Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ach, alles gaat voorbij. Dit ook. Reverend heeft gewoon gelijk hoor. Tenzij het gaat over strafbare feiten waar je meer dan twee jaar gevang voor krijgt, is dit denk ik gewoon waar je de rest van je leven op moet voorbereiden. Welkom in de wereld! Met Kerst kun je altijd nog een mooie, hoge boom uitzoeken
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
De benaming 'aanstellerige puber' is natuurlijk niet leuk, maar kun je je voorstellen dat je het over een paar jaar heel anders ziet? Ik praat weleens met groepen meisjes van jouw leeftijd over hun studiekeuze, en dan zeg ik ook: de kans is klein dat over vijf jaar je nog steeds dezelfde kleding wil dragen, dezelfde jongen leuk vindt, en ook je studiekeuze is dus lastig om nu al te bepalen. En geloof het of niet, in jouw geval is de kans ook groot dat je de zorgen die je nu hebt, over een paar jaar erg grappig vindt, of misschien wel een beetje genant. Reverend zegt niet dat je je aanstelt, maar dat het wel over gaat. Daar zit een groot verschil tussen (al bedoelde hij waarschijnlijk dat verschil niet want laten we eerlijk zijn, het is een flapdrol).
Je hebt gelijk, niemand weet hoe jij je exact voelt, maar we kunnen je wel erop wijzen dat het wel weer over zal gaan en je dingen anders ziet. Zo kan het ook zomaar gebeuren dat je over een paar jaar beseft dat je toch wel érg veel bent bezig geweest met wat anderen nou van je wilden, en niet wat je zelf echt wilde doen. Enige wat jij nu, nu je je rot voelt, kunt doen, is proberen tegen jezelf te zeggen dat het niet zo erg is en wel over gaat, en toch meer achter je eigen dromen aan gaan. |
![]() |
|
Verwijderd
|
't is balen dat het nooit zo makkelijk om iets te doen wat 'goed' is voor alles en iedereen. Uiteindelijk maken de keuzes die je maken hierin jou wel als persoon. Er is niks goed of fout in die beslissingen die je moet maken, alleen ben je misschien 'perfectionistisch' gericht naar "ik moet het goed doen" en is het lastig hierover te zetten, maar maak je geen zorgen en probeer jezelf te zijn zonder te twijfelen of je nou iets goed doet of niet
![]() |
![]() |
|
![]() |
Wat minder geven om wat anderen vinden en willen, gewoon doen wat voor jou het beste is
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Faalangst Dott | 46 | 03-11-2010 22:12 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wat is perfectie??? *){immetje* | 53 | 29-03-2004 08:37 | |
Liefde & Relatie |