Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2004, 12:52
thabomb1986
thabomb1986 is offline
hey vraagje aan iedereen,

zijn er ook homo's die op christelijke scholen zitten en ook daar al out zijn? Wat zijn je ervaringen?
Zijn er ook mensen op christelijke scholen die homoseksuele klasgenoten hebben? Worden zij ook geaccepteerd?

K zit namelijk zelf ook op n christelijke school maar durf het daar nog niet te vertellen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2004, 13:02
Verwijderd
Ik vind het op zich een belachelijke ontwikkeling dat je eigenlijk op christelijke scholen geen coming out kunt hebben, maar het is volgens mij wel deels waar.
Maar ik denk ook dat bijvoorbeeld op mijn school (openbaar) nog wel erg over gezeurd zou worden als iemand dat zou doen.
Althans, ik ken niemand die homoseksueel is eigenlijk... en dat vind ik eigenlijk ook wel jammer.

Maar even over jouw geval: als je denkt dat je het kunt vertellen, dan moet je dan eigenlijk gewoon doen, daar voel je je gewoon veel prettiger bij.
Ik denk echter niet dat je moet verwachten dat iedereen super tolerant is, hoe heldhaftig iedereen dat ook probeert te zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 13:13
Str0nk
Str0nk is offline
Volgens mij wordt je ervoor gekruist op een christelijke school, ik zou het dus niet vertellen nee.

Laatst gewijzigd op 06-04-2004 om 13:40.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 13:19
Verwijderd
Als ik het me zo bedenk zijn er eigenlijk geen mensen (leerlingen en docenten) op mijn Christelijke school die er voor uitkomen homoseksueel te zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 13:21
Str0nk
Str0nk is offline
^logisch, zie de post boven je.
Oud 06-04-2004, 13:50
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 06-04-2004 @ 14:13 :
Volgens mij wordt je ervoor gekruist op een christelijke school, ik zou het dus niet vertellen nee.
Gekruisigd bedoel je je neem ik aan?

Onzin natuurlijk, ik heb zelf op een christelijke middelbare school gezeten, en daar deden ze er niet moeilijk over. Het is denk ik meer van het dorp afhankelijk dan van de school zelf.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 13:55
Str0nk
Str0nk is offline
^ja gekruisigd idd
Oud 06-04-2004, 14:36
G.T.C.
G.T.C. is offline
mijn ervaring is dat christelijke scholen niet zo veel veranderen van openbare scholen. Het enige verschil is dat je misschien 1 uur per week levensbeschouwing krijgt of iets dergelijks.

Nu zit ik trouwens ook weer op een christelijke school met mijn HBO opleiding. Daar merk je er al helemaal niks van.
Oud 06-04-2004, 15:01
Saycheese
Saycheese is offline
Ik zit zelf op een christelijke school, maar echt veel merk je er niet van. ja, we hebben kerst- en paarviering enzo, en er is zo'n dagopeningenboekje met een religieuze inslag, die bijna geen enkele docent gebruikt.
het hangt denk ik meer van de sfeer op jou school af. Ik zit op het vwo, en de sfeer is hier heel goed, ik zou er dus weinig problemen mee hebben als ik zoiets had te vertellen. Er waren vorig jaar zelfs twee lesbische meiden bij ons op school, niemand die daar mee zat. Maar op het vmbo is dat wel anders, merk ik bij mijn broertje. Daar zal het veel moeilijker zijn, omdat dat niet geaccepteerd wordt op de een of andere manier. Dat is niet stoer ofzo.
Je zult het dus een beetje zelf moeten bepalen aan de hand van de sfeer bij jou op school. Hoe wordt er over het algemeen gereageerd in jouw omgeving als het gesprek op homoseksualiteit komt? Ook kun je bijoorbeeld eerst met de vertrouwenspersoon van de school praten, of iemand van buiten de school.

Wij hebben zelfs een homoseksuele docent, zo'n eng oud mannetje die dubbelzinnige opmerkingen naar de jongens maakt en twee keer per jaar naar Thailand op vakantie gaat.
Oud 06-04-2004, 15:30
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
Saycheese schreef op 06-04-2004 @ 16:01 :
Wij hebben zelfs een homoseksuele docent, zo'n eng oud mannetje die dubbelzinnige opmerkingen naar de jongens maakt en twee keer per jaar naar Thailand op vakantie gaat.
En dat vertel je me omdat....

Bij ons is dat echt 'not done', homoseksuele docenten. Wij hadden wel n gymleraar die t ook hoogstwaarschijnlijk was ieder1 was er heel negatief over, hij was niet pervers ofzo, vond m wel leuk .....
Onze school is best heel christelijk in de zin dat seks en zelfbevrediging bla bla ECHT een taboe is, laat staan homoseksualiteit. Maar we zijn niet zo'n vlechten met rokjes en lange broeken bij 40 graden school, ofzo.
Vaak doen de meiden niet zo negatief over homoseksualiteit, bij jongens betekent het zo ong het eind van je leven, moet ik zeggen.
Soms heb ik er wel veel zin in om er openlijk over te beginnen, misschien krijg ik dan wel wat negatieve reacties, maja ik denk ook wel weer veel steun. Maar dan is het klimaat op school gelijk ook wat relaxter, voor de leerlingen dan, de meeste docenten krijgen denk ik een beroerte
En dat zou toch wel weer lekker zijn!

iig ben ik heel blij met alle steun van de forum ppz... thnx!!
Zelf heb ik wel ns
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 16:08
Verwijderd
Citaat:
thabomb1986 schreef op 06-04-2004 @ 16:30 :
Alsjeblieft hoor

Ik hoop dat het ooit nog eens 'normaal' wordt... want ik vind het echt 'leuk' zeg maar. (Ja, dit klinkt heel fout! Sorry!) Net zoals ik het jammer vind dat ik geen homoseksuele vrienden heb. Maar dat is mijn dilemma weer: als ik het leuker vind dan 'gewoon' hetero, dan vind ik het weer niet normaal en daar streef ik wel naar....

Never mind, beetje vaag stukje en niemand snapt het waarschijnlijk maar ik heb er dus niks tegen.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 16:41
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 06-04-2004 @ 17:08 :
Alsjeblieft hoor

Ik hoop dat het ooit nog eens 'normaal' wordt... want ik vind het echt 'leuk' zeg maar. (Ja, dit klinkt heel fout! Sorry!) Net zoals ik het jammer vind dat ik geen homoseksuele vrienden heb. Maar dat is mijn dilemma weer: als ik het leuker vind dan 'gewoon' hetero, dan vind ik het weer niet normaal en daar streef ik wel naar....

Never mind, beetje vaag stukje en niemand snapt het waarschijnlijk maar ik heb er dus niks tegen.
haha nee ik snap je wel. Iets van 3 maanden geleden heeft een zeer goede vriend van mij verteld dat hij homo seksueel is. En hoe stom het ook klinkt.....ik ben er best trots op dat ik een homo-seksueel iemand als goeie vriend heb
Oud 06-04-2004, 19:11
Janneke-ratjes
Janneke-ratjes is offline
Ik heb eigenlijk geen idee...
Ik denk dat t inderdaad gewoon van school tot school af hangt. Ik zit op een Rooms Katholieke school, maar die is heel open en fijn, terwijl een openbare school in de buurt, mijn God, daar weet ik niet hoe ergop gereageerd zou worden...
Ik denk dat je moet doen waar jij je het fijnst bij voelt. Zo te lezen is dat: eerlijk zijn.
Ik denk dat als je het vertelt, mensen in het begin wel zullen schrikken, tis gewoon "anders" dan dat ze verwacht hadden snap je? Maar ik denk dat ze zo over die schrik heen zijn hoor. Je bent toch nog steeds dezelfde? Alleen je sexuele voorkeur is anders, so what?
Succes ermee he
Oud 06-04-2004, 20:14
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Ja idd is vind ik het wle het fijnst om eerlijk te zijn alleen ben ik wel echt bang al mn 'guy-friends' te verliezen, en vooral omdat ik in n sk12 klas (2o m 4 v)zit is da nie erg relaxed...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 21:41
Gruppie
Gruppie is offline
ik denk eigenlijk dat je t wel per vriend in kunt schatten hoe die het op zouden pikken...

ik had op een middelbare school een hele goede vriend en iedereen wist daarvan zeker dat hij homo was. Op een gegeven moment was hij er blijkbaar voor uitgekomen en hoorde ik dat via een ander. Toen kwam t een keer ter spraken en toen zei die iets als: 'dat wist jij toch wel' ik: 'ja maar je jhebt t nooit echt tegen me gezegd'

Ik denk dat echte vrienden t al wel weten en voor diegene zal de schok echt niet zo groot zijn.......

Maar ikzelf zou denk ik niet op de middelbare school er 'openlijk'voor uit komen. Het alleen vertellen aan ECHTE vrienden die je ECHT kan vertrouwen. Want je moet wel heel erg sterk in je schoenen staan om alle reacties aan te kunnen, want helaas is homoseksualiteit nog niet zo geaccepteerd als dat sommige mensen beweren.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 23:43
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
Gruppie schreef op 06-04-2004 @ 22:41 :
Ik denk dat echte vrienden t al wel weten en voor diegene zal de schok echt niet zo groot zijn.......

Maar ikzelf zou denk ik niet op de middelbare school er 'openlijk'voor uit komen. Het alleen vertellen aan ECHTE vrienden die je ECHT kan vertrouwen. Want je moet wel heel erg sterk in je schoenen staan om alle reacties aan te kunnen, want helaas is homoseksualiteit nog niet zo geaccepteerd als dat sommige mensen beweren.
Zou j denken dat het niet zown grote schok zou zijn voor sommigen? Ik denk het persoonlijk wel. Ik gedraag me op school nl niet echt homo, geen accent geen sterk verschillende kleren, heb vaak *nep* meegepaat over alle chixn niet dat ik ze niet eluk vind alleen niet op seksueel gebied. Dus ik denk dat t voor de meesten toch wel n beetje n schol zou zijn jah... Behalve dan voor mn beste vriendin misschien die ik het zeker wel zou kunnen vertellen....

thaBomb
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 23:44
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 06-04-2004 @ 17:41 :
haha nee ik snap je wel. Iets van 3 maanden geleden heeft een zeer goede vriend van mij verteld dat hij homo seksueel is. En hoe stom het ook klinkt.....ik ben er best trots op dat ik een homo-seksueel iemand als goeie vriend heb
khoop dat mijn vrienden daar ook trots op kunnen zijn...
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 09:10
Verwijderd
Citaat:
thabomb1986 schreef op 07-04-2004 @ 00:44 :
khoop dat mijn vrienden daar ook trots op kunnen zijn...
Ik heb ook hetzelfde als G.T.C., ik zou er ook trots op zijn, hoe fout dat ook klinkt.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 10:13
Fantôme
Fantôme is offline
dan zal ik het maar gelijk opbiechten op dit forum
neej maar ik heb op een christelijke school gezeten, toen wist ik allang dat ik 'anders' was. ik werd eigenlijk alleen verliefd op vrouwen/meisjes. eind derde werd ik verliefd op een jongen. ik was blij ( ) was ik dan misschien toch 'normaal'. Mja, ik ben eigenlijk gewoon bi... en heb het net een paar dagen geleden voor het eerst aan wat mensen verteld die goed reageerden (en die nu bij mij op school zitten). het is dan geen christelijke school, maar dat ene meisje is wel christelijk. op de school waar ik eerst zat had ik het never aan iemand durven vertellen.

succes!! wen
Oud 07-04-2004, 10:39
alpha
alpha is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 06-04-2004 @ 14:02 :
Ik vind het op zich een belachelijke ontwikkeling dat je eigenlijk op christelijke scholen geen coming out kunt hebben, maar het is volgens mij wel deels waar.
Maar ik denk ook dat bijvoorbeeld op mijn school (openbaar) nog wel erg over gezeurd zou worden als iemand dat zou doen.
Althans, ik ken niemand die homoseksueel is eigenlijk... en dat vind ik eigenlijk ook wel jammer.

Maar even over jouw geval: als je denkt dat je het kunt vertellen, dan moet je dan eigenlijk gewoon doen, daar voel je je gewoon veel prettiger bij.
Ik denk echter niet dat je moet verwachten dat iedereen super tolerant is, hoe heldhaftig iedereen dat ook probeert te zijn.
Ik ken wel meerdere homoseksuelen op onze school, maar volgens mij is dat nog niet bij iedereen echt bekent, in de zin van nog redelijk geheim.. Ook wel mensen die al van school zijn, ik dacht van een persoon dat het wel bekend was, maar blijkbaar aan jouw post te zien niet?
Ik had vroeger ook een homoseksuele jongen in mijn klas (in de 3e), en daar werd eigenlijk wel heel normaal op gereageerd, niet vreemd tegen gedaan enzo. Maar ik denk inderdaad ook wel dat het anders is als je op een streng christelijke school zit. Maar eigenlijk is dat echt zo'n onzin: alsof je dan anders bent ofzo (naja je bent wel anders maar ik bedoel je bent niet slecht daardoor ofzo) Naya, goed, ik ben zelf wel christelijk maar ik heb echt 0,0 iets tegen homoseksuelen (I love Will&Grace, for an example )

Laatst gewijzigd op 07-04-2004 om 10:46.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 11:06
Verwijderd
Citaat:
alpha schreef op 07-04-2004 @ 11:39 :
Ik ken wel meerdere homoseksuelen op onze school, maar volgens mij is dat nog niet bij iedereen echt bekent, in de zin van nog redelijk geheim.. Ook wel mensen die al van school zijn, ik dacht van een persoon dat het wel bekend was, maar blijkbaar aan jouw post te zien niet?
Ehm ik zou zo ff niet weten wie je precies bedoelt.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 11:13
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Thnx voor je berichtje, alpha!!!

tu'k denk ik er hetzelfde ove, dat je niet slechter bent als homo zijnde, maar ja hoe maak je mensen op een christelijke school duud'lijk? De bijbel is naar mijn optiek niet afwijzend tegenover homofilie, maar volgens de optiek van anderen wèl afwijzend tegenover homoseksualiteit (zelf ben ik dr ben ik dr niet helemaal achter, je kunt t op een heleboel verschillende manieren interpreteren).
Maar die afwijzende houding komt gewoon door het taboe dar erop rust, mensen praten niet gemakkelijk over homoseksualiteit. Bovendien krijg je als homofiel heel wat negatieve vooroordelen over je heen, vooral door de media, denk maar aan van die lui met allemaal van die roze pakken en het feit dat AIDS onder bepaalde kringen van homoseksuelen echt een epidemie is... Terwijl dat op zich helemaal nergens op slaat want ik ben wel vrij normaal... Al dat extreme gedoe hoeft van mij echt niet.
Het is gewoon erg lastig om dat taboe te moeten doorbreken... En dat kan ik ook echt niet in mn eentje. Ik ben nou niet de populairste op school, ik heb er echt wel steun bij nodig, Dus ik denk zelf dat ik het maar als eerst tegen mn beste vriendin zeeg, die is er hoogstwaarschijnlijk heel respectvol en bergripvol over...

groetjes...!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 12:52
Fantôme
Fantôme is offline
ooit heb ik het er met een, streng gelovige, vriendin van mij over gehad, zonder daarbij te zeggen dat ik zelf niet hetero was. Ze staat er iig afkeurend tegenover en daarom ben ik haar niet van plan het te gaan vertellen. zij intepreteerde dat het wel duidelijk is dat de bijbel afkeurend tegenover homo (en)biseksualiteit staat omdat god Adem en Eva (man en vrouw) heeft geschapen. die horen bij elkaar vind zij dan. naja goed, het is maar net hoe je het wilt zien, voor mij een heel geluk dat ikzelf niet gelovig ben.
Oud 07-04-2004, 12:53
Gruppie
Gruppie is offline
Citaat:
thabomb1986 schreef op 07-04-2004 @ 12:13 :
Dus ik denk zelf dat ik het maar als eerst tegen mn beste vriendin zeeg, die is er hoogstwaarschijnlijk heel respectvol en bergripvol over...

Als je wilt, kun je t daar toch ook voorlopig bij houden? Ik denk dat t al een hoop scheelt als je er tenminste met 1 over kunt praten..
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 13:07
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 07-04-2004 @ 13:52 :
ooit heb ik het er met een, streng gelovige, vriendin van mij over gehad, zonder daarbij te zeggen dat ik zelf niet hetero was. Ze staat er iig afkeurend tegenover en daarom ben ik haar niet van plan het te gaan vertellen. zij intepreteerde dat het wel duidelijk is dat de bijbel afkeurend tegenover homo (en)biseksualiteit staat omdat god Adem en Eva (man en vrouw) heeft geschapen. die horen bij elkaar vind zij dan. naja goed, het is maar net hoe je het wilt zien, voor mij een heel geluk dat ikzelf niet gelovig ben.
dat kun je idd als voordeel zien jah... ik niet iig. Geloof is wel belangrijk in mn leven, het geeft wel richting aan je leven, snappie...
ove je vriendin: je moet wel bedenken dat in principe ieder1 die streng christelijk is afwijzend is tegenover homoseksualiteit, maar da t wel echt anders wordt als iemand uit je omgeving er mee te maken krijgt. Dus je cou het proberen haar te vertellen... Het kan ook zijn dat ze afwijzend is tegenover biseksualiteit omdat er toch een zekere 'losbandigheid' in kan zitten, waar ze waarschijnlijk sowieso tegen is (seks voor het huwelijk enz....). Ik denk dat ze je sowieso wel met respect kan benaderen. En als ze dat niet kan is het niet echt een goede vriendin moet ik zeggen. Je kunt wel onenigheden hebben, maar je moet ook respect voor elkaat hebben.

*hug* thabomb
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2004, 13:12
Janneke-ratjes
Janneke-ratjes is offline
Ook leuk, een jongen die ik van vakantie kende (nouja, een muziekvereniging waar we altijd mee op vakantie gaan) daarvan dachten we al dat-ie homo was. Nouja, 2 jaar geleden, kwam-ie er dus open voor uit, maar eigenlijk heeft niemand daar raar op gereageerd.
Mijn reactie:
We waren aan het kaarten en midden in t gesprek zegt die jongen ineens, "ja, en ik ben homo". Ikke: "Uh ja, gefeliciteerd" en toen ging t gesprek weer verder. kGeloof dat dat overal wel zo ging...
Maarja, misschien helpt t ook dat iedereen in die vereniging een beetje "anders" is...
Oud 07-04-2004, 23:04
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
Janneke-ratjes schreef op 07-04-2004 @ 14:12 :
Ook leuk, een jongen die ik van vakantie kende (nouja, een muziekvereniging waar we altijd mee op vakantie gaan) daarvan dachten we al dat-ie homo was. Nouja, 2 jaar geleden, kwam-ie er dus open voor uit, maar eigenlijk heeft niemand daar raar op gereageerd.
Mijn reactie:
We waren aan het kaarten en midden in t gesprek zegt die jongen ineens, "ja, en ik ben homo". Ikke: "Uh ja, gefeliciteerd" en toen ging t gesprek weer verder. kGeloof dat dat overal wel zo ging...
Maarja, misschien helpt t ook dat iedereen in die vereniging een beetje "anders" is...
jah ok maar das bij op school dus nie zo...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 10:57
Verwijderd
Op mijn christelijke middelbare school heeft een jongen zijn homoseksualiteit in een spreekbeurt bij godsdienst openbaar gemaakt. Heb ik gehoord, hij zat helaas niet bij mij in de klas. Hele spreekbeurt over homoseksualiteit en daarin gewoon verteld dat hij als christen ook homo was en dat hij het zelf had geaccepteerd en hoopte dat de rest dat ook zou doen. Is nooit een probleem geweest (al viel de leraar geloof ik wel van zijn stoel ) Hij heeft juist alleen positief commentaar gehad omdat hij er zo open voor uit durfde te komen.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 18:02
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
krullevaar schreef op 08-04-2004 @ 11:57 :
Op mijn christelijke middelbare school heeft een jongen zijn homoseksualiteit in een spreekbeurt bij godsdienst openbaar gemaakt. Heb ik gehoord, hij zat helaas niet bij mij in de klas. Hele spreekbeurt over homoseksualiteit en daarin gewoon verteld dat hij als christen ook homo was en dat hij het zelf had geaccepteerd en hoopte dat de rest dat ook zou doen. Is nooit een probleem geweest (al viel de leraar geloof ik wel van zijn stoel ) Hij heeft juist alleen positief commentaar gehad omdat hij er zo open voor uit durfde te komen.
Heb ik idd ook wels over zitten nadenken jah, om PWS over homoseksualiteit te doen... maja wie heb ik dan als partner?..... maja....

btw goed id, dank je!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 18:35
fractuur
fractuur is offline
christelijke school:
- in de vijfde 1 lesbische relatie
- in de zesde 1 lesbische relatie
- en 4 homoseksuele docenten, waarvan twee ook nog een relatie hebben met elkaar.

Het hoeft niet zo moeilijk te zijn.. Iedereen is goed geaccepteerd, en verder eigenlijk geen moeiljkheden. Behalve dan dat ik me dood erger aan de kleding van de twee lesbische vrouwen-met-relatie, maar das een ander punt.
Succes!
Oud 08-04-2004, 20:17
Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
thabomb1986 schreef op 08-04-2004 @ 19:02 :
Heb ik idd ook wels over zitten nadenken jah, om PWS over homoseksualiteit te doen... maja wie heb ik dan als partner?..... maja....

btw goed id, dank je!
Bij mij op school doe jet het PWS in principe met zijn tweeën,maar in je eentje of met zijn drieën mag ook, dus dat zou je kunnen navragen.
Oud 09-04-2004, 09:03
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
thabomb1986 schreef op 06-04-2004 @ 16:30 :
En dat vertel je me omdat....

Bij ons is dat echt 'not done', homoseksuele docenten. Wij hadden wel n gymleraar die t ook hoogstwaarschijnlijk was ieder1 was er heel negatief over, hij was niet pervers ofzo, vond m wel leuk .....
Onze school is best heel christelijk in de zin dat seks en zelfbevrediging bla bla ECHT een taboe is, laat staan homoseksualiteit. Maar we zijn niet zo'n vlechten met rokjes en lange broeken bij 40 graden school, ofzo.
Vaak doen de meiden niet zo negatief over homoseksualiteit, bij jongens betekent het zo ong het eind van je leven, moet ik zeggen.
Soms heb ik er wel veel zin in om er openlijk over te beginnen, misschien krijg ik dan wel wat negatieve reacties, maja ik denk ook wel weer veel steun. Maar dan is het klimaat op school gelijk ook wat relaxter, voor de leerlingen dan, de meeste docenten krijgen denk ik een beroerte
En dat zou toch wel weer lekker zijn!

Zelf heb ik wel ns
Doorbreek het taboe.
Je zult zien dat op een gegeven moment niemand zich er meer druk om kan maken. Dan zien de jongens dat je niet achter iedere jongen aanzit
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 13:37
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
MarKel schreef op 09-04-2004 @ 10:03 :
Doorbreek het taboe.
Je zult zien dat op een gegeven moment niemand zich er meer druk om kan maken. Dan zien de jongens dat je niet achter iedere jongen aanzit
Jah ik hoop t... Ik heb laatst trouwens ook een jongen gesproken die zelf homo is en op mijn school heeft gezeten, maar die heef me wel gewaarschuwd... Wees er niet te enthousiast mee want je zult nog veel op je hartje worden getrapt... hmm... denk ik dan. Hij heeft t zelf pas vlak bij zn examens verteld, maar daarvoor 'wist iedereen het eigenlijk al'.
Dus ik zit constant in dubio.... Maar ik denk dat ik sowieso nog wel aan mn weerbaarheid moet werken, moet niet over me heen laten lopen !!! kheb er al wel wat meer vertrouwen in dat t nog wel goed komt met mij ...

thnx 4 the support every1!!!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 16:18
Arwyn
Arwyn is offline
Bij mij in de klas zit een jongen die homo is.
Niet dat hij echt uit de kast is gekomen, volgens mij iig niet, maar iedereen weet het toch al wel zeg maar.
En er is niemand in de klas die (daarom) iets tegen hem heeft, teminste niet voor zover ik weet.
Gewoon zeggen dus, als mensen je daarom anders gaan behandelen zitten zij fout, niet jij!
Oud 09-04-2004, 16:25
L1
L1 is offline
ik zit ook op een christelijke school, maar de helft van de leerlingen doet nergens aan, dus wat dat aangaat maakt het niet veel verschil met een openbare school.
Oud 09-04-2004, 18:37
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
thabomb1986 schreef op 09-04-2004 @ 14:37 :
Jah ik hoop t... Ik heb laatst trouwens ook een jongen gesproken die zelf homo is en op mijn school heeft gezeten, maar die heef me wel gewaarschuwd... Wees er niet te enthousiast mee want je zult nog veel op je hartje worden getrapt... hmm... denk ik dan. Hij heeft t zelf pas vlak bij zn examens verteld, maar daarvoor 'wist iedereen het eigenlijk al'.
Dus ik zit constant in dubio.... Maar ik denk dat ik sowieso nog wel aan mn weerbaarheid moet werken, moet niet over me heen laten lopen !!! kheb er al wel wat meer vertrouwen in dat t nog wel goed komt met mij ...

thnx 4 the support every1!!!
Ik denk dat het slimmer is om het zelf mee te delen voor iedereen het 'al ongeveer wist'. Want dan zit je op de een of andere manier best fout. Misschien omdat het je dan kwalijk wordt genomen dat je niemand in vertrouwen durfde te nemen ofzo..
Oud 09-04-2004, 18:54
Ijke
Ijke is offline
homosexualiteit wordt volgens mij wel geaccepteerd op chr. scholen
Oud 09-04-2004, 18:58
Sharin
Sharin is offline
Bij mij op school *christelijk* wordt het geaccepteerd. We hebben het toevallig nu met levensbeschouwing over seksualiteit, en homoseksualiteit komt dan dus ook aan de orde. En d'r wordt gewoon positief over gedaan. Ik denk dat het meer gaat om een mens alleen, wat die ervan vindt, als een 'hele christelijke school'.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 20:14
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
fractuur schreef op 09-04-2004 @ 19:37 :
Ik denk dat het slimmer is om het zelf mee te delen voor iedereen het 'al ongeveer wist'. Want dan zit je op de een of andere manier best fout. Misschien omdat het je dan kwalijk wordt genomen dat je niemand in vertrouwen durfde te nemen ofzo..
sorry ben ik niet helemaal met je eens. kijk als mensen homo-grappen zitten te maken biedt dat geen veilig klimaat om erover te praten. mn beste vriendin wil k binnenkort wel vertellen...
Bovendien ist nie eg waarschijnlijk da ieder1 t binnenkort al ong zal weten want op school gdraag ik me eig helemaal ni homo. kbedoel kpraat ni mee over voetbal enz. maar ik ben heus ni de enige!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 20:43
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
Ijke schreef op 09-04-2004 @ 19:54 :
homosexualiteit wordt volgens mij wel geaccepteerd op chr. scholen
Das dus ni waar! Er zijn heel veel scholen die 'christelijk' zijn, maar die bijv ook niet christelijken toelaat. Bij ons is t niet zo, je moet wel (protestants)christelijk zijn om toegelaten te worden. Bij onze gd lessen wordt er trouwens ook ingepomt dat homoseksualiteit 'vanuit de bijbel niet goed te praten is'... thank God dat er nog mensen zijn die r anders over denken...
Homofilie (dure term voor het vallen voor iemand van je eig geslacht) wordt wel geaccepteerd, volgs mij een relatie zelfs ook wel, (daar is onenigheid over), maar seks duz niet. Ik snap echt niet hoe je je hele leven met iemand een relatie kan hebben zonder seks, altijd bij je ouder(s) blijven wonen...? Beetje naief van die lui. Gelukkig denkt mijn mentor er wel over mee, dus dat scheelt weer.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 20:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zit op vrij strenge Christelijke school en ik weet eigenlijk niet goed hoe ze bij daar mee om zouden gaan. Ik denk dat het heel erg verschilt per docent. De jonge docenten zijn allemaal niet meer zo heel ouderwets maar vooral de oude garde van docenten en directie zal er moeite mee hebben. Bij ons op school is er ook een (jonge) docent die homo is en daar ook wel voor uitkomt en daar heeft men, voor zover ik weet geen moeite mee.
Oud 14-04-2004, 12:36
Schuah
Schuah is offline
Ik heb zelf 5 jaar op een (best streng) gereformeerde school gezeten, en volgens mij kan je er best voor uit komen. Waarom zou je veroordeeld worden als het je aard is? Het lijkt mij echt geen probleem hoor! Wij hebben daar ook een leraar gehad die homo is, en dat stond ook algemeen bekend.
Oud 14-04-2004, 14:20
Luna
Luna is offline
Een goede vriend van mij is ook homo, hij zit ook bij me in de klas en heeft sinds 8 maanden ofzo een vriend.
Ik zit op de vrije school en volgens mij wordt het op mijn school meer geacceptreerd dan op een normale. Bij mij zijn ook veel leraren homo/lesbisch. Ik heb geen idee hoe het op een christelijke school zit.
De jongens vinden het vaak wel een beetje lastig volgens mij, ze maken wel eens stomme opmerkingen enzo maar niet echt tegen die vriend van mij gericht.
Als meisjes uit mn klas horen dat hij al heel lang een vriend heeft dan gaan ze helemaal uit hun dak: 'oooooh wat schattig, blabla.'
Dat vind ik nou ook weer zo'n onzin, overdrijven is ook een vak.
Oud 15-04-2004, 08:55
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Ik zit op een christelijke school en ik weet van een paar leraren dat ze homo/lesbisch zijn. Niemand doet daar moeilijk over en dat vind ik natuurlijk heel goed.
Klasgenoten die homo/lesbisch zijn heb ik niet, voor zover ik weet. En ik denk dat wanneer we die wel zouden hebben dat geen enkel probleem zou zijn, want ik heb een klas met relaxde (is dat een woord?) personen
Oud 15-04-2004, 11:57
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
Schuah schreef op 14-04-2004 @ 13:36 :
Ik heb zelf 5 jaar op een (best streng) gereformeerde school gezeten, en volgens mij kan je er best voor uit komen. Waarom zou je veroordeeld worden als het je aard is? Het lijkt mij echt geen probleem hoor! Wij hebben daar ook een leraar gehad die homo is, en dat stond ook algemeen bekend.
Ik denk dat t over t algemeen wel geaccepteerd is maar dat veel mensen niet weten hoe ze er mee om moeten gaan. Den gaat t vooral om irritante opmerkingen en afwijzingen en mensen die voordat ze zich op het onderwerp hebben verdiept hun mening al klaar hebben. Dat is waar ik eigenlijk het meest tegenopzie... ik sta ni zo heel stevig in mn schoenen, vandaar.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 12:33
autodropje
autodropje is offline
Ik zat op een christelijke middelbare school, maar veel meer dan een kerstviering deden ze er niet aan. We hadden wel een leraar die homoseksueel was en daar ook gewoon voor uit kwam (en een paar waaraan het alleen al duidelijk te zien was )
Oud 15-04-2004, 17:21
hippie jesse
hippie jesse is offline
Ik heb eens gelezen (jammergenoeg weet ik niet meer waar, maar het leek redelijk betrouwbaar) dat 1 op de 10 ook iets voor het zelfde geslacht voelt. Toen ik dat las keek ik eens goed naar mijn omgeving. Op mijn oude school zat ik in de klas met 30 jongeren, ik kan daar 1 meisje die het ooit heeft toegeven. Dat was een vrije school. Op de school waar ik nu zit is de zweer redelijk open, er zitten 50 jongeren, hier ken ik er ongeveer 5, het blijk de 1 op 10 verhouding klopt hier.

Sinds dien is het zo dat als ik ergens kom waar heel veel jongeren zijn, bv een stuk of honderd, en iedereen doet zich hetero voor, dat ik dat simpelweg niet geloof. Ik ben er dan van overtuigd dat de homosexuele mensen er gewoon niet voor durfen uit te komen. Ik denk dat er heel veel jongeren zijn die het gewoon het niet vertellen. Ik denk ook (topic starter) dat de kans vrij groot is dat er bij jouw op school nog een aantal andere jongeren zitten die homosexuel zijn, die met het zelfde probleem als jouw zitten.

Wat ik hier mee wil zeggen weet ik niet precies, maar ik vind het wel een interesante wetenswaardigheid

maar als ik tip zou ik willen geven. Kom er gewoon heel open voor uit, neem gewoon heel duidelijk je eigen plaats in in je eigen leven. Ben gewoon trots op je manelijkheid, durf te zegge: IK BEN HOM0, IK BEN LEKKER EN DAAR BEN IK TROTS OP. En als het daar niet axepteren, zoek je een toffere school.
doe ik ook, en ik ben nog nooit op een jonge verlieft geworen, maar ik ben altijd vast besloten geweest die mogelijkheid open te laten.

Laatst gewijzigd op 15-04-2004 om 17:23.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 21:01
gimgamgommetje
gimgamgommetje is offline
Citaat:
thabomb1986 schreef op 15-04-2004 @ 12:57 :
. ik sta ni zo heel stevig in mn schoenen, vandaar.
Het lijkt me verstandig dat je hier eerst iets mee doet voor je zo'n stap zet..
Weet je waarom je niet zo stevig in je schoenen staat?
Mischien kun je voor jezelf er achter komen waarom en wat je er aan zou kunnen doen.
Mischien zou je bv wat steviger in je schoenen staan als je ongeveer weet wat je zou kunnen verwachten en hoe andere homo's het aangepakt hebben. Dus mischien op cu2 of een andere site contact zoeken met jongeren die hun comingout gehad hadden of er mee bezig zijn.
En je kan je beste vriendin en evt andere vrienden vragen om je te steunen op school.

Over het algemeen zijn er meerdere dingen die je kunt doen om steviger in je schoenen te staan .
Ik hoop voor je dat het op een goede manier lukt.
Oud 16-04-2004, 17:15
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
hippie jesse schreef op 15-04-2004 @ 18:21 :
maar als ik tip zou ik willen geven. Kom er gewoon heel open voor uit, neem gewoon heel duidelijk je eigen plaats in in je eigen leven. Ben gewoon trots op je manelijkheid, durf te zegge: IK BEN HOM0, IK BEN LEKKER EN DAAR BEN IK TROTS OP. En als het daar niet axepteren, zoek je een toffere school.
doe ik ook, en ik ben nog nooit op een jonge verlieft geworen, maar ik ben altijd vast besloten geweest die mogelijkheid open te laten.
Een andere school is voorlopig nog ff geen optie... moet ook nog maar een jaar. Ik vind t echt heel moeilijk om er voor uit te komen, ik ben benieuwd hoeveel mensen mij erin steunen. Bovendien zou ik achteraf me latijd af blijven vragen: Wast t allemaal wel waard? Als ik ga studeren denk ik dat ik er wél voor uitkom, mensen worden dan altijd n beetje volwassener... Maar 4 now... kweet t ni, hoor...
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 17:16
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
gimgamgommetje schreef op 15-04-2004 @ 22:01 :
Over het algemeen zijn er meerdere dingen die je kunt doen om steviger in je schoenen te staan .
Ik hoop voor je dat het op een goede manier lukt.
Ik ga ook nog wel in psychotherapie, voor dit en ook nog een hele zooi andere shit... maar dat duurt nog ff (w8lijsten enzzzz....)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten