Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Bij mij op de middelbare school was het wel een taboe, ook al was het een elitaire school, of misschien juist daarom. Maar ik heb nooit van iemand gehoord die homo was, ik denk dat iedereen wachtte tot na de middelbare school. Mensen zeggen altijd wel dat ze o zo tolerant zijn, maar ondertussen spreekt uit hun gedrag & gescheld het tegenovergestelde. Maar wat Rico zegt is even zo goed waar, als je aan iemand vertelt dat je homo bent, dan vinden ze het vaak wel weer oké, dus het is erg dubbel. Vandaar dat enige voorlichting niet overbodig zou zijn.
Laatst gewijzigd op 02-08-2012 om 16:03. |
![]() |
|
ik vind het altijd zo stom dat je als homo perse uit de kast moet komen.
wacht gewoon tot je een leuke jongen vind en een relatie krijgt en als je er dan over vertelt merken ze vanzelf dat jou partner een jonge is. waarom zou je van te voren aankodigen dat je op jongens valt .
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zolang er geen goed onderwijs word gegeven over wat is en hoe en wat. Net zoals er tijdens godsdienst flink over de koraan word gepraat kan dat ook met homoseksualiteit. Wat niet besproken word = vreemd ! en wat vreemd = lokt angst uit. En ja wat heterogevoelens zijn word uitgelegd. Trouwens jij vind dus maar dat het in de doofpot gestopt moet worden ? ![]() |
![]() |
|
Tot slot is homoseksualiteit iets wat zowel in biologie als in maatschappijleer voor zou kunnen komen. Waar toezicht op gehouden moet worden is het feit dat het thema niet goed besproken word. We hoeven geen bloemetjes en bijtjes verhaal , maar er mag wel degelijk besproken worden dat het een onderdeel is in de Nederlandse maatschappij en dat wij elkaar dienen te respecteren.
|
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar waarom moet je perse aan mensen aan kondigen dat je niet op vrouwen valt maar iemand van hetzelfde geslacht. dat wordt mensen vanzelf wel duidelijk. en ik heb het idee dat op die manier de schok voor andere mensen ook minder groot is dan wanneer je even voor de klas gaat staan en verteld dat je op jongens valt.
||
Citaat:
![]() En wat er beter kan om homoseksualiteit geaccepteerd te krijgen op scholen? Ik denk gewoon goed onderwijs aanbieden, waarbij er ook stil wordt gestaan bij het onderwerp homoseksualiteit en verder een zero-tolerance beleid m.b.t. pesten/discrimineren van homo's op school. Gewoon heel duidelijk maken vanuit de school dat homoseksualiteit heel normaal is. |
![]() |
|||||
![]() |
Graag wil ik hier toch ook even reageren
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik vind het met die voorlichtingen trouwens toch ook wel weer lastig. Enerzijds denk ik dat het inderdaad kan helpen omdat je op die manier kan laten zien dat het ook net zo normaal is, dat je het inderdaad minder vreemd kan maken. Anderzijds zijn zulke lessen echt afschuwelijk als je in de kast zit. Heel de klas wordt giebelig en gaat zitten loeren of mensen zenuwachtig worden zodat ze weten wie ze daarna kunnen gaan pesten, brrr.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Homoseksualiteit ce | 132 | 22-03-2012 11:06 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde ŕ la 'Tiswah' Verwijderd | 500 | 15-06-2008 13:04 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Homoseksualiteit en het Christendom (of de Islam) Gothic | 193 | 04-12-2004 17:18 | |
Scholen weigeren scholieren-Expreszo Verwijderd | 385 | 22-10-2004 13:11 | |
Algemene schoolzaken |
Homosekualiteit en christelijke scholen thabomb1986 | 62 | 22-04-2004 17:48 | |
Andere kijk op multicultuur door een moslimbroeder Boosoog | 2 | 20-10-2003 14:10 |