjes uittrekken zodat het haarzakje meekomt...

Of wil dit niet?
Nee, dit is verrekte moeilijk uit te voeren.
Maar op zich maakt het niet uit en dank je Fit4Life voor dat antwoord nu je het zegt, ik denk inderdaad dat het door mijn testosteron gehalte komt.
Oh en Martiño, als je een wond(je) heb en er komt een haar in wanneer dit wondje dichtgroeit is er een kans dat deze haar blijft zitten en kan het lijken alsof dit je eigen haar is maar het eigenlijk niet is. Daarom kan het dus ook dat de haar niet uit je huid komt maar uit je omgeving.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 16:50
Martiño
Martiño is offline
Ik volg je niet helemaal. Haar komt uit een haarzakje, en haarzakjes zitten in je huid.
Oud 16-07-2012, 00:17
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Hij bedoelt volgens mij dat het geen hoofdhaar is die per ongeluk op zijn kin is blijven hangen.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 00:45
Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:
Ik volg je niet helemaal. Haar komt uit een haarzakje, en haarzakjes zitten in je huid.
Het kan gebeuren dat er een haar in een wondje komt en deze je huid ingroeit, wat kan lijken op dat het haartje van jou is. Of dat het aan je kin is blijven plakken met speeksel of zo.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 18:38
Verwijderd
ik weet niet wat jij supersnel vindt maar als het bij mij ''supersnel'' ging zal ik toch wel naar de huisarts gaan, misschien is het een tumor?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 18:44
Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:
ik weet niet wat jij supersnel vindt maar als het bij mij ''supersnel'' ging zal ik toch wel naar de huisarts gaan, misschien is het een tumor?
Een tumor die ervoor zorgt dat haar snel gaat groeien.. klinkt logisch -.-
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Het kan gebeuren dat er een haar in een wondje komt en deze je huid ingroeit, wat kan lijken op dat het haartje van jou is. Of dat het aan je kin is blijven plakken met speeksel of zo.
Het is ook mogelijk dat een koe uit een transportvliegtuig uitgerekend op jouw hoofd valt terwijl je aan het fierljeppen bent.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 19:04
Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:
Het is ook mogelijk dat een koe uit een transportvliegtuig uitgerekend op jouw hoofd valt terwijl je aan het fierljeppen bent.
Een koe is wel wat groter als een haar en er zijn meer haren op de wereld als koeien.
Ook is de kans groot bij wonden dat er een haar(tje) in komt en wanneer deze eruit blijft steken is het net of het je eigen haar is.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 19:10
Verwijderd
Wat is je punt nou? Dat het mogelijk is dat er elke keer een haartje uit je hoofd valt, toevallig in een wondje op je kin en dat dat het dan zou zijn?

Scheer het er gewoon af. Epileer het. Hou er een aansteker bij. Baardgroei gebeurt nou eenmaal, en de meeste mensen hebben niet meteen vanaf hun 16e een volle baard. Dan komen er eerst sprietjes.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 20:30
Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:
Wat is je punt nou? Dat het mogelijk is dat er elke keer een haartje uit je hoofd valt, toevallig in een wondje op je kin en dat dat het dan zou zijn?

Scheer het er gewoon af. Epileer het. Hou er een aansteker bij. Baardgroei gebeurt nou eenmaal, en de meeste mensen hebben niet meteen vanaf hun 16e een volle baard. Dan komen er eerst sprietjes.
Dat is teminste een logisch antwoord
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 21:41
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Een koe is wel wat groter als een haar en er zijn meer haren op de wereld als koeien.
Ook is de kans groot bij wonden dat er een haar(tje) in komt en wanneer deze eruit blijft steken is het net of het je eigen haar is.
Zijn punt is dat het gewoon een heel onwaarschijnlijke hypothese is dat er steeds een haar in een wondje valt en daarna ingroeit.
Oud 19-07-2012, 00:35
Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:
Zijn punt is dat het gewoon een heel onwaarschijnlijke hypothese is dat er steeds een haar in een wondje valt en daarna ingroeit.
Ik snap zijn punt wel maar ik weet gewoon toevallig dat dat het ook kon zijn en dat dat ook zeer mogelijk had geweest.
Ik zeg ook niet steeds, maar vaak komt er wel stof of van die kleine haartjes in je wond(je) en soms ook een lange haar.
Als dit toevallig s'nachts gebeurd is er kans dat het haartje je huid ingroeit, dit hoeft ook niet alleen bij haren te gebeuren dat gebeurd bij alles met een lage dichtheid dat in een wond(je) komt.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2012, 07:38
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Ik snap zijn punt wel maar ik weet gewoon toevallig dat dat het ook kon zijn en dat dat ook zeer mogelijk had geweest.
Ik zeg ook niet steeds, maar vaak komt er wel stof of van die kleine haartjes in je wond(je) en soms ook een lange haar.
Als dit toevallig s'nachts gebeurd is er kans dat het haartje je huid ingroeit, dit hoeft ook niet alleen bij haren te gebeuren dat gebeurd bij alles met een lage dichtheid dat in een wond(je) komt.
dat had niet "zeer mogelijk" geweest. dat kan één keer gebeuren, maar echt niet vaker op preciés dezelfde plaats hoor
Met citaat reageren
Oud 19-07-2012, 20:02
Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:
dat had niet "zeer mogelijk" geweest. dat kan één keer gebeuren, maar echt niet vaker op preciés dezelfde plaats hoor
Nee niet op dezelfde plaats xD
Ja zo, oh zo zal Martinõ ook wel denken dan, mijn fout .
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten