Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2012, 21:23
Scarlet Spider
Scarlet Spider is offline
Ik ga binnenkort enkele weken stage lopen op een secundaire school, ik kijk er heel hard naar uit en wil het natuurlijk goed doen

Nu kan ik mij inbeelden dat je kleding ook wel een belangrijk element is als je voor een klas staat. Niet dat ik me in een pak ga hijsen maar een presentabel voorkomen zal toch wel een vereiste zijn.

Wat vinden jullie do's en don'ts als leerkracht zijnde?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-09-2012, 21:37
Hawahaai
Hawahaai is offline
Gewoon, fatsoenlijk gekleed gaan (dus geen naveltruitjes of shirts met scheldwoorden). Trek aan waar je je goed in voelt (dat doet meer voor je houding en uitstraling dan kleding kan doen).
Met citaat reageren
Oud 21-09-2012, 01:17
Afrodiete
Afrodiete is offline
Ik zou casual gaan.
Oud 21-09-2012, 06:12
Verwijderd
Vooral kleding waar je je goed in voelt, want dan straal je veel meer uit. Behalve als je je goed voelt in shirts met vreemde teksten en kleding die echt niet kan, maar ik neem aan dat je zelf ook wel weet wat wel en niet kan.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2012, 07:04
Gieltjuh
Gieltjuh is offline
Niet een te kort rokje aantrekken en geen decollete van hier tot en met Tokyo.. Verder is alles goed, net wat Kikaa zegt, trek aan waar jij je goed invoelt.

Succes met je stage!
Met citaat reageren
Oud 21-09-2012, 13:26
Afrodiete
Afrodiete is offline
Een te kort rokje en een decolleté van hier tot Tokyo zou er sowieso vreemd uitzien aangezien de TS een man is.
Oud 21-09-2012, 14:33
Scarlet Spider
Scarlet Spider is offline
Citaat:
Een te kort rokje en een decolleté van hier tot Tokyo zou er sowieso vreemd uitzien aangezien de TS een man is.
Dit dus
Met citaat reageren
Oud 21-09-2012, 15:57
BorderCross
BorderCross is offline
Citaat:
Ach waarom ook niet... Heb je in ieder geval de aandacht van de klas...
Met citaat reageren
Oud 21-09-2012, 18:40
AzN
AzN is offline
'n Jeans en 'n overhemd lijkt me prima.. En dan geen gympies, maar fatsoenlijke schoenen eronder.
Oud 22-09-2012, 00:09
huntingyade
huntingyade is offline
ik zou ook opletten dat je niet te netjes gaat. dat komt vaak iets te over. maar gewoon een nette spijkerbroek en een simpel bloesje met wat nettere schoenen lijkt me wel voldoende.
probeer inderdaad de shirts met de eerder genoemde teksten te vermijden
Oud 22-09-2012, 08:31
Verwijderd
En trek niet elke dag dezelfde kleren aan. Wij hadden eens een stagiair die elke dag hetzelfde aanhad.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2012, 08:43
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
gewoon in een spijkerbroek idd,
wat ik wel merkte is dat wij leraren die in shirts met prints liepen niet echt serieus namen, een motiefje of patroon kan best, maar geen spongebob achtige taferelen. En idd zeker niet overdreven netjes, dan wordt de afstand tussen leraar en leerling zo groot en zien ze je niet als iemand waar ze ook af en toe mee kunnen lachen of over iets anders praten dan alleen de les.
Oud 22-09-2012, 10:09
DAH
DAH is offline
Niet te formeel, maar wel enigszins formeel. Er is een leraar bij mij op school die altijd souvenir shirts draagt, maar ondanks dat geloof ik dat iedereen hem wel serieus neemt. Andere leraren lukt dat wellicht niet. Ik zou gaan voor enigszins casual maar dan iets formeler, dan zit je wel veilig.
Oud 22-09-2012, 11:24
Verwijderd
Citaat:
Niet te formeel, maar wel enigszins formeel. Er is een leraar bij mij op school die altijd souvenir shirts draagt, maar ondanks dat geloof ik dat iedereen hem wel serieus neemt. Andere leraren lukt dat wellicht niet. Ik zou gaan voor enigszins casual maar dan iets formeler, dan zit je wel veilig.
Ja, als je eenmaal bij de leerlingen bekend bent als een goede leraar dan kun je het maken om bijvoorbeeld souvenirshirts te dragen. Maar als stagiair moet je dat niet doen. Met een spijkerbroek en een bloes zit je altijd goed.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2012, 12:57
DAH
DAH is offline
Citaat:
Ja, als je eenmaal bij de leerlingen bekend bent als een goede leraar dan kun je het maken om bijvoorbeeld souvenirshirts te dragen. Maar als stagiair moet je dat niet doen. Met een spijkerbroek en een bloes zit je altijd goed.
Daarom. Die leraar is erg goed en geeft al lang les. Als beginnende leraar zullen de leerlingen je dan zeker niet serieus nemen, met dergelijke shirts.
Oud 23-09-2012, 01:11
Wernera
Wernera is offline
De beste kleding is : goed gedrag en een glimlach!

En een knipoog zo af en toe bij oerdom gedrag van kinderen, en glimlachend of grinnekend ze uitvoerig uitfoeteren en laten weten dat ze niet weten dat ze van achteren leven, en dat ze ten minste op hun boerenklompen wel iets hadden moeten aanvoelen!

Gooi af en toe maar eens zo'n klompje terug!
Met citaat reageren
Oud 23-09-2012, 16:21
Modegirl
Modegirl is offline
Geen trainingsbroeken want anders heb je in onze school zeker een bijnaam die niemand tof vind xd
Oud 23-09-2012, 16:50
Schrödinger
Schrödinger is offline
Gewoon iets dat niet al te veel aandacht trekt, zowel in positieve als in negatieve zin.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten