Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2012, 18:17
TrueDolce
TrueDolce is offline
Hoooi!
Ik zou graag in de toekomst geschiedenis gaan studeren, ik sta er nu gemiddeld een 8 a 9 voor, 8.6 als je mn gemiddelde neemt van vorig jaar, (VWO3) en ik kom het eigenlijk met gemak door, ik weet dat het vroeg is om na te denken over mijn studie keuze, maar ik moet nu op mijn school wel echt al een beetje een studie gaan kiezen en daarom vroeg ik me af iemand me wat informatie kon geven over de studie zelf, gewoon om te kijken of het iets voor mij is. ( wij krijgen nu ook al advies van onze leraren en mijn geschiedenis leraar zei dat hij zag dat ik er niks voor deed, maar dat ik gewoon enorm veel inzicht heb, >> is dat goed? )

Groetjes!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-07-2012, 22:51
Verwijderd
Ik heb geen flauw benul wat je met een universitaire opleiding geschiedenis zou moeten doen.
Ik heb alleen wel een tip: Maak je nog geen zorgen over je vervolgopleiding. Je krijgt hier nog de hele bovenbouw de tijd en gelegenheid voor. Je mag opendagen en meeloopdagen onder schooltijd bezoeken (VWO 5/6) en je mentor/decaan kan je doodgooien met lange verhalen over je vervolgopleiding.

Offtopic:
hihi
Citaat:
...toekomst geschiedenis...
Met citaat reageren
Oud 01-08-2012, 05:39
Verwijderd
Je bent nog jong dus misschien verander je ooit van gedachte. Ik weet niet wat je docent bedoelt met 'inzicht', want geschiedenis is toch vooral dingen uit je hoofd leren. (?) Misschien bedoelde hij het toepassen van de informatie. Als dat je makkelijk afgaat staan er nog meer studies voor je open!

Ik weet zelf ook even niet wat je met Geschiedenis later kunt gaan doen behalve docent worden of in een museum/etc o.i.d. werken.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2012, 14:55
Simon
Simon is offline
We kijken naar het verleden om het heden te verklaren en de toekomst te 'voorspellen'. Het begint met feitenkennis, maar daarna met het herkennen van processen. Door te onderzoeken hoe WOII is ontstaan, kan je bedenken wat je kan doen om een WOIII te voorkomen. Als je wil dat de armoede in Afrika vermindert, is het nuttig om te kijken hoe die armoede is ontstaan.

Het begint met feitenkennis, dan onderzoek en analyse, dan conclusies trekken.

Historici komen inderdaad heel breed terecht: onderzoek, overheid, journalistiek, onderwijs, politiek..

Zie ook: http://www.studiekeuze123.nl/studies.../Geschiedenis/

Als je geschiedenis gaat studeren moet je het in ieder geval niet erg vinden om dikke boeken te lezen.
Oud 03-08-2012, 22:43
Droppiex
Droppiex is offline
Mijn zus gaat het studeren, ze heeft over twee weken een proefweekje daar. Ik zal pas antwoord kunnen geven als ze die week al heeft gehad .
Met citaat reageren
Oud 03-08-2012, 23:00
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Zoals Simon inderdaad al zei, het is vooral het leren van het verleden voor de toekomst. Omdat er in de geschiedenis nog zoveel informatie ligt waar men wat aan heeft voor de toekomst.

Tenminste, zoiets zei een huisgenoot die ook geschiedenis studeert.
Oud 04-08-2012, 20:17
Verwijderd
Offtopic; maar ik vind het allemaal maar zwakjes klinken (Ik wil niemand beledigen). Ik denk dat inhoudelijke kennis met daarbij gerichte geschiedenis veel effectiever zou zijn dan algemene processen van lang geleden te bestuderen.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2012, 14:08
yuck fou
yuck fou is offline
Hoi,
Ik heb afgelopen drie jaar de bachelor geschiedenis gedaan aan de universiteit van Nijmegen, nu net een paar weken klaar! Verder ken ik ook wat studenten die de opleiding in Utrecht doen. Wat zou je graag willen weten?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten