Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2012, 19:10
Lovedrunk
Lovedrunk is offline
Hoi allemaal,
ik ben benieuwd of jullie ooit geobsedeerd door iemand zijn geweest en wat dit dan precies inhield. Of twijfel je misschien of je geobsedeerd bent door iemand of weet je zeker dat je gewoon verliefd bent? En wat zijn dan de verschillen hiertussen?

Er is iemand waar ik heel graag bij wil zijn en ik het liefst alles van wil weten, maar ik vind diegene niet sexueel aantrekkelijk. Ik weet nu dus ook niet of ik wel of niet verliefd ben...

Daarom zou ik graag jullie ervaringen horen!

Laatst gewijzigd op 12-04-2012 om 15:03.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2012, 14:35
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Nou, geobsedeerd ben ik nooit geweest, geloof ik, maar ik ben wel eens verliefd geweest op iemand, terwijl het me tegelijkertijd heel vreemd leek om seks met die persoon te hebben of er zelfs mee te zoenen. Ik moest daar ook niet aan denken, want dat klopte niet in mijn hoofd.

Is het zoiets of lijkt het je echt smerig iets met die persoon te doen? Want smerig is natuurlijk iets heel anders dan vreemd.
Oud 12-04-2012, 15:06
Lovedrunk
Lovedrunk is offline
Het is inderdaad zoiets! Ik denk er expres wel eens aan om iets met die persoon op seksueel gebied te doen, om te kijken hoe ik daarop reageer. Maar dan moet ik echt m'n best doen om een fantasie te gaan bedenken en mijn gedachten dwalen dan steeds af. Het klopt inderdaad gewoon niet en lijkt me niet fijn. Kun je dan wel zeggen dat je verliefd bent? Want die gedachte klopt voor mijn gevoel dan ook niet helemaal.
Maar ik weet ook niet hoe ik de behoefte aan contact met en kennis over die persoon moet verklaren...
Oud 12-04-2012, 16:21
Superphris
Superphris is offline
Ik heb ook altijd zoiets, dat ik niet weet of ik geobsedeerd of verliefd ben. Heel irritant. Maar ik denk dat je verliefd op iemand bent als je echt begint te fantaseren en zo.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2012, 16:55
Lovedrunk
Lovedrunk is offline
Haha misschien ben ik platonisch verliefd OF heb ik gewoon behoefte aan een nieuwe vriendschap en/of vind ik diegene gewoon heel lief en aardig.
Oud 12-04-2012, 17:31
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Als je niet denkt 'Tsjonge, ik zou jou nu wel heel graag willen zoenen' als je die persoon ziet, vermoed ik dat je niet verliefd bent en alleen platonisch geinteresseerd bent.
Oud 12-04-2012, 17:34
Verwijderd
Mag ik vragen wat platonisch is? xd
Met citaat reageren
Oud 12-04-2012, 17:48
mytholon
mytholon is offline
Alleen kwa gedachten zonder seksueel aangetrokken te zijn tot elkaar als het ware
Met citaat reageren
Oud 12-04-2012, 17:48
Lovedrunk
Lovedrunk is offline
Citaat:
Mag ik vragen wat platonisch is? xd
Platonisch = zonder seks of seksuele aantrekkingskracht.
Oud 12-04-2012, 17:49
Lovedrunk
Lovedrunk is offline
Citaat:
Als je niet denkt 'Tsjonge, ik zou jou nu wel heel graag willen zoenen' als je die persoon ziet, vermoed ik dat je niet verliefd bent en alleen platonisch geinteresseerd bent.
Nee nooit gehad! Terwijl ik dat bij alle ander mensen die ik leuk vond wel had... Dus je zal toch wel gelijk hebben dan.
Oud 12-04-2012, 18:30
Mimuna
Mimuna is offline
Man. Ik was echt eens geobsedeerd op een klasgenoot van me. Ik vond hem mooi en zo, en kon echt mijn ogen niet van hem afhouden. Ik stalkte hem als het ware, maar ik was helemaal niet verliefd op hem! Ik wou echt geen relatie met hem. Ik vond zijn aandacht gewoon leuk, ik weet niet waarom.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2012, 18:36
Lovedrunk
Lovedrunk is offline
Citaat:
Man. Ik was echt eens geobsedeerd op een klasgenoot van me. Ik vond hem mooi en zo, en kon echt mijn ogen niet van hem afhouden. Ik stalkte hem als het ware, maar ik was helemaal niet verliefd op hem! Ik wou echt geen relatie met hem. Ik vond zijn aandacht gewoon leuk, ik weet niet waarom.
Hmzz dit komt me dan ook wel weer een beetje bekend voor. Ik zou gesprekken met anderen zelfs afluisteren om iets meer te weten te komen. Dat neigt ook wel naar het geobsedeerde.......................

Aandacht hebben wil bijna iedereen, altijd, maar vooral van de mensen waar je op dat moment veel mee bezig bent( in je hoofd of waar dan ook)
Oud 12-04-2012, 18:47
Verwijderd
Ik had wel eens, toen ik verliefd op een jongen uit mijn klas was, dat ik alles deed om zijn aandacht te trekken. Dus langs hem lopen en hem stalken en alles over hem willen weten. Ik had hem zelfs een roos gestuurd met valentijnsdag, maar het was niet wederzijds
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 12:15
Oezem
Oezem is offline
Ik heb zelf eigenlijk altijd als ik verliefd ben, dat ik niet seksueel aan die persoon kan denken. Ik wil diegene dan wel heel graag aanraken en knuffelen en ook wel zoenen, maar verder gaat het dan niet.
Oud 13-04-2012, 14:54
Lovedrunk
Lovedrunk is offline
Dat je diegene wilt aanraken/zoenen hoort ook onder seksuele/lichamelijke aantrekkingskracht.
Oud 13-04-2012, 15:13
joris19
joris19 is offline
Tja, als je verliefd bent dan doe je bijna alles voor je meisje, en wil je graag dicht bij haar zijn, en als het wederzijds is, nou dan helemaal. dan ga je jezelf uitsloven zonder dat je het zelf door hebt. tenmiste dat had ik....
Met citaat reageren
Oud 15-04-2012, 19:27
Verwijderd
Er kwam vorig schooljaar een nieuw meisje bij in de klas. Het was echt liefde op het eerste gezicht, we zaten naast elkaar lachten veel enzo. We liepen vaak hand in hand en ze was altijd heel lief enzo. en het was idd een obsessie zo verliefd was ik op haar (slapen loze nachten). Maar toen ik het haar vroeg was ze niet verliefd op mij, maar zo doet ze altijd wel en dat is heel verwarrend.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 15:52
Lovedrunk
Lovedrunk is offline
Verliefdheid kan ook heel verwarrend zijn. Vooral als je denkt dat iemand op je is en die blijkt later niet op je te zijn, maar diegene doet wel zo. Zoals Amnesie16 zei.
Oud 18-04-2012, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Verliefdheid kan ook heel verwarrend zijn. Vooral als je denkt dat iemand op je is en die blijkt later niet op je te zijn, maar diegene doet wel zo. Zoals Amnesie16 zei.
Ja, dat is heel herkenbaar en ook heel irritant.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 22:34
joris19
joris19 is offline
Irritant welnee, denk alleen dat is even balen, en een blauwtje lopen doen we allemaal wel eens, ik ook, maar niet iedereen wil dat of durft dat toe te geven, dat ze eens een blauwtje te hebben gelopen.....ik doe het schoorvoetend......
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten