Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Medicatie bij kinderen als behandeling vind ik in principe wel kunnen, maar ik vind niet dat er snel medicatie gegeven moet worden. Als er een andere behandeling mogelijk is moet eerst dat geprobeerd worden, en dan later pas medicatie. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik denk persoonlijk dat sommige psychische aandoeningen ook gewoon ziektes zijn waarvoor je medicijnen kunt voorschrijven, neem bijvoorbeeld ADHD, of bepaalde depressies. In andere gevallen denk ik dat een combinatie van medicatie en bijvoorbeeld psychotherapie beter is maar ik denk dat dat bij veel lichamelijk aandoeningen ook geldt. Bij diabetes moet je vaak ook én medicatie slikken én je eet/leefpatroon aanpassen. Bij astma krijg je én medicatie én moet je je huis saneren/voldoende bewegen, etc.
|
Verwijderd
|
Maar is het voor een lichamelijke reden niet ook veel logischer? Ten minste, ik moet eerlijk zeggen dat ik niet extreem goed thuis ben in dit soort dingen, maar als je lichaam op de een of andere manier een of andere stof niet aanmaakt, dan kun je niet zonder je medicijnen inderdaad. Een huisgenoot van mijn krijgt elke week vitamine B12 (denk ik) injecties, omdat haar lichaam gewoon is gestopt met het aanmaken. Dan kun je niet anders.
Het ligt vast veel gecompliceerder dan dat, maar ik ken mensen met ADD die echt per se hun medicijnen nodig hebben omdat het anders compleet de verkeerde kant op gaat, terwijl ik ook mensen ken die ADD hebben, en nooit medicijnen slikken en gewoon hun leven er inderdaad anders op ingericht hebben. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Eigenlijk zegt iedereen hier hetzelfde: let ermee op, maar soms is het noodzakelijk. Daar sluit ik me dan ook bij aan.
Misschien dat er wel een rem op het voorschrijven kan komen, dat het minder eenvoudig door huisartsen voor te schrijven is, bijvoorbeeld. Of dat er altijd een dubbele check is vanuit huisartsen: twee artsen die beide dezelfde patiënt zien en een behandeling voorstellen. En alleen als die overeenkomt, dat ie wordt uitgevoerd. |
![]() |
|
![]() |
ik ben tegen het gebruik van dat soort medicijnen.. met die medicijnen onderdruk je het en pak je het niet aan bij de bron.
Ik ben van mening dat je een betere behandeling moet krijgen en dat je dan geen medicijnen hoeft slikken. Ik heb zelf 4 jaar lang medicijnen geslikt voor een "psychische stoornis" maar bij mij hielp het niet.. het zat tussen je oren.. want ik merkte geen verschil maar mijn ouders vernamen wel een verschil, ik heb toen een tijdje de medicijnen niet geslikt (wat mijn ouders niet wisten) nu ben ik met toestemming gestopt met de medicijnen en ik verneem dat het nu veel beter gaat, oftewel oprotten met die zooi en start een GOEIE behandeling met een GOEIE behandelaar!! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Medicijnen kunnen je wel helpen maar het is geen oplossing.
Ik gebruik zelf antidepressiva die me nu redelijk stabiel houden, en melatonine puur om te zorgen dat ik niet nog uren lig te piekeren voor het slapen. Maar het is geen oplossing, je gaat je er misschien beter door voelen maar het lost geen problemen op, dus daarom snap ik niet waarom mensen alleen medicijnen slikken als je daarnaast geen enkele vorm van hulpverlening hebt ofzo. Behalve dan als je dat al hebt gehad en de medicijnen je stabiel houden. Waar ik het dan wel weer mee eens ben is mensen die bijvoorbeeld ADHD ofzo hebben, er hebben kinderen bij mij in de klas gezeten die medicatie gebruikte en daardoor zichzelf veel rustiger voelde in hun hoofd en gewoon naar school konden, als ze die medicatie niet zouden hebben waren ze waarschijnlijk van school gegaan omdat ze totaal geen overzicht zouden hebben. Maar ook die hadden extra begeleiding op school. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Flora & Fauna |
Hebben jullie ook last van stank vanuit de kattenbak? SannevdR | 1 | 15-02-2013 17:04 | |
Drugs & Alcohol |
Medicijnen xray | 13 | 28-05-2007 21:41 | |
Psychologie |
Ze zijn een beetje aan ’t vechten binnen in… Elka | 17 | 09-10-2002 16:58 | |
Psychologie |
Info over MPS en SCHIZOPHRENIE Droomvlucht | 4 | 28-05-2002 10:59 | |
Drugs & Alcohol |
Het gebruik van middelen Internationalist | 6 | 20-04-2002 10:39 | |
Drugs & Alcohol |
Het Nut & Het Gevaar van Planten Hannibal | 8 | 30-01-2002 14:29 |