Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-08-2012, 13:33
x_xkim
x_xkim is offline
hoihoi

ik heb sinds gisteren avond jeuk aan me kleine schaamlippen, eigenlijk meer der tussenin. maar ik heb ook hele erge last van afscheiding. me afscheiding is gewoon wit niks bijzonders geen brokjes alleen wat meer en ik heb een vaste vriend en zijn allebei getest op soa's, kan dit een schimmelinfectie zijn of is dit gewoon jeuk door veel afscheiding?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2012, 14:40
Verwijderd
Jeuk + meer afscheiding dan normaal kan inderdaad goed bij een vaginale schimmelinfectie passen, zeker aangezien je al sinds gisteravond jeuk hebt. Een schimmelinfectie is geen soa, de gisten die het veroorzaken leven altijd op je huid en kunnen pas een infectie veroorzaken bij verstoring van het milieu in je vagina door bv. seks, menstruatie, "broeien" van zweet of overmatig wassen.
Nu is het misschien wat lastig om daarvoor vanmiddag nog een afspraak bij de huisarts te krijgen, maar je kunt bij de apotheek ook zonder recept daar wel een zalf voor krijgen. Of je kunt het nog een paar dagen aankijken, misschien was het vandaag gewoon toeval.
Zo lang je vriend geen klachten heeft (zoals jeuk aan zijn eikel), hoeft hij hiervoor niet behandeld te worden.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2012, 16:57
Verwijderd
Klinkt als een schimmelinfectie. Even langs de doc
Met citaat reageren
Oud 04-08-2012, 10:34
Slome Kameel
Slome Kameel is offline
Inderdaad, schimmelinfectie, langs de huisarts
Met citaat reageren
Oud 04-08-2012, 12:15
Droppiex
Droppiex is offline
ik heb precies hetzelfde, alleen ik ben pas 14 en nog nooit seks gehad (als het daarvan zou kunnen komen), maar soms houdt het op en dan een paar dagen daarna jeukt het weer heel erg, maar ik durf dus echt niet naar de dokter want mijn dokter is de beste vriend van mijn vader dus dat is wel schamend.......
Met citaat reageren
Oud 04-08-2012, 23:49
Boogschuttertje
Boogschuttertje is offline
Ik heb het ook wel es gehad, maar bij mij gaat het gewoon na een paar dagen gewoon weer weg!
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 10:41
x_xkim
x_xkim is offline
okee het is geen schimmelinfectie,, me ma zegt dat het komt omdat als je veel seks hebt gehad de huid een beetje gevoelig is en dan een beetje jeukt. en het kan ook nog is komen als je veel afscheiding hebt kan het ook erg jeuken.
als het maandag nog niet weg is ga ik naar de dokter maar ik denk niet dat het een schimmelinfectie is omdat me afscheiding veel minder al is, het er down under gewoon goed uit ziet niet rood ofzo en de jeuk al minder is (:
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 15:58
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Gewoon naar de huisarts/apotheek ermee. Zalf en tabletten (kun je dat zo noemen?) zijn tegenwoordig zonder recept verkrijgbaar.

Droppiex: Hij gaat niet helemaal in je flamoes zitten kijken hoor, hij vraagt waar je last van hebt en geeft je een recept mee. En hij heeft geheimhoudingsplicht, dus hij mag er met niemand over praten. Als je een schimmelinfectie hebt, wil dat niet zeggen dat je seks hebt gehad. Zoals Sarah hierboven al aangaf, kan dit meerdere oorzaken hebben. Hier kun je er wat meer over lezen.

Regels voor berichten