Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2004, 23:58
Ruudje
Ruudje is offline
Hallo iedereen,

Op het moment van typen voel ik me erg kut, zoals al een aantal weken
Ik zal proberen te omschrijven wat het probleem is.

Ik ben jaloers op mijn beste vriend, die ik maar liefs 13 jaar(!!!) ken. Het gaat om een meisje, die ook op 4 havo zit(zelf ben ik blijven zitten...) en die is verliefd op hem. Ik vind haar erg leuk... ze is heel spontaan en was altijd heel vrolijk. Totdat ze op MSN vertelde waarom ze zo vrolijk was... en dat was behoorlijk kut.

Vanaf toen voelde zij zich schuldig tegenover mij. We kunnen elkaar al haast niet meer aankijken... op MSN kunnen we wel af en toe een beetje lachen, maar als we eenmaal daarover beginnen is het gelijk mis. Zij wil het hem vertellen, maar ik voel me daar niet goed bij.

Depressies zijn ook een gevolg hiervan, waar ik ook hulp voor ga krijgen op school(komende dinsdag heb ik een afspraak met een counselor) en van Maatschappelijk Werk(woensdag na school).

Hier moet ik wel bijvertellen dat ik zowieso al in een 'dal' zat... thuis gaat het ook niet bepaald goed(stiefmoeder ). Mijn moeder is overleden toen ik 11 jaar was en daar ben ik nog niet overheen. Ik was er ook bij toen het gebeurde, en het 'filmpje' blijft zich maar herhalen... Bij MW zijn waren we aan het proberen om dat probleem te verhelpen, en nu komt dit er ook nog bij

Verder weet van mijn kant 1 vriend ervan(die ook is blijven zitten) en van haar kant 2 goeie vriendinnen...

Ik weet nu echt niet wat ik moet doen, ben hopeloos
Als ik teveel nadenk hierover zit ik te trillen als een gek...

Liefs,
Ruud
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2004, 08:08
densie
densie is offline
wtf?? wat meoten we hier uit opmaken?? snap t niet!! wrom is ze zo vrolijk?? en waar dsraait t nu allemaal om
Oud 15-02-2004, 09:29
Ruudje
Ruudje is offline
Ze is, of was zo vrolijk omdat ze verliefd is op mijn beste vriend...
En ik ben gewoon bang om mijn beste vriend of haar te verliezen.
Ze wil vrienden blijven, en dat wil ik ook met haar en mijn vriend. Hij weet ook nog helemaal van niks. En ik zie door de bomen het bos ook al niet meer
Zijn er hier mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 09:37
duivelaartje
duivelaartje is offline
Nee, maar als ze echt goede vrienden van je zijn zal je ze nooit kwijtraken. Ookal krijgen ze misschien een relatie met elkaar.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 09:53
Ruudje
Ruudje is offline
En hoe moet ik daar dan mee omgaan?
Zit nog altijd in de stress en met depressies, waar ik hopelijk hulp voor krijg... en als ze dat nu gaat vertellen zak ik door de grond
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 10:42
Yolcu
Yolcu is offline
Ik denk dat je depressies een hele andere oorzaak hebben, zoals je zelf ook al aangeeft.

Als zij zegt dat ze verliefd is op je beste vriend en je vriend heeft ook gevoelens voor haar, dan heb jij daar verder niets mee te maken. Dat moeten ze zelf uitzoeken. Dat jij haar ook leuk vindt is in dat geval jammer: zij heeft dr keuze duidelijk gemaakt. Als het echte vrienden zijn, zul je ze heus niet kwijtraken als ze iets met elkaar krijgen. Dat jij dan nogal jaloers zult zijn, dat is logisch. Maar dat gevoel zal heus wel slijten.
Oud 16-02-2004, 11:13
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Je voelt je nu even kut maar ik hoop dat je kunt inzien dat dit geen oplossing is... Je hebt je vriend hard nodig en hij vind het ook lullig voor je. Ik hoop dat je je kunt herenigen met de beste vriend.....het is ten slotte helemaal niet zijn schuld.

Hij ziet haar (toch ? ) niet zitten dus daar hoef je geen ruzie over te hebben. Het lijkt mij goed als jullie samen als vrienden haar vergeten en hoe moeilijk het ook is!
Het belangrijkste is een goede vriend en die zou ik als ik jou was niet willen kwijtraken door een meisje...

Probeer van andere dingen te genieten, van vrienden bijvoorbeeld!
Oud 16-02-2004, 16:14
Ruudje
Ruudje is offline
Nou kijk, het probleem is dus dat zij vrienden wil blijven met mij, en ik ook met haar.
En mijn vriend ziet haar wel zitten, maar ik denk niet echt dat hij verliefd op haar is... ik bedoel, hij krijgt geen rooie kop als hij iets aan haar vraagt, zij wel
Als ik nu een lijstje zou maken van beste vrienden, zou zij op nr. 2 staan en hij op nr. 1... en ik heb nog wel meer vrienden dan alleen hun 2, dus ze scoort best wel hoog.
Zij heeft ook depressieve periodes gehad in het verleden, en weet hoe kut dat dat is. Ze steunt me, maar van de andere kant doet ze me pijn... het is dus niet bepaald simpel
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 17:46
Verwijderd
Damn dat is hard voor je maar ik denk niet dat je er tussen moet komen. Dat hij geen rode kop krijgt hoeft niet zoveel te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 17:10
Bodien
Bodien is offline
ik vind het allemaal erg kut voor je. is je beste vriend ook verliefd op haar dan?? ik zou het er met hem over hebben, hoe moeilijk het ook is! ik vind dat jou beste vriend je moet begrijpen en niets met dat meisje moet beginnen. zou jij dat wel doen dan?? nee toch?? dus dan vind ik dat hij dat ook niet moet doen, vriendschap gaat voor liefde, en je hoeft ze zo ook niet kwijt te raken. verder hoop ik dat t alweer een beetje beter met je gaat...heel veel suc6 ermee!!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 17:31
Ruudje
Ruudje is offline
Het gaat alweer wat beter met me... maar verder is er nog niet veel veranderd aan deze situatie, daarom zeg ik ook 'wat beter', want er zijn nog veel onzekere situaties...

Wel heb ik het idee dat ze het hem toch moet vertellen... het lost voor mij ook heel wat op denk ik, toch wel... nu kunnen we lachen enzo, maar ze is bang... met de gedachte in haar achterhoofd dat ik nog steeds verliefd op haar ben... en ik heb haar nodig voor emotionele steun(ze is de enige persoon wat zoveel over mijn gevoelens weet, hoe kut ik het heb)... en als ze me niet eens een knuffel kan geven, of als ze iets afwijst om te gaan doen, is dat behoorlijk kut...

Er zijn dus 2 dingen die haar tegenhouden om het hem te vertellen:
1. Ze wil mij geen pijn doen... ze ziet ook de vriendschap tussen hem en mij, wat ze heel mooi vind om te zien, en wil dat dan ook niet verpesten.
2. Ze is bang om afgewezen te worden.

Om nr. 2 hoeft ze zich eigelijk geen zorgen te maken... dat zit wel goed denk ik.

Maar haar hart zegt dat ze het hem moet vertellen, en daar geef ik haar eigelijk ook wel gelijk in... hoeveel pijn het me ook doet...

En voor de mensen die gezegd hebben dat ik er niks mee te maken heb, ik heb er wel degelijk mee te maken... ik hecht me erg veel aan vriendschappen, ik ben best wel gesloten over het algemeen... als ik dan 'eindelijk' een vriendschap heb steek ik daar ook heel veel energie en moeite in, het is dus heel belangrijk voor me.

Gelukkig hebben we volgende week vakantie, en zien we ons een paar dagen niet... dan kunnen we eens rustig nadenken...
Ik probeer haar wel 'over te halen' om het hem te vertellen, na de vakantie...

Ook zal ik er dan over praten met mijn beste vriend... dat is nu nog een beetje moeilijk...
Of moet ik het hem eerst vertellen???
Want ik wil niet dat hij gaat denken dat ik haar tegen probeer te houden!

Liefs,
Ruud
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 21:54
Ruudje
Ruudje is offline
Nou, ik heb haar dit over MSN verteld...:

'ik besef nu, dat ik heel erg veel waarde aan vriendschappen hecht... zoveel dat ik ze niet wil kwijtraken.. zoveel, dat ik er alles aan doe om ze niet kwijt te raken... zoveel, dat ik jou als het ware ga verbieden het hem te vertellen...'

waarop zij antwoorde:

'ik vind echt heel erg knap van je!'

Zij voelt zich dus niet meer schuldig, en ik heb ook maar verteld dat ik niet verliefd ook haar ben(een beetje verliefd zijn kan toch geen kwaad, komop zeg )

En toen waren we allebei opgelucht... morgen gaan we samen filmpie kijken... en nu ga ik ook door met het rouwverwerking en de situatie thuis...
...en ik maar piekeren en doen over de vriendschappen
Oh, wat ben ik blij...
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 22:06
Avondel
Avondel is offline
Heb je het haar nu toch verboden? huh ? ik snap het fff niet meer

Was je heel erg verliefd op haar? Want het lijkt me wel allemaal een beetje heel snel opgelost of heb ik wat gemist?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 22:14
Ruudje
Ruudje is offline
kijk, ik heb het haar juist niet verboden... haar verteld dat ze het moet zeggen na de vakantie... onze vriendschap was nogal fragiel, en daar werd ik gek van... nu is dat opgelost...
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 22:38
kayce
kayce is offline
Happy end? Ik hoop het voor je en veel sterkte met de verwerking en de rouw.

xxxxx
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 10:18
Bruut
Bruut is offline
kerel, sterkte!!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 10:25
Avondel
Avondel is offline
Oh okee... ik snapte het al niet

Veel suc6 dan met de rest van je problemen.
Hopelijk krijg je hulp, want het lijkt me echt moeilijk om met zo'n dingen om te gaan.
Je hebt het wel even niet meezitten zeg. Hopelijk gaat het straks veel beter allemaal.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 21:32
Ruudje
Ruudje is offline
Hallo, daar ben ik weer...

Er is heel wat veranderd sinds vorige week... ik ben gisteren bij haar geweest, en we hebben samen foto's van mij en mijn moeder gekeken... ik heb gehuild, zij heeft me getroost... we hebben elkaar een paar keer geknuffeld...we hebben samen wat gitaar gespeeld... we zijn ook nog melig geweest...
Dit was zo'n geweldig dag...

Tot die avond, toen vertelde een vriendin van haar ons dat ze hem tegen was gekomen(we gingen met z'n vijven liedjes uitzoeken, om te gaan oefenen in een band die nog moet komen... inclusief mijn beste vriend dus).
We haalden haar op, en ze zei dat ze de jongen waar zij verliefd op is, was tegen gekomen met carnaval...
Ze had heel 'subtiel' gevraagd aan hem wat hij van haar vond... en ja, hij vind haar wel leuk.
Dit verwachte ik ook... maar hoe ik daarop reageerde... ik keek sip, en dat deed haar pijn... ze werd een beetje kwaad op mij(heeft ze me net verteld over MSN).
Omdat ze eigelijk heel blij is daarmee... en dan ziet ze mij zo treurig kijken...

Ik heb net dus nog met haar gechat, en ja, opzich gaat het goed tussen ons... we zijn eerlijk tegen elkaar... en ik vertrouw haar, zij mij ook een beetje(dat word nog wel beter in de toekomst).

En nu komt het... ik ga er met mijn vriend over praten... dit is voor mij een heel grote stap... erg moeilijk... maar het moet lukken... ik moet er nu met hem over praten... hij weet helemaal niks van mij, helemaal niks van dat ik me zo rot voel... dat moet hij weten...

srry, dit moest ik even kwijt... als jullie iets niet snappen, vraag maar... kom aub niet met afzeikende reacties... ik weet af en toe gewoon nie wat ik ermee aan moet... dus alle tips zijn welkom.

Liefs,
Ruud
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten