![]() |
|
![]() |
Ik ben benieuwd of er op school tegenwoordig nog ter sprake komt hoe het stemrecht in Nederland is geregeld.
Ik kwam deze pagina tegen: http://sites.google.com/site/naardestembus/ Er word daar beweerd dat je je stem ongeldig kan maken en dat hij dan toch meetels als zijnde gestemd (want je bent dan gaan stemmen) Dus, als er veel mensen zouden gaan stemmen die zeggen stemmen heeft toch geen zin, want de politiek komt verkizings beloftes toch nooit na (en dat klopt ook wel) maar als AL die mensen zouden gaan stemmen en allemaal hun stem ongeldig maken, wat betekend dat dan als die mensen een meererheid zouden halen??? Want hoeveel mensen gaan er gewoon NIET stemmen omdat ze vinden dat het geen zin heeft? Maar niet beseffen dat NIET stemmen, automatisch betekend dat je instemd met de meerderheid. Is de nederlandse politiek wel of niet gevoelig voor dit principe? Ik heb dit al vaker gehoord, maar eigenlijk nog nooit duidelijk antwoord op gekregen. Dus als jullie de leraar maatschappijleer eens aan de tand willen voelen met de ze kwestie? Ik ben wel benieuwd wat die daar nog van weten. Of leraren in het algemeen. Hoe goed zijn jullie leraren op de hoogte? Vraag ze allemaal en gooi de reacties een terug hier in de groep. Ik ben benieuwd! Wilfried |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als je een ongeldig of 'blanco' stemt, wordt je stem in het opkomstpercentage meegerekend. Je stemt echter niet op een partij! Mensen die zich wel interesseren voor politiek, maar 'die het niet weten', of mensen die het oneens zijn met ons politieke systeem, maar er wel aandacht voor hebben(bijv. libertariërs) stemmen vaak blanco. Je laat zien dat je het wel belangrijk vindt, maar geen keuze maakt of wil maken. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Formatie 2012 Martiño | 80 | 06-11-2012 09:33 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Levert Europa ons geld op? Noedelhap | 76 | 02-10-2012 09:29 | |