Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2012, 12:42
Verwijderd
hoi iedereen

ik ben op zoek naar een spel waar ik in kan verdwalen, lang duurt om uit te spelen en waarik mezelf in kan verliezen, in het verleden heb ik van zelda, fable en assassins creed genoten, dat zijn dus het soort spellen waar ik van houd.
kunnen jullie misschien wat suggesties geven voor spellen die ik kan kopen? ik speel op xbox en dit zijn de kenmerken die ik in het spel wil: Mooie Landschappen, iets magisch(hoeft niet per se met magie te zijn maar iets surrealistisch zoals de enemies bij zelda en fable. verder dacht ik aan skyrim maar daar blijf ik een beetje bij twijfelen aangezien het 1st person is waar ik niet zo van hou, als iemand me kan vertellen waar het spel precies over gaat en of het een goed spel is dan kan ik er nog een keuze over maken.

alvast bedankt!

edit: ik hou echt niet van spellen waar alles overhoop schieten het doel is, gta 4 vind ik erg vermakelijk maar ben nu niet opzoek naar zon spel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2012, 12:45
Verwijderd
Gewoon skyrim doen. Kan ook in 3P.

First person is misschien even wennen maar het is alles behalve gaar hoor. Als je er meer over wilt weten moet je maar gewoon een beetje youtuben.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2012, 12:51
Verwijderd
als ik een filmpje kijk zien sommige stukjes er precies uit als wat ik in een spel zoek, maar je kan het hele spel doorspelen in 3P? en ik heb geen oblivion gespeeld is het dan nog te begrijpen? als dit allemaal zo is koop ik het zeker
Met citaat reageren
Oud 22-10-2012, 14:35
Changshan
Changshan is offline
Mass Effect is dan wel juist Sci-Fi, maar door biotische krachten en de fictie vind ik dat er op zich genoeg 'magie' in zit. Daarnaast kun je vrij tussen allemaal werelden rondvliegen met steeds andere landschappen en is het een serie van drie delen waar je wel even zoet mee bent. Bij het begin beginnen is aan te raden; vanaf deel 2 zijn ook de subquests afwisselend en bijna allemaal de moeite waard. Er ligt veel nadruk op de dialogen en je kunt je character door de serie heen ontwikkelen.

Ik moet zeggen dat ik zelf normaal ook eerder voor de zwaardjes dan de geweren ga en toch is ME misschien uiteindelijk wel mijn lievelingsserie, dus ik kan het je op grond van je post aanraden. Is overigens ook een third person shooter.
Oud 22-10-2012, 16:54
Schrödinger
Schrödinger is offline
Skyrim is wel een degelijk spel, het heeft mij in elk geval wel aardig wat uurtjes vermaakt. Verder is het nu ook weer niet geweldig qua gameplay. Mass Effect is ook prima, al kon deel 2 me niet zo boeien en heb ik deel drie nooit gespeeld.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2012, 23:13
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Zelda is barely een RPG te noemen, assassins creed al helemaal niet.
Oud 22-10-2012, 23:19
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Zelda is barely een RPG te noemen, assassins creed al helemaal niet.
Ligt eraan hoe belangrijk je bepaalde rpg-elementen die er wél in zitten vindt. Character development is bij alle twee (geloof ik, ken Zelda niet zo goed) inderdaad minder (wel steeds meer handelingen, maar weinig keuzes in de ontwikkeling daarvan), maar de wereld om je heen kun je wel blijven aanpassen/in bezit nemen.
Oud 23-10-2012, 02:51
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Zelda is vrij behoorlijk heel erg lineair, je hebt hooguit enige (en zelfs dat is beperkt) invloed op de volgorde van sommige dingen. Verder is er weinig RPG-achtigs aan extra items krijgen, zonder enige vorm van invloed / keuzes / etc. Begrijp me niet verkeerd, ik speel Zelda al jaren fanatiek, maar het is zeer zeker geen RPG, laat staan een góede RPG.
Oud 23-10-2012, 13:15
Verwijderd
Citaat:
als ik een filmpje kijk zien sommige stukjes er precies uit als wat ik in een spel zoek, maar je kan het hele spel doorspelen in 3P?
Ja dat kan. Maar ik denk dat als je het spel een tijdje speelt dat je ook inziet dat 1st person prima werkt en dat je het in veel situaties zelfs gaat prefereren.
Citaat:
en ik heb geen oblivion gespeeld is het dan nog te begrijpen? als dit allemaal zo is koop ik het zeker
Het spel heeft, behalve dat het in dezelfde wereld afspeelt, geen reet te maken met de voorgaande delen.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2012, 16:47
DAH
DAH is offline
Oblivion en SKyrim . Je kunt gewoon Skyrim spelen zonder iets van vorige TES games af te weten. Je mis hooguit enkele referenties, maar ze zijn nooit van echt belang.
Oud 24-10-2012, 15:56
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
De Fallout serie is erg leuk als je van RPG's met een sci-fi tintje houdt Het verhaal is ook enorm goed! En skyrim is een goede game die niet zal teleurstellen
Oud 24-10-2012, 16:26
Verwijderd
Fallout is beter dan skyrim inderdaad, maar ik denk dat skyrim net wat meer hetgeen is waar ts naar op zoek is.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2012, 10:18
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Divinity 2: Dragon Knight Saga is best een leuk spel.
De map is niet super groot maar heeft genoeg afwisseling en leuke kleine details, de combat is simpel maar vermakelijk. Er valt genoeg te questen en rond te dwalen en alles in in 3rd person.
Het is objectief geen topper maar een erg goede B-titel.

Je moet misschien even zoeken waar hij te koop is, en zorg ervoor dat het echt "Divinity2: Dragon Knight Saga" is en niet de standaard Divinity 2. Divinity 2 was niet af toen het op de markt kwam (dev had geen geld meer) en DKS is spel+expansion+fixes en extra content dus dat is de versie die je wilt.
Oud 25-10-2012, 15:50
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Als je fan bent van Zelda, moet je Darksiders 1 en 2 echt proberen
Oud 25-10-2012, 15:51
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Als je fan bent van Zelda moet je Okami ook eens proberen.
Oud 26-10-2012, 21:54
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
De TS speelt op de xbox DP
Oud 26-10-2012, 22:06
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Zelda op de Xbox?
Oud 29-10-2012, 21:27
Verwijderd
oke ik heb dus vrijdag skyrim gekocht en het is een van de beste spellen die ik ooit heb gespeeld. maar. ik heb de main quests al af..(no life i know haha) ik doe niet gek veel sidequests misschien dat het daardoor komt en ik heb ook niet het gevoel dat het een kort spel is maar hij had wel iets langer gemogen van mij, verder ga ik nu gewoon alle side quests doen die duren denk ik nog lang genoeg.

ik speelde zelda op de wii... lol
Met citaat reageren
Oud 29-10-2012, 22:25
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Okami is op de wii.
Oud 29-10-2012, 22:36
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
oke ik heb dus vrijdag skyrim gekocht en het is een van de beste spellen die ik ooit heb gespeeld. maar. ik heb de main quests al af..(no life i know haha) ik doe niet gek veel sidequests misschien dat het daardoor komt en ik heb ook niet het gevoel dat het een kort spel is maar hij had wel iets langer gemogen van mij, verder ga ik nu gewoon alle side quests doen die duren denk ik nog lang genoeg.

ik speelde zelda op de wii... lol
Mja, het leuke van dat soort spellekes is toch juist dat je je eigen leventje met een huisje begint en er de juiste mods bij vindt..?
Oud 30-10-2012, 17:37
Verwijderd
Als storydriven RPG's je aanspreekt kan je ook eens kijken naar Neverwinter Nights, zowel één als twee. Daar zit namelijk een behoorlijk hardcore community achter die vaak enorm bedreven is in het maken van toffe content met veel goede dialoog en een van de moeilijkste dingen in een RPG; morele keuzes die er daadwerkelijk toe doen en goed uitgewerkt zijn.

Laatst gewijzigd op 30-10-2012 om 17:46.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2012, 18:37
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
morele keuzes die er daadwerkelijk toe doen en goed uitgewerkt zijn.
Name one.

En dit zeg ik als iemand die alle NWN games veelvuldig heeft gespeeld.
Oud 30-10-2012, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Name one.

En dit zeg ik als iemand die alle NWN games veelvuldig heeft gespeeld.
Pfoe, dat is al zo lang geleden. Er waren verschillende modules waar ik als chaotic evil wel van gecharmeerd was, maar welke dat precies waren.. Die van Stefan Gagne wellicht?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2012, 20:08
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Oh, content gemaakt door de community, ik dacht het spel zelf... want daar maakte morele keuzes echt heel weinig uit.
Oud 30-10-2012, 20:10
Verwijderd
Ja, dat bedoel ik Community-content. Sommigen daar zijn veel beter dan de OC's. Dus je weet wat je te doen staat als jij je daar nog niet in verdiept hebt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2012, 20:13
Verwijderd
Overigens is dat juist dé grote kracht van NWN1 en 2. De opvolger, Neverwinter, krijgt ook een uitmuntende developmenttool; The Foundry. Allememachies, dat wordt smullen
Met citaat reageren
Oud 30-10-2012, 22:49
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ziet er tof uit. Ik hoop dat het in ieder geval op het niveau van Dragon Age 2 en NWN 2 zit, want dat zou wel heel gaaf zijn. Maar stiekem verwacht ik een dumbed down version.
Oud 30-10-2012, 22:59
Verwijderd
Nou ja, de OC's lijken me sowieso niet bijster spannend, net als met de voorgangers. Wel leuk, natuurlijk, maar de community kan veel meer en beter
Met citaat reageren
Oud 31-10-2012, 11:56
Verwijderd
Citaat:
Ik hoop dat het in ieder geval op het niveau van Dragon Age 2
....... DA 2 was een van de slechtste rpg's van de afgelopen jaren.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2012, 12:08
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ik bedoelde DA 1 en NWN 2, my bad. DA2 was inderdaad een stuk minder bijzonder.
Oud 31-10-2012, 12:19
Verwijderd
Ik vermoedde al zoiets. DA1 was prima
Met citaat reageren
Oud 31-10-2012, 15:23
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
....... DA 2 was een van de slechtste rpg's van de afgelopen jaren.
Eén ding moet ik DA2 wel nageven btw: sarcasme is veel beter gedaan. En wat ook al bij DA1 eruit sprong: voor good guy spelen is niet genoeg om goede relaties te krijgen met je hele squad. Gek genoeg is dit nu juist een groot winstpunt t.o.v. Mass Effect terwijl die series allebei van Bioware komen.

Verder zuigt het spel inderdaad. Lijkt wel of er maar één dude op design zat zodat alles (scenario's, items) gecopy-paste moest worden. Dat team is overigens (weer) flink uitgebreid in de aanloop naar DA3, just sayin'.
Oud 31-10-2012, 16:27
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Eén ding moet ik DA2 wel nageven btw: sarcasme is veel beter gedaan. En wat ook al bij DA1 eruit sprong: voor good guy spelen is niet genoeg om goede relaties te krijgen met je hele squad.
DA1's sarcasme is veel beter gedaan dan DA2 wat mij betreft. Morrigan is zo'n beetje de beste character in de hele DA serie wat mij betreft. (serieus, weleens geprobeerd te romancen met haar? )
Oud 01-11-2012, 10:03
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
DA1's sarcasme is veel beter gedaan dan DA2 wat mij betreft. Morrigan is zo'n beetje de beste character in de hele DA serie wat mij betreft. (serieus, weleens geprobeerd te romancen met haar? )
Jup, was dus idd ook al bij DA1. Daarom extra gek dat dat niet meteen is meegenomen naar Mass Effect. De schrijvers waren bij DA2 misschien minder creatief dan bij DA1, maar je kreeg na vijf keer achter elkaar sarcastisch antwoorden wel vanzelf een sarcastische toon in al je auto-replies, dat was wel vet gedaan. Misschien hebben ze daar wel te veel werk in gestopt t.o.v. art direction, storyline etc.

En Morrigan was voor mij als schijnheilige slijmbal vrijwel onmogelijk, maar is inderdaad dus wel het beste voorbeeld.
Oud 01-11-2012, 10:20
Verwijderd
Mm, misschien dat ik DA1 nog 'ns ga spelen
Met citaat reageren
Oud 01-11-2012, 10:57
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Mm, misschien dat ik DA1 nog 'ns ga spelen

Zonder het zelf geprobeerd te hebben: het laatste zetje voor jou om DA1 te spelen, zou wel eens kunnen zijn wanneer je op 'funny conversation morrigan' zoekt o.i.d.. Kan me niet voorstellen dat dat niet zo is eigenlijk.
Oud 01-11-2012, 11:42
Verwijderd
Zo funny is het allemaal ook weer niet. Maar DA1 spelen met alle DLC rommel erij is een goed idee.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2012, 12:12
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Oh, als we het toch over DA1 hebben, de The Stone Prisoner DLC geeft je Shale als extra character. En hoewel hij best heel aardig functioneert binnen je team, geeft hij ook vrij leuke gesprekken.

Bovendien blijft hij je "it" noemen.
Oud 01-11-2012, 15:11
Changshan
Changshan is offline
Spoiler
Oud 01-11-2012, 15:14
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Spoiler
Spoiler
Oud 01-11-2012, 16:57
Changshan
Changshan is offline
Oh, en deze dan:
Oud 02-11-2012, 10:41
Verwijderd
Godverdomme wat krijg ik toch de schijt van Origin, Bioware en die onoverzichtelijke kutwebsites van ze. Hoe kan het nou mogelijk zijn dat ik op zowel Origin als Bioware kan inloggen met mijn account, maar in DA niet kan connecten met de servers omdat mijn password ineens invalid is? Wanneer ik op "lost password" druk, word ik vrolijk doorgeschakeld naar de site van EA's Origin waar ik gewoon kan inloggen.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2012, 11:50
Verwijderd
Dat is ook het grappige aan het geheel. Als je hem ergens had getorrent zat je nu al zonder problemen met alle dlc's te spelen
Met citaat reageren
Oud 02-11-2012, 15:21
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Ben dankzij een nieuwe pc begonnen aan The Witcher, die is ook wel dikke prima.
Oud 02-11-2012, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Dat is ook het grappige aan het geheel. Als je hem ergens had getorrent zat je nu al zonder problemen met alle dlc's te spelen
Vertel mij wat. Vanmiddag een chatsessie gehad met zo'n EA-helldesker (die overigens nogal traag van begrip bleek, for fuck's sake) en na veel vijven en zessen smeerde hij me eerst de Origin-client aan om het spel vanuit dat misbaksel te launchen. Geen effect. Later vroeg hij of ik m'n password eens wilde wijzigen, waarop ik antwoordde 'Dat wil ik best voor je doen, knullemans, maar dat heb ik al twee keer geprobeerd voor ik contact met je opnam.' Anyway, ik heb vrij sterke wachtwoorden, in mijn password kwamen de tekens '@" en '#' voor. Later wijzigde ik dat in iets anders, zonder 'vreemde' tekens en werkte het ineens wél. Kanker, zeg. Dus ik vraag aan de helldesker 'Joh, is het soms zo dat bepaalde login-servers niet maarzo alle characters accepteren?' waarop hij me het antwoord schuldig moest blijven Desalniettemin kan ik nu wel gamen.

Welke DLC voor DA is echt de moeite waard?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2012, 17:17
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Welke DLC voor DA is echt de moeite waard?
Alles wat geen items geen items geeft en niet "witch hunt" heet. Items zijn nutteloos (ze geven immers alleen items ) en witch hunt is op z'n best een zwakke poging tot geld verdienen van EA.

De golemn one waar ik het eerder over had is erg fijn, maar eigenlijk zijn vrijwel alle DLC er voor heel erg goed.
Oud 02-11-2012, 17:27
Verwijderd
Citaat:
Vertel mij wat. Vanmiddag een chatsessie gehad met zo'n EA-helldesker (die overigens nogal traag van begrip bleek, for fuck's sake) en na veel vijven en zessen smeerde hij me eerst de Origin-client aan om het spel vanuit dat misbaksel te launchen. Geen effect. Later vroeg hij of ik m'n password eens wilde wijzigen, waarop ik antwoordde 'Dat wil ik best voor je doen, knullemans, maar dat heb ik al twee keer geprobeerd voor ik contact met je opnam.' Anyway, ik heb vrij sterke wachtwoorden, in mijn password kwamen de tekens '@" en '#' voor. Later wijzigde ik dat in iets anders, zonder 'vreemde' tekens en werkte het ineens wél. Kanker, zeg. Dus ik vraag aan de helldesker 'Joh, is het soms zo dat bepaalde login-servers niet maarzo alle characters accepteren?' waarop hij me het antwoord schuldig moest blijven Desalniettemin kan ik nu wel gamen.
Ja, de EA helpdesk heeft nog een hoop te leren. Ik lees vaker ervaringen die doen vermoeden dat ze uitsluitend het meest nutteloze personeel aannemen voor die baantjes.

Laatst gewijzigd op 04-11-2012 om 15:56.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2012, 13:23
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Vanmiddag een chatsessie gehad met zo'n EA-helldesker (die overigens nogal traag van begrip bleek, for fuck's sake)
Dude, dat is een robot. En jou kennende gebruik jij veel te moeilijke zinnen voor een robot dus zeg me alsjeblieft dat je ergens nog een log van dat gesprek hebt.

Ik heb naast de DLC trouwens ook best lekker gespeeld met de uitbreiding van DA1. Mocht je een lijstje willen van shit die ik heb gespeeld, dan check ik mijn account wel ff voor je. Ik kwam er pas een paar weken geleden achter dat Witchhunt nog uitkwam nadat ik het spel al lang had uitgespeeld, dus daar kan ik je niets over vertellen.

Spoiler
Oud 04-11-2012, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Dude, dat is een robot. En jou kennende gebruik jij veel te moeilijke zinnen voor een robot dus zeg me alsjeblieft dat je ergens nog een log van dat gesprek hebt.
Eh, denk je dat ik niet in de gaten heb of ik met een bot of een persoon aan het wauwelen ben En nee, ik heb geen log voor je bewaard. Dus je gelooft me maar op mijn blauwe ogen en zo niet is de joke toch heus on you, getuige het feit dat-ie een RDP-sessie wilde startte. Waar ik overigens geen trek in had.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2012, 16:34
arPos
arPos is offline
Citaat:
Zelda is vrij behoorlijk heel erg lineair, je hebt hooguit enige (en zelfs dat is beperkt) invloed op de volgorde van sommige dingen. Verder is er weinig RPG-achtigs aan extra items krijgen, zonder enige vorm van invloed / keuzes / etc. Begrijp me niet verkeerd, ik speel Zelda al jaren fanatiek, maar het is zeer zeker geen RPG, laat staan een góede RPG.
Ehm je weet dat RPG voor role-playing game staat, je speelt de rol van link.

The ledgend of zelda serie is hét prototype van een goede RPG zou ik zeggen.

Ik snap jouw definitie niet zo, waarom zou je invloed op het verhaal moeten kunnen hebben, het gaat om het verhaal om RPG.
Reageren

Regels voor berichten