Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2012, 01:51
crazycamel070
crazycamel070 is offline
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje verliefd op mijn nicht. En zij waarschijnlijk ook op mij. Mijn ma is er vandaag achter gekomen en dit vind ik een beetje ongemakkelijk. De familierelatie zit zo haar vader en mijn moeder zijn half broer en zus. Ze hebben beide een andere vader. Dus ook niet dezelfde achternamen en mijn nicht en ik ook niet. Ik weet echt niet wat moet ik doen en voel me dus een beetje radeloos. Kan iemand me tips geven of helpen??? Alvas bedankt .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2012, 02:18
Linda Prins
Linda Prins is offline
Tja, ik denk niet dat het verstandig is, om een relatie te beginnen met je nicht, er is toch een bepaalde bloedband zo als dat heet denk ik. Want de vader van jou nicht en jou ma, hebben wel de zelfde moeder. Nou veel sterkte, .
Met citaat reageren
Oud 09-06-2012, 07:01
hookee
hookee is offline
Ik was er altijd op tegen, in jouw geval zou het dan maar half zo "erg" zijn.
Komt bij dat je nog maar 16 bent en de kans klein is dat jullie relatie zó lang duurt dat er kinderen van komen. (hoewel, het is misschien a zó vertrouwd, jullie hebben een vorsprong..)
Dit afwegende, zeg ik toch; "ga ervoor !" Probeer het uit, have fun en maak er wat moois van. Mochten jullie ooit zover komen dat kinderen een issue wordt, laat eerst een genetisch onderzoek plegen.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2012, 07:58
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik zie geen probleem. Als je kinderen wil zou je misschien uit moeten zoeken wat precies het risico is op complicaties, maar daar zal het wel niet van komen.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2012, 11:18
Verwijderd
"Neef en nicht vrijen allicht." Waar het gezegde op gebaseerd is weet ik niet.

Maar er zijn culturen waar ze al helemaal niet moeilijk doen over neef-nicht verhoudingen / huwelijken.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2012, 13:03
hookee
hookee is offline
Citaat:
"Neef en nicht vrijen allicht." Waar het gezegde op gebaseerd is weet ik niet.
Zou kunnen omdat een nicht toch wat trekken heeft van je moeder, en je weet, dat alle mannen uiteindelijk toch op zoek gaan naar een type wat op hun moeder lijkt.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2012, 02:29
Verwijderd
Citaat:
Zen je weet, dat alle mannen uiteindelijk toch op zoek gaan naar een type wat op hun moeder lijkt.
Nope.

@topic: Het klinkt wel een beetje raar ja... Maar volgens mij ontstaan er geen complicaties bij nicht - neef relaties. Niet dat dat er ooit van komt waarschijnlijk, maarja.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2012, 13:57
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik zou het laten, puur en alleen omdat het heel erg ongemakkelijk zou zijn binnen de familie. Maar als jullie echt verliefd op elkaar zijn zal dat wel geen optie lijken.
Oud 21-06-2012, 10:29
snowmanX
snowmanX is offline
Ik zou het raar vinden. Als het dan over een tijdje uit gaat en je ziet weer je zit op een feest van je familie zie je haar weer en dan heb je het net uitgemaakt. Terwijl zij dan het uitmaakt en jij nog wel gevoelens hebt voor haar. Dat lijkt me dan heel ongemakkelijk
Met citaat reageren
Oud 22-06-2012, 13:42
Verwijderd
Ik heb met mijn nicht gezoend... Beviel goed!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2012, 19:14
LotLiesDoor
LotLiesDoor is offline
Citaat:
Ik heb met mijn nicht gezoend... Beviel goed!
Dan moet ik toch ff nieuwdgierig zijn, hoe is het daarna verlopen tussen jullie? Geen genânte verjaardagen achter af of is het echf een relatie geworden?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2012, 18:07
madeliefjew
madeliefjew is offline
als je echt van haar houwt en zij ook van jou moet je het eigelijk zelf weteen
en ware liefde hou je niet tegen
Met citaat reageren
Oud 27-06-2012, 17:47
EenManOpEenVork
EenManOpEenVork is offline
Mijn leraar geschiedenis is ook met een nicht.... hij is namelijk homo! Nee, niets tegen homo's hoor, is mijn favo leraar, maar je moet het zelf weten wat dat betreft.... zolang er geen kinderen van komen kun je wat mij betreft je gang gaan, als er kinderen van gaan komen, dan goed na denken.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2012, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Dan moet ik toch ff nieuwdgierig zijn, hoe is het daarna verlopen tussen jullie? Geen genânte verjaardagen achter af of is het echf een relatie geworden?
Nee hoor, we vinden elkaar heel leuk en doen vaker "van dit soort" dingen. We houden heel veel van elkaar. Eigenlijk verliefd... Maar dan anders.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2012, 15:02
LotLiesDoor
LotLiesDoor is offline
Citaat:
Nee hoor, we vinden elkaar heel leuk en doen vaker "van dit soort" dingen. We houden heel veel van elkaar. Eigenlijk verliefd... Maar dan anders.
Aha, ik snap m! Wel aparte relatie met je nicht haha
Met citaat reageren
Oud 28-06-2012, 19:34
Verwijderd
Ja, een open relatie dus met mogelijkheid om verkering met een ander te krijgen. Kinderen krijgen en trouwen met haar zou niks worden. En we willen het onze familie niet vertellen.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2012, 19:35
Verwijderd
Citaat:
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje verliefd op mijn nicht. En zij waarschijnlijk ook op mij. Mijn ma is er vandaag achter gekomen en dit vind ik een beetje ongemakkelijk. De familierelatie zit zo haar vader en mijn moeder zijn half broer en zus. Ze hebben beide een andere vader. Dus ook niet dezelfde achternamen en mijn nicht en ik ook niet. Ik weet echt niet wat moet ik doen en voel me dus een beetje radeloos. Kan iemand me tips geven of helpen??? Alvas bedankt .
Voor meer info kun je pm'en, dan help ik je!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2012, 20:59
Chocolat_muffin
Chocolat_muffin is offline
Je kunt het proberen. Maar het is en blijft wel familie.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2012, 23:27
Verwijderd
vic97: troll alert
Met citaat reageren
Oud 29-06-2012, 04:10
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ja, een open relatie dus met mogelijkheid om verkering met een ander te krijgen. Kinderen krijgen en trouwen met haar zou niks worden. En we willen het onze familie niet vertellen.
Okay, maar ik vraag me af of eventuele toekomstige vriendjes/vriendinnetjes gaan instemmen met deze "open relatie".
Met citaat reageren
Oud 29-06-2012, 11:27
Verwijderd
We houden er gewoon mee op zodra er een van ons een relatie krijgt
Met citaat reageren
Oud 30-06-2012, 02:17
Verwijderd
Citaat:
Kun je ons nog meer vertellen van jouw fantasie? Wanneer komt je boek uit trouwens?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2012, 00:13
eavdn
eavdn is offline
ik ben tegen incest. dus k zou t niet doen.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2012, 11:23
joris19
joris19 is offline
Citaat:
Denk je dat het zal lukken? ermee ophouden zodra je een relatie hebt gekregen. Dat lijkt makkelijker gezegd dan gedaan. En voor je het weet heb je een driehoeksverhouding of zoiets.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2012, 15:31
ferdinandfrees
ferdinandfrees is offline
Ik zou het niet doen als ik jou was, het is tenslotte incest. En ook kan je er later problemen mee krijgen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-07-2012, 02:33
Verwijderd
Citaat:
Ik zou het niet doen als ik jou was, het is tenslotte incest. En ook kan je er later problemen mee krijgen.
Neef-nicht wordt niet als incest beschouwd
Met citaat reageren
Oud 07-07-2012, 06:02
hookee
hookee is offline
Citaat:
ik ben tegen incest. dus k zou t niet doen.
Je bent gewoon jaloers.
Ik kan begrijpen dat je tegen incest in de vorm van vader/dochter bent, ik noem dat gewoon verkrachting. Maar een neef/nicht relatie en dan nog wel in de experimentele fase? Waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2012, 09:20
Femina
Femina is offline
ik zie het probleem niet.. Als je verliefd op haar bent en zij op jou.. what is the point?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten