Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2012, 19:39
Marijke128
Marijke128 is offline
Hallo allemaal,

IIk zal mij eerst even voorstellen. Ik ben Marijke en ik ben 17 jaar oud. Na de vakantie (over 2 weken) ga ik naar VWO6 en hoop ik vervolgens mijn diploma te halen. Wanneer ik dit diploma heb ben ik van plan om een semester (of 2 quarters) naar Amerika te gaan om daar college te doen op de Santa Barara City College of Foothill College via InterLanguage.

Ik vroeg me af of er nog meer mensen van plan zijn om dit te doen. Het lijkt me namelijk wel leuk om dit samen met iemand te doen die een beetje dezelfde interesses/hobby's heeft als ik. Met z'n tweeen is toch altijd leuker dan alleen.

Dan is het ook wel handig om even te weten wat mijn hobby's zijn :
- turnen
- shoppen
- uitgaan
- fotografie
- reizen

En de redenen om naar Amerika te gaan, zijn:
- Het ervaren van de cultuur
- Oriënteren op een vervolgstudie in Nederland
- Een half jaartje nieuwe omgeving
- Het beter leren van Engels

Hopelijk is er iemand die dit samen met mij wil doen? Je mag me altijd pb'en of plaats een reactie hieronder

byeee
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-08-2012, 13:13
Verwijderd
Heb je via een of andere Nederlandse instelling contact gelegd met die school? Dan kunnen zij je misschien ook helpen aan 'lotgenoten' het is wel heel specifiek dus de kans dat je iemand vindt hier is niet zo groot.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2012, 19:48
Verwijderd
Ik zou het alleen doen. Anders loop je nogal het risico dat je heel erg aan die ander gaat plakken, terwijl je juist zoveel mogelijk met Amerikanen moet doen! Als je alleen bent maak je makkelijker nieuwe vrienden, echt waar.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 16:01
Martiño
Martiño is offline
Kun je niet via InterLanguage in contact komen met andere studenten?

Daarnaast hebben veel universiteiten en hogescholen in Nederland vaak een vereniging of netwerkclubje voor internationale studenten voor de gezelligheid en te netwerken, en een balie om internationale studenten op te vangen en te helpen met praktische dingen. Zoiets zul je vast ook bij die colleges hebben waar jij gaat studeren, je zult zeker niet aan je lot worden overgelaten en je zult al helemaal niet de enige buitenlandse student zijn.

En wat Etmakas zegt is ook waar, vergeet niet om contact te zoeken met de lokale studenten (hoewel het ook interessant kan zijn om contact te zoeken met uitwisselingsstudenten uit andere landen).
Reageren

Regels voor berichten