Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2012, 19:27
mistermb
mistermb is offline
Ik ben op de basis school jaren lang gepest.
ik ben inmiddels 17 maar het blijft me achtervolgen, soms worden er nog dingen naar me geroepen op school waardoor ik weer onzeker word en ik durf er eigenlijk niet over te praten. ook zijn er sommige dingen die ik soms helemaal terug beleef, door deze dingen voel ik me ongelukkig, ook doordat ik onzeker ben over me eigen lichaam(komt ook doordat ik werd gepest) en ik weet niet wat ik er aan moet doen.

Laatst gewijzigd op 20-08-2012 om 19:47.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2012, 19:44
Zertab
Zertab is offline
Misschien met een docent gaan praten die je vertrouwd? Is al een begin
Oud 20-08-2012, 20:08
mistermb
mistermb is offline
ja dat zou kunnen heb ik ook al vaker aan gedacht maar ben dan bang dat uiteindelijk mijn hele klas het weet...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2012, 20:18
Zertab
Zertab is offline
Docent mag dat niet door vertellen. En anders een vertrouwingspersoon op school? Die verteld dat zeker niet door.
Oud 20-08-2012, 21:07
Verwijderd
Groei een paar ballen en pest ze terug.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2012, 23:23
Cherryxxx
Cherryxxx is offline
Citaat:
Groei een paar ballen en pest ze terug.
makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2012, 23:24
Verwijderd
Citaat:
makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.

Hard persen helpt.....
Met citaat reageren
Oud 20-08-2012, 23:27
Cherryxxx
Cherryxxx is offline
Citaat:
Hard persen helpt.....
Ga dat maar zelf proberen dan. Aangezien je die zelf waarschijnlijk ook nog niet hebt.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2012, 08:49
Verwijderd
Je wordt nu niet meer gepest, toch? Da's al heel wat! Wat vind je lastig als je erover praat, bepaalde woorden uitspreken? Kun je het wel opschrijven? Dat helpt waarschijnlijk al heel wat, en als je er dan óver wil vertellen kun je ook wat voorlezen!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2012, 11:18
Mark52
Mark52 is offline
Abcdefg heeft wel een punt. De TS heeft duidelijk te weinig zelfvertrouwen en een negatief zelfbeeld. Misschien kun je een vechtsport gaan beoefenen. Dat kan er voor zorgen dat je sterker en zelfverzekerder wordt en je gaat er beter uit zien. Als jij zelfverzekerder wordt (en dat uitstraalt) dan zullen anderen je ook niet meer pesten. Pesters kiezen namelijk liever een makkelijk (zwak) slachtoffer.

Het is wel vervelend voor je dat je nog steeds zit met negatieve ervaringen uit het verleden. Het wordt tijd dat je het verleden los gaat laten. Dat je gaat inzien dat je er best mag zijn. Ga eens nadenken over de dingen die wel goed vind aan jezelf en ga dat benadrukken voor jezelf.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2012, 12:24
mistermb
mistermb is offline
nee nu niet echt meer, behalve dat er dan bijna dagelijks nog wel dingen worden geroepen waardoor ik me onzeker blijf voelen en niet me echte ik durf te zijn.
en die vechtsport heb ik al opgezeten en het is daardoor al wel beter geworden.
maar het verleden lijkt me gewoon te achtervolgen als er maar iets word gezegd komt alles weer terug....
Met citaat reageren
Oud 21-08-2012, 14:32
Mark52
Mark52 is offline
Wat roepen ze dan naar je?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2012, 14:38
mistermb
mistermb is offline
dingen over hoe ik eruit zie
Met citaat reageren
Oud 22-08-2012, 17:40
Zertab
Zertab is offline
Ben jij zelf tevreden over hoe je eruit ziet,even zonder die opmerkingen erbij te betrekken.
Oud 22-08-2012, 17:57
mistermb
mistermb is offline
ja eigenlijk best wel maar doordat ze dingen roepen en door vroeger ook eigenlijk weer niet.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2012, 18:13
Verwijderd
Citaat:
Ga dat maar zelf proberen dan. Aangezien je die zelf waarschijnlijk ook nog niet hebt.

Dan moet jij me wel helpen want mensen zonder humor zijn daar vast goes in.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2012, 19:27
Cherryxxx
Cherryxxx is offline
Citaat:
[afbeelding]

Dan moet jij me wel helpen want mensen zonder humor zijn daar vast goes in.
Ja ik zag er de humor later pas van in
Met citaat reageren
Oud 25-08-2012, 09:28
Verwijderd
Heej

Vervelend dat je gepest bent vroeger Ik weet wat je bedoelt maar probeer het los te laten!
Op de basisschool ben ik ook 6 jaar gepest, en nu op de middelbare school ben ik best populair geworden
en toch altijd mezelf gebleven. Ik heb dat 6 jaar gepest van vroeger redelijk los kunnen laten maar dat heeft me ook 4 jaar tijd gekost. Ik zou zeggen doe dat niet hetzelfde als ik maar ga naar een psycholoog. En nee dat is echt niet voor mensen die gek zijn in hun hoofd! Ze kunnen je daar helpen dingen te verwerken en het los te laten! Ik heb vroeger ook veel mee gemaakt, en ik lig elke nacht wakker tot half 3, na een tijdje ga je daar kapot aan! Ik ga dus ook naar een psycholoog en het zal jou echt helpen meid!
Heel veel sterkte en succces! XX
Met citaat reageren
Oud 25-08-2012, 23:06
mistermb
mistermb is offline
heej

bedankt voor je reactie! k probeer het al heel lang los te laten en me vriendin probeert me ook te helpen, maar als ik dan net een poosje er niet aan denk komt er weer zo een opmerking en schiet alles terug naar hoe het was en moet ik weer steeds van voor af aan beginnen...! en bedankt voor je tip ik zal er is over nadenken!
Met citaat reageren
Oud 27-08-2012, 22:27
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Praat.
Reageren

Regels voor berichten