![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
En kijk eens aan, het ziet er naar uit dat er in ieder geval een akkoord op hoofdlijnen is: www.nu.nl/politiek/2942482/akkoord-tussen-vvd-en-pvda.html
Opvallend toch: eerst twee duidelijke grote partijen die uit de verkiezingen komen (terwijl een paar maanden geleden bijna niemand had verwacht dat er ooit nog een tweepartijencoalitie alleen getalsmatig mogelijk was) en na anderhalve maand toch al een akkoord op hoofdlijnen, wat (gezien de duur van de formaties van de afgelopen jaren) toch best vlot te noemen is. Overigens met voorbehoud natuurlijk, kan natuurlijk best nog zijn dat het nu nog de mist ingaat en dat er alsnog drie maanden geformeerd moet worden en er een rare vierpartijencoalitie uitkomt.
Laatst gewijzigd op 25-10-2012 om 14:40. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
En niet te vergeten: de afschaffing van de prestatiebeurs.
Ben trouwens benieuwd wat ze voor het milieu gaan doen. Als ze tenminste iets doen want als het aan Rutte ligt gebeurt er niks. Ik vrees dat ze het plan doorzetten, om ouderen op hun zelf gespaarde pensioen te korten zodat de pensioenfondsen het overgebleven geld kunnen gebruiken om ongunstige hypotheken van de gefaalde banken over te nemen.
||
Citaat:
Hier staat het wat uitgebreider beschreven (artikel in spoiler)
Spoiler
|
Samsom heeft tijdens de verkiezingen al aangegeven dat hij vindt dat de politiek leider in de Kamer thuishoort, niet in het kabinet (behalve de PvdA de grootste was geworden). Ik snap wel waarom, als kabinetslid ben je gebonden aan het kabinet (het kabinet spreekt altijd met één mond en je moet het kabinetsbeleid uitdragen - en dat is dus niet altijd de partijlijn) en in de Kamer kun je vrijer spreken en je beter profileren als politiek leider.
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Al met al had ik verwacht dat het kabinet een socialer beleid zou gaan voeren dan Rutte I. Met het weggooien van de prestatiebeurs, het verhogen van de huurkosten, het snijden in de zorg en ontwikkelingssamenwerking schuiven we alleen maar verder naar rechts op. En wat krijgen ze terug? Een eenmalig pardon voor een klein groepje asielkinderen. Enig idee hoeveel kinderen je kunt helpen met 1 miljard ontwikkelingssamenwerking? Ik snap niet dat de PvdA hiervoor kan tekenen.
Laatst gewijzigd op 27-10-2012 om 08:29. |
![]() |
|
Een belastingverlaging voor de bovenste inkomens, dit is wel zo stereotyp dat het bijna weer grappig wordt.
En wat krijgen we ervoor terug? Een paar redelijke ideeën en verder erg veel dingen die meer richting VVD/rechts leunen dan PvdA/links
Laatst gewijzigd op 27-10-2012 om 16:27. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ter vergelijking: dat de ambtenaren voor de zoveelste keer op de nullijn gezet worden, kost mijn ouders maandelijks al meer dan de aanpassing van de hypotheekrenteaftrek in een jaar.
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik kan overigens nergens precies terugvinden hoe ze die halve procent nu bedoelen. Als het echt een beperking van de hypotheekrenteaftrek met een half procent per jaar is, gaat het inderdaad nergens over. Voorbeeldje dat dit mooi illustreert: Een hypotheek van 2 ton met een rentetarief van 4% (dit is een redelijk gemiddelde hypotheek volgens de website van de hypotheker) en laten we even veronderstellen dat de persoon in kwestie in belastingschijf 3 valt.De aftrek gaat flink omlaag, maar dat komt vrijwel volledig voor rekening van de tariefdaling en niet van de maatregel op de HRA. Die levert - in dit voorbeeld - slechts een beperking van 15 euro per jaar op. En dat is meteen waarom ik denk dat we iets over het hoofd zien: Citaat:
bron Ik vermoed dus dat de maatregel iets anders in elkaar steekt. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
bruto rentelasten van 200.000 X 0.04 = 8.000 euro per jaar op dit moment aftrek 8.000 X 0.42 = 3360 Nieuwe belastingschijf aftrek in 2042: 8.000 X 0.38 = 3040 Beperking start in 2035: 8000 X 0.415 = 3320 2036: 8000 X 0.41 = 3280 2037: 8000 X 0.405 = 3240 Enz. In de vierde schijf: bruto rentelasten van 200.000 X 0.04 = 8.000 euro per jaar op dit moment aftrek 8.000 X 0.52 = 4160 Nieuwe belastingschijf aftrek in 2042: 8.000 X 0.38 = 3040 Beperking start in 2014: 8000 X 0.515 = 4120 2015: 8000 X 0.51 = 4080 2036: 8000 X 0.505 = 4040 Enz. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Tsja, goed dat het heilige huisje ingeperkt wordt, maar van mij had het nog veel verder mogen gaan. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik vind het overigens goed dat de zorgpremie inkomensafhankelijk wordt (hoewel nationaliseren van de zorg natuurlijk beter zou zijn), mensen met lage inkomens kunnen vaak niet goed met geld omgaan en dan is het niet logisch om ze eerst geld te geven om dat vervolgens weer terug te vragen.
|
![]() |
||
Citaat:
En gaat je koopkracht omlaag als de btw omhoog gaat? (omdat je dan met even veel geld minder kunt kopen lijkt me dat logisch)
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Dat is dan niet meer waar? Ik snap het niet ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
http://www.kabinetsformatie2012.nl/a...erakkoord.html Hier staat het regeerakkoord. Daar kan ik niet in terugvinden dat de cao-salarissen van ambtenaren de komende jaren bevroren blijven. Vandaar dat ik stel dat je voorbeeld helemaal geen opgeld doet. Je reactie dat het maar een voorbeeld is, snap ik dan ook niet. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() heeft iemand een idee wat ze bedoelen met 'het in lijn brengen van de secundaire arbeidsvoorwaarden met kabinetsbeleid'? Als ik concreet weet wat dat inhoud kan ik pas oordelen of het schuiven met geld is, dus bijvoorbeeld 13e maand omlaag en basisloon omhoog, of afschaffen van verouderde regelingen die een kleine groep bevoordeelden, in welk geval het een prima maatregel KAN zijn. |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|