Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2007, 13:28
Meertje
Meertje is offline
Hoi

ik heb gehoord dat je ergens in een soort quarantaine kan gaan om daar een stamp cursus engels of frans of duits etc. te volgen. Bedrijven schijnen dat vaak aan te bieden om ervoor te zorgen dat hun medewerkers snel een taal leren.

Maar nou was mijn vraag: weet iemand misschien ook waar dat kan in NL ?? En heeft iemand misschien ervaring met zo'n stamp cursus, of heeft iemand nog een andere tip om snel een taal te leren??? En bij dat laatste bedoel ik misschien een talen reis of een één of andere organisatie waarbij je in het buitenland kan werken om een taal te leren ofzo.

Gr.
Meertje

Laatst gewijzigd op 29-01-2007 om 13:31.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2007, 14:04
Sanctus
Sanctus is offline
Dat zijn nonnen in Vught, dacht ik.

Edit: hier een link http://www.reginacoeli.nl/
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 14:33
Meertje
Meertje is offline
Ja dat klopt wel ja maar die zijn zo duur
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 16:01
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
aansluiten bij de mormonen, die leren in 9 weken een nieuwe taal .
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 16:39
Meertje
Meertje is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 29-01-2007 @ 17:01 :
aansluiten bij de mormonen, die leren in 9 weken een nieuwe taal .

Mormonen??? Waar zit dat precies???
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 16:42
Go
Go is offline
Citaat:
Meertje schreef op 29-01-2007 @ 17:39 :
Tussen de ring- en middelvinger
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 16:46
Meertje
Meertje is offline
Citaat:
Go schreef op 29-01-2007 @ 17:42 :
Tussen de ring- en middelvinger
Die zitten tussen de ring en middelvinger??? jaja, ok!!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 17:06
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Meertje schreef op 29-01-2007 @ 17:39 :
nee, sorry, een gelovigenbeweging die voor zending bedrijven in het buitenland binnen korte tijd een taal leren. en dat doen ze aardig goed, merk ik. ik sprak vandaag weer drie engelsen, die volgens mij oorspronkelijk nog van een andere nationaliteit waren, en behoorlijk nederlands spraken. omdat je zei "bedrijven schijnen dat vaak aan te bieden om ervoor te zorgen dat hun medewerkers snel een taal leren", dacht ik daaraan.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 17:10
Meertje
Meertje is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 29-01-2007 @ 18:06 :
nee, sorry, een gelovigenbeweging die voor zending bedrijven in het buitenland binnen korte tijd een taal leren. en dat doen ze aardig goed, merk ik. ik sprak vandaag weer drie engelsen, die volgens mij oorspronkelijk nog van een andere nationaliteit waren, en behoorlijk nederlands spraken. omdat je zei "bedrijven schijnen dat vaak aan te bieden om ervoor te zorgen dat hun medewerkers snel een taal leren", dacht ik daaraan.

Ok dankjewel voor de info, maar weet je toevallig ook of dat duur is???
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 17:57
Kwark89
Kwark89 is offline
Is er geen talenreis/organisatie?. Waar je bijvoorbeeld werkt om de taal te leren
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 18:17
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Meertje schreef op 29-01-2007 @ 18:10 :
Ok dankjewel voor de info, maar weet je toevallig ook of dat duur is???
ik bedoel met "nee, sorry" dat ik me wil verontschuldigen voor topicverneuking: het is waarschijnlijk kosteloos, er staat énkel 1-2 jaar evangeliseren tegenover.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 20:35
belli
belli is offline
Ik ga deze zomer een maand in een frans hotel werken. voornamelijk om het geld (verder om cv opbouw, ervaring, geld ). Door het te doen leer je het.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 11:50
ILUsion
ILUsion is offline
Ik weet niet of je dat ziet zitten, maar heel wat organisaties organiseren talenkampen voor jongeren. Net zoals je met de jeugdbeweging op kamp gaat, of met een jongerenbeweging op avonturenkamp, maar dan met de nadruk op talen. Je gaat dan in Frankrijk/Duitsland/... de hele dag gewoon die taal spreken met anderen, waardoor je de taal veel beter leert beheersen.

Ik heb het zelf nooit gedaan, maar een vriend van me heeft het 2 jaar lang gedaan (niet dat zijn Frans zo hopeloos was) en hij spreekt nu heel vlot Frans (en met heel vlot bedoel ik heel vlot). mijn nicht (ramp in Frans) heeft ook zo'n kamp gedaan en haar Frans is er duidelijk op vooruit gegaan.

Die kampen tonen maar weer eens aan waar de fouten in het onderwijs zitten: voor Frans ben je 3 uur in de week (vaak niet eens opeenvolgend) bezig met die taal, dus tegen dat je in zo'n uur echt in het Frans aan het denken bent, is dat uur weer voorbij en heb je dus amper vooruitgang gemaakt. Op zo'n kamp 'kan' je op zo'n kamp enkel communiceren in het Frans, je wordt dus in feite gedwongen die taal te beheersen en dat werkt. En ondertussen is het ook 2 weken vakantiestemming :-)
Oud 30-01-2007, 13:52
Meertje
Meertje is offline
[QUOTE]ILUsion schreef op 30-01-2007 @ 12:50 :

Die kampen tonen maar weer eens aan waar de fouten in het onderwijs zitten: voor Frans ben je 3 uur in de week (vaak niet eens opeenvolgend) bezig met die taal, dus tegen dat je in zo'n uur echt in het Frans aan het denken bent, is dat uur weer voorbij en heb je dus amper vooruitgang gemaakt.

Dat ben ik met je eens ik heb op de havo 5 jaar lang Frans gehad maar ik kom niet verder dan te vertellen hoe ik heet en waar ik woon en ik ken dan wat woorden maar verder.

Zo'n kamp lijkt mij misschien wel wat!!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 15:49
ILUsion
ILUsion is offline
[QUOTE]Meertje schreef op 30-01-2007 @ 14:52 :
Citaat:
ILUsion schreef op 30-01-2007 @ 12:50 :

Dat ben ik met je eens ik heb op de havo 5 jaar lang Frans gehad maar ik kom niet verder dan te vertellen hoe ik heet en waar ik woon en ik ken dan wat woorden maar verder.

Zo'n kamp lijkt mij misschien wel wat!!
Zeker doen dan, vaak hou je er ook nog enkele vrienden aan over waarmee je je Frans kan oefenen (want je kan een taal wel leren, maar je moet die taal blijven onderhouden, anders vergeet je die zo weer).

(En ik herinner me nu een tip die mijn ex-lerares Frans ooit gaf om vlotter te worden in het Frans: jezelf forceren om de hele dag in het Frans te denken en zelfs terwijl je met dingen bezig bent luidop in het Frans zeggen wat je aan het doen bent. Of het echt werkt, geen idee, het lijkt me maar een raar gezicht (maar dat gold dan ook voor die lerares )).
Oud 30-01-2007, 15:58
Verwijderd
Dat helpt heel goed inderdaad, de hele dag als je iets hoort bedenken hoe je dat in het Frans zou zeggen, ook als je woorden niet kent; probeer ze te omschrijven. En probeer in het Frans te denken, dat is moeilijker gezegd dan gedaan; als je er veel mee bezig bent, gaat dat van zelf. Veel lezen in het Frans, veel communiceren in het Frans (praten met een Frans iemand is natuurlijk het beste, maar chatten kan ook goed zijn, of op franse fora posten, dat soort dingen).

En een tijdje in Frankrijk zitten tussen allemaal native-speakers is ook heel goed voor je Frans
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 16:17
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 30-01-2007 @ 16:58 :
Dat helpt heel goed inderdaad, de hele dag als je iets hoort bedenken hoe je dat in het Frans zou zeggen, ook als je woorden niet kent; probeer ze te omschrijven. En probeer in het Frans te denken, dat is moeilijker gezegd dan gedaan; als je er veel mee bezig bent, gaat dat van zelf. Veel lezen in het Frans, veel communiceren in het Frans (praten met een Frans iemand is natuurlijk het beste, maar chatten kan ook goed zijn, of op franse fora posten, dat soort dingen).

En een tijdje in Frankrijk zitten tussen allemaal native-speakers is ook heel goed voor je Frans
Dat chatten kan volgens mij wel je taalgebruik omhooghalen, maar je moet er volgens mij wel een beetje mee opletten voor je spelling. De Franstaligen staan er niet bekend om dat ze op internet alles heel mooi schrijven en in chatboxen al helemaal niet: que wordt al vaak k, en ze schrijven eerder fonetisch (terwijl het Frans niet altijd een simpele taal is wat spelling betreft). Op fora is het misschien iets beter, maar ik zou toch opletten dat je die spelling niet overneemt.

Een willekeurig voorbeeld (buiten dat het ook nog eens gedeeltelijk in BrEaZaH geschreven is, maar zo schrijft een groot deel van de Franstalige jeugd, of toch zeker de Franstaligen in België, of dat in Frankrijk even erg gesteld is, weet ik niet): http://dams-87.skyblog.com/
http://skydive01.skyblog.com/ (oke, dit is van iemand die ik ken, maar nog; als het op spelling aankomt moet je niet daar zijn).
Oud 30-01-2007, 17:49
Kwark89
Kwark89 is offline
Kan iemand een site van zon organisatie geven?(
Kan het ook in de taal engels ipv frans?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 18:43
ILUsion
ILUsion is offline
Ik denk nog aan iets om een taal beter te leren, heel simpel: tv kijken in die taal of muziek in die taal luisteren (voor liefhebbers van rock die Frans willen leren kennen: Louise Attaque).

Wat organisaties betreft die talenkampen organiseren: in België weet ik in ieder geval dat de Christelijke Mutualiteit heel wat kampen organiseert en ik gok dat andere mutualiteiten dat ook wel zullen doen. Volgens mij kan je na wat zoeken op vakantiekampen, taalkampen, taalvakanties, taalstages, jongerenvakanties, ... wel op een organisatie stoten die organiseren wat je zoekt.

Enkele organisaties die ik kon vinden: Clip, Vinea, Crea-Langues, Interlanguage, Diabolo, ...
Oud 30-01-2007, 21:19
Meertje
Meertje is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 30-01-2007 @ 19:43 :
Ik denk nog aan iets om een taal beter te leren, heel simpel: tv kijken in die taal of muziek in die taal luisteren (voor liefhebbers van rock die Frans willen leren kennen: Louise Attaque).

Wat organisaties betreft die talenkampen organiseren: in België weet ik in ieder geval dat de Christelijke Mutualiteit heel wat kampen organiseert en ik gok dat andere mutualiteiten dat ook wel zullen doen. Volgens mij kan je na wat zoeken op vakantiekampen, taalkampen, taalvakanties, taalstages, jongerenvakanties, ... wel op een organisatie stoten die organiseren wat je zoekt.

Enkele organisaties die ik kon vinden: Clip, Vinea, Crea-Langues, Interlanguage, Diabolo, ...

MERCI!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten