Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2012, 20:32
Verwijderd
Uit de poll kwam dit schitterende boek naar voren, dat wij nu allen kunnen bespreken! Hoezee!

Bol.com, Van Stockum, Selexyz, allen op 10€. Als er andere manieren van beschikbaarheid zijn, graag posten! Ook stellingen, meningen en ander feest zijn hier welkom. Ik ga in ieder geval nu bestellen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-08-2012, 22:43
Dasherman
Dasherman is offline
Als ik weer in Almere ben zal ik hem proberen uit de bieb te halen!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 07:51
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb dit boek al gelezen, maar praat er graag over mee En misschien ga ik het nóg wel een keer lezen, want het is echt een ontzettend goed boek
Oud 06-08-2012, 09:07
Aurora
Aurora is offline
Ik heb dit boek al twee keer gelezen, ik vind het supermooi en origineel. Ik denk dat het mijn favoriete liefdesverhaal is. Veel leesplezier iedereen!
Oud 06-08-2012, 09:15
Verwijderd
Citaat:
Ik heb dit boek al twee keer gelezen, ik vind het supermooi en origineel. Ik denk dat het mijn favoriete liefdesverhaal is. Veel leesplezier iedereen!
Zodra we tot bespreking overgaan, doe je vast wel mee toch?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 11:58
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Ik heb dit boek al gelezen, maar praat er graag over mee En misschien ga ik het nóg wel een keer lezen, want het is echt een ontzettend goed boek
Dit ja. Is er ook nog een soort van deadline of is het gewoon wie 'm uit heeft die begint?
Oud 06-08-2012, 15:14
Verwijderd
Je kunt gewoon posten wat je ervan vindt , in spoilers met de vermelding bij welke pagina je bent.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 15:34
Miekje*
Miekje* is offline
Deze spreekt mij niet zo heel erg aan, dus ik sla hem over .
Oud 06-08-2012, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Deze spreekt mij niet zo heel erg aan, dus ik sla hem over .
Awww Miekje*!

Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 18:36
Dasherman
Dasherman is offline
Het kan aan mij liggen, maar ik vermoed dat je plaatje gebroken is
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Het kan aan mij liggen, maar ik vermoed dat je plaatje gebroken is
Bij mij doet hij het als een dolle
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 20:15
Miekje*
Miekje* is offline
Hier doet 'ie het ook niet!
Oud 06-08-2012, 20:24
Verwijderd
Puss in Boots

Overigens doet hij het bij mij ook niet, maar de url zelf wel.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 20:38
Miekje*
Miekje* is offline
Oh, die blik . Jamaar Grimmetje, ik ga geen boek lezen die me niks lijkt. Want dat wordt sowieso niks.
Oud 06-08-2012, 20:57
Verwijderd
Citaat:
Oh, die blik . Jamaar Grimmetje, ik ga geen boek lezen die me niks lijkt. Want dat wordt sowieso niks.
Hè zeg, je kunt altijd van mening veranderen! Bovendien is er ook genoeg voer voor discussie

Gek, naar mijn idee had ik het plaatje goed in de tags gedaan.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 21:13
Verwijderd
Hij staat ook goed in de tags, maar soms pakt hij dat niet ofzo.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 21:16
Dasherman
Dasherman is offline
raarheid!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 23:41
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik doe ook niet mee. Ik denk dat ik, net als Miekje, Harry Potter maar weer eens ga lezen. En ik moet Het Oneindige Verhaal ook nog uitlezen.
Oud 07-08-2012, 08:04
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Maar misschien kan je wel nog uitleggen waarom het je niet aanspreekt? Houd je bijvoorbeeld alleen van realistische boeken of juist van fantasy of heb je eerder iets van haar gelezen wat je stom vond of...?

Ik bedoel, het kan natuurlijk dat het je gewoon niet aanspreekt, maar ik vind het zelf een van de beste boeken ooit dus ik kan het me zo lastig voorstellen. Heeft er iemand trouwens (ook) de film gezien? Ik wel en die vond ik ook erg mooi, maar ik denk wel dat de film leuker is als je eerst het boek gelezen hebt omdat het anders wat ingewikkeld is, misschien.
Oud 07-08-2012, 08:13
Aurora
Aurora is offline
Ik heb de film ook gezien. Ik vond Clare en Henry goed gecast en ik vond het een mooie film, maar hij kon natuurlijk niet tippen aan het boek.
Oud 07-08-2012, 08:28
Verwijderd
Citaat:
En ik moet Het Oneindige Verhaal ook nog uitlezen.
Vaarwel Phoebs

Enfin, later zal ik alvast maar eens zoeken naar spoilerloze recensies van het boek om de eerste olie op het vuur te gooien.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2012, 11:06
Dolores
Dolores is offline
Ik heb het boek bij de bieb gereserveerd, nu maar hopen dat 'ie er snel is.. Het is absoluut geen boek wat ik zelf uitgekozen zou hebben, maar juist daarom vind ik het wel heel leuk om het nu te lezen. Ik had er ook wel op gestemd, dus ja.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2012, 17:10
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Maar misschien kan je wel nog uitleggen waarom het je niet aanspreekt? Houd je bijvoorbeeld alleen van realistische boeken of juist van fantasy of heb je eerder iets van haar gelezen wat je stom vond of...?
Ik heb geen vaste lijn in waar ik wel of niet van hou, maar dit verhaal spreekt me gewoon niet aan. Ik heb op Bol.com fragmenten gelezen, en dat gevoel werd er alleen maar door versterkt. Ik kan er de vinger niet op leggen, maar sommige verhalen lijken me/vind ik gewoon niks aan.
Oud 07-08-2012, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Ik heb geen vaste lijn in waar ik wel of niet van hou, maar dit verhaal spreekt me gewoon niet aan. Ik heb op Bol.com fragmenten gelezen, en dat gevoel werd er alleen maar door versterkt. Ik kan er de vinger niet op leggen, maar sommige verhalen lijken me/vind ik gewoon niks aan.
Tot bij de volgende dag!
Met citaat reageren
Oud 07-08-2012, 20:34
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb niet op dit boek gestemd, had 't eventueel wel mee willen lezen om te kijken of mijn beeld bevestigd zou worden, maar ik ga geen e-book kopen als ik toch al denk dat ik het niets vind. Dus tenzij iemand mij er aan kan helpen, sla ik over dit keer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-08-2012, 09:02
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Oké Ja, als je ook fragmenten al gelezen hebt, dan is het natuurlijk wel goed gemotiveerd.

Wat mij juist aanspreekt aan dit boek is dat het heel realistisch geschreven is, alsof het allemaal écht zo zou kunnen gebeuren, terwijl je tegelijkertijd ook wel weet dat het eigenlijk helemaal niet realistisch is. Ik houd daar wel van, van fantasy die zich tegelijkertijd in de gewone wereld afspeelt en helemaal niet zo fantasy lijkt. Wat dat betreft lijkt het boek ook wel een klein beetje op 'Aan de andere kant van de deur' van Tonke Dragt. Maar dan anders.

En even in een spoiler voor de mensen die het al uit hebben:
Spoiler
Oud 08-08-2012, 09:48
Verwijderd
Boek is overgedragen aan de bezorgdienst. Zal wel vandaag binnenkomen.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 09:50
Verwijderd
Ik ga hem vanmiddag halen denk ik!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 10:43
Aurora
Aurora is offline
Citaat:

En even in een spoiler voor de mensen die het al uit hebben:
Spoiler
Ook voor mensen die het al uit hebben (omdat ik niet meer weet wanneer dit gebeurt):

Spoiler

Zijn er al mensen begonnen?

Laatst gewijzigd op 14-08-2012 om 10:10.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 10:49
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Spoiler

Zijn er al mensen begonnen?
Spoiler
Oud 10-08-2012, 10:54
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
Spoiler
Spoiler voor einde van het boek:

Spoiler

Laatst gewijzigd op 14-08-2012 om 10:09.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 14:00
Balance
Balance is offline
Ik heb het boek vandaag bij de bieb gehaald. Wat een dik boek zeg, had ik niet helemaal op gerekend
Anyway, ik ben nu nog bezig in een ander boek en zou eigenlijk eerst ook nóg een ander boek gaan lezen. Denk dat ik dat laatste maar over sla en zodra m'n huidige boek uit is, begin met deze. Ben wel benieuwd
Oud 10-08-2012, 19:08
Dolores
Dolores is offline
Het boek ligt in de bieb op me te wachten, morgen ga ik het ophalen. Ik ben ook nog in een ander boek bezig, maar dat is bijna uit. Dus begin volgende week ga ik beginnen.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 20:10
Verwijderd
Ik had ook niet verwacht dat hij zo dik was. Vanavond ga ik beginnen. Vandaag heb ik meer dan 750 boeken in Excel gezet vanweg een verhuizing en verhuisdozen. Wat een ellende.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 22:10
Verwijderd
Ik ben nu 32 pagina's in het boek en heb alvast wel wat dingen te bespreken. Beginnen we maar met de structuur van het boek: allereerst een motto, maar het lijkt er op alsof er voor ieder hoofdstuk een gedicht is of iets dergelijks? Dat weet ik niet precies, maar ben er al wel diverse tegengekomen.

Over het motto wilde ik wel even zeggen dat er verwezen wordt naar 'innerlijke tijd' tegenover de 'kloktijd'. Dat doet mij sterk denken aan het boek 'Stil de Tijd' van Joke Hermsen (aanrader!) waarin dit verschil aan de hand van filosofie en kunst verder wordt uitgewerkt. Belangrijk in deze gedachte is Henri Bergson. Dat vind ik al meteen een leuke opening van het boek.

En dan over het boek, in een spoiler natuurlijk.

Spoiler

Overigens wil ik jullie vragen voor mijn (en ander) spoilergenot om bij de spoilers/in de post aan te geven hoe ver je in je boek bent, zodat ik weet wanneer ik de spoilers open mag klikken Ik ben dus op pagina 32 van de Nederlandse versie, 9e druk, 2010, dus aan het einde van het eerste hoofdstuk.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2012, 18:24
Verwijderd
Het gaat iets langer duren bij mij, want geldtekort
Met citaat reageren
Oud 12-08-2012, 19:40
Verwijderd
Wil je geld lenen?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2012, 12:24
Verwijderd
Nah, ik leen niet. Gewoon sowieso niet. Maar misschien ga ik hem vandaag alsnog halen, want dankzij het lid worden bij een vereniging moest ik mijn spaarrekening sowieso ontzettend plunderen.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2012, 20:45
Verwijderd
Binnenkort overigens ook op TV, de verfilming dan 26 augustus, 20.30, NET5
Met citaat reageren
Oud 14-08-2012, 23:02
Dasherman
Dasherman is offline
Offtopic:
Gefeliciteerd met je rode leeftijd Grimm!
Met citaat reageren
Oud 15-08-2012, 14:45
Verwijderd
Offtopic: Dat gaat vanzelf wel weer weg...
Met citaat reageren
Oud 17-08-2012, 08:38
Dolores
Dolores is offline
Ik ben inmiddels ook begonnen! Heb nog nauwelijks iets gelezen, dus ik heb er nog niet zoveel over te zeggen, maar ik wilde wel even melden dat ik ook gestart ben.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2012, 21:09
Sommerfugl
Sommerfugl is offline
'K heb 't boek gereserveerd bij de bieb (moest er een dichtbundel voor annuleren, snik). 'T is absoluut niet iets wat ik anders zou lezen, en ik moet waarschijnlijk een oneindigheid wachten voor het er is, dus tegen de tijd dat ik het heb heeft volgens mij iedereen hier het al uit, maar oké.
Oud 23-08-2012, 20:27
Verwijderd
Ik zal het rustig aan doen voor je
Met citaat reageren
Oud 24-08-2012, 19:26
Balance
Balance is offline
Nou ik ben ook eindelijk begonnen.

Ben op blz 33 (hoofdstuk 1 gelezen):
Spoiler
Oud 26-08-2012, 15:14
Sommerfugl
Sommerfugl is offline
Ik ben op bladzijde 215, en eigenlijk vind ik het wel een leuk boek. : )

Spoiler
Oud 26-08-2012, 20:12
Vesta
Vesta is offline
Ik heb het boek al inmiddels uitgelezen

Spoiler
Oud 29-08-2012, 15:37
Sommerfugl
Sommerfugl is offline
Bladzijde 300

Spoiler
Oud 02-09-2012, 15:16
luna-23
luna-23 is offline
Het verhaal trekt me wel maar op bol.com heb ik eerste paar blz gelezen en de schrijfstijl spreekt me helemaal niet aan, wel jammer
Met citaat reageren
Oud 07-09-2012, 08:09
Verwijderd
Ergens halverwege

Spoiler
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten