Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2012, 16:58
robert222
robert222 is offline
Goeiedag lezer
Ik heb nu sinds 1.5 maand een nieuwe vriend,
Ontmoet tijdens het uitgaat, en van het een kwam het ander,
Ik heb meerdere vriendjes gehad (En tevens vriendinnen)
Maar bij ELKE relatie raakt mijn verliefdheid na een tijdje weg,

uit verhalen van vrienden is het normaal dat je op een gegevenmoment niet meer SUPER veriefd bent, en dat je blijft hangen op :Hij/zei is wel leuk...

maar ik voel (bij elke relatie) op een gegevenmoment alleen nog maar vriendschap?

Iemand die hier evaring mee heeft?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2012, 17:02
Verwijderd
Het ligt een beetje aan je terminologie, maar ik zou zeggen dat wanneer het gevoel al verdwijnt na een maand ofzo, dat het een crush is en geen echte verliefdheid. Misschien leer je mensen beter kennen en dan verdwijnt het gevoel automatisch? Om dat te voorkomen kun je misschien eerst mensen leren kennen voordat je een relatie start, en die dus ook pas starten als er geen grote afknappers langskomen.

En het is best normaal dat verliefdheid wat wegebt, maar tegen die tijd moet je al echt van iemand houden wil je nog gewoon bij diegene willen blijven. Dat gebeurt volgens mij pas na een jaar ofzo.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2012, 17:09
robert222
robert222 is offline
Citaat:
Het ligt een beetje aan je terminologie, maar ik zou zeggen dat wanneer het gevoel al verdwijnt na een maand ofzo, dat het een crush is en geen echte verliefdheid. Misschien leer je mensen beter kennen en dan verdwijnt het gevoel automatisch? Om dat te voorkomen kun je misschien eerst mensen leren kennen voordat je een relatie start, en die dus ook pas starten als er geen grote afknappers langskomen.

En het is best normaal dat verliefdheid wat wegebt, maar tegen die tijd moet je al echt van iemand houden wil je nog gewoon bij diegene willen blijven. Dat gebeurt volgens mij pas na een jaar ofzo.
Dankjewel, !! .. Zeer nuttige informatie
Maar het probleem is juist dat er geen een afknapper komt ?...
En daarnaast start ik een relatie pas nadat ik echt VERLIEFD ben,, Dat is vaak na 1 of 2 maand(en)
maar als de relatie eenmaal gestart is verdwijnen me gevoellens weer,
Met citaat reageren
Oud 30-08-2012, 17:11
Volk
Volk is offline
Eens met Lusi, behalve dat ik van mening ben dat verliefdheid pas na een jaar of 3 wegzakt, en dan nog niet helemaal (de vlinders blijven terugkomen bijvoorbeeld). Als je alleen maar denkt hij/zij is wel leuk, dan kun je beter geen relatie hebben. Ook als je alleen nog maar vriendschap voelt, dan kun je beter gewoon vrienden zijn. In mijn ogen is leuk vinden en vriendschap voelen veel te weinig voor een relatie,
Met citaat reageren
Oud 30-08-2012, 17:13
Volk
Volk is offline
Citaat:
Dankjewel, !! .. Zeer nuttige informatie
Maar het probleem is juist dat er geen een afknapper komt ?...
En daarnaast start ik een relatie pas nadat ik echt VERLIEFD ben,, Dat is vaak na 1 of 2 maand(en)
maar als de relatie eenmaal gestart is verdwijnen me gevoellens weer,
Waarschijnlijk omdat je de persoon pas tijdens de relatie echt leert kennen. Of zo komt het in ieder geval op mij over. Eerst de persoon goed leren kennen dus. Waarom is geen afknapper`een probleem?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2012, 19:46
Afrodiete
Afrodiete is offline
Ik denk dat je te snel aan een relatie begint, en misschien is jouw behoefte aan een vriend in het algemeen groter dan de behoefte aan één specifiek persoon die je als vriend wilt omdat je er verliefd op bent.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2012, 19:50
Verwijderd
Ik bedoelde 'na een jaar ofzo' ook zo van 'ná een jaar', dus ook minimaal idd. Sommige mensen blijven eeuwig verliefd En als er geen afknapper komt, denk ik gewoon dat jij nieuwe mensen leert kennen en hen erg aardig vindt en een crush erop krijgt, maar dat er geen ultieme klik mee komt. Dat kan, en je kunt ook heel goed vriendschappen starten als er geen verliefdheidsklik komt. Niet te snel die relatie starten dus. Wat jij tot nu toe ziet als verliefdheid is dat dus (volgens de terminologie van de meesten) niet echt. Nóg wat langer wachten dus, als je kriebels begint te voelen. Wellicht heb je kriebels om weer wat gezelligs te doen en niet om samen een toekomst op te bouwen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten