Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2012, 16:21
Pedobear-
Pedobear- is offline
Hoi,
Ik heb al een ander topic over mijn slikangst maar dit beheerst mijn leven nu op dit moment,
ik heb een brok in me keel en heb het heel benauwd, volgens mij is dit globus nervosus...
Nouja, dit heb ik sinds donderdag en ik weet niet hoe ik er nou van af kom.
Ik kan niet meer eten en drinken en lig alleen maar in bed te janken omdat ik er zo mee zit.
Ik ben de hele tijd heel erg bang dat ik stik of doodga...
ik heb er dus therapie over maar daar barstte ik in huilen uit, want ik kan niks meer.
De dokter wil me niet doorverwijzen naar de kno arts omdat hij vindt dat er niks aan de hand is...
maar dat is er wel! Ik zit hier echt mee en heb sinds donderdag niet meer gegeten, alleen wat gedronken, maar zelfs dan voel ik die brok zitten. Het word steeds erger en ik word steeds banger en word helemaal gek!

wat moet ik nou doen?? en is dit gevaarlijk?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-06-2012, 16:35
Verwijderd
je praat het jezelf aan, vooral. Hoe meer je er druk om maakt hoe erger het wordt. Zelf zou ik nog een keer naar die dokter gaan, aangezien het nu wel dusdanig erg voor je is geworden en je serieuze klachten kan krijgen door niet genoeg voeding. De dokter zegt zelf dat er niks aan de hand is en dat zal dan zo ook wel zijn, maar ik denk dat er wel kalmeringsmiddelen jou zullen helpen om er niet meer aan te denken en daardoor het ook zal verminderen.

Sowieso zal het je ook zeker niet laten stikken, en al helemaal niet doodgaan (aangezien wanneer je bewusteloos raakt je geen spanning erover hebt en je, terwijl je bewusteloos bent, je weer begint met ademhalen).
Met citaat reageren
Oud 03-07-2012, 18:24
ThisIsMyName
ThisIsMyName is offline
Niet in paniek raken, verder gwn wat hierboven staat
Met citaat reageren
Oud 04-07-2012, 09:03
Verwijderd
Wat voor therapie heb je dan? Het lijkt me dat je beter meer naar therapie kan gaan dan dat je naar de KNO-arts gaat.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2012, 12:23
Verwijderd
Een KNO-arts kan er niks mee. Je therapie werkt tot nu toe niet, maar er zijn vele vormen en vele therapeuten. Ga naar een ander.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2012, 12:28
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik denk dat je nu eerst vooral moet proberen om tóch te blijven eten en vooral drinken. Neem er maar gewoon de tijd voor, leid jezelf af met kranten boeken televisie gezelschap (of juist geen gezelschap), zorg ervoor dat de omstandigheden optimaal zijn. Kies eten of drinken dat je het minst tegenstaat, waar je het minst bang voor bent. Je wilt niet in het ziekenhuis belanden en aan de sondevoeding, namelijk.
Oud 21-07-2012, 20:12
aiek
aiek is offline
misschien een andere arts proberen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten