![]() |
|
Verwijderd
|
Uit de poll kwam dit schitterende boek naar voren, dat wij nu allen kunnen bespreken! Hoezee!
Bol.com, Van Stockum, Selexyz, allen op 10€. Als er andere manieren van beschikbaarheid zijn, graag posten! Ook stellingen, meningen en ander feest zijn hier welkom. Ik ga in ieder geval nu bestellen ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik bedoel, het kan natuurlijk dat het je gewoon niet aanspreekt, maar ik vind het zelf een van de beste boeken ooit dus ik kan het me zo lastig voorstellen. Heeft er iemand trouwens (ook) de film gezien? Ik wel en die vond ik ook erg mooi, maar ik denk wel dat de film leuker is als je eerst het boek gelezen hebt omdat het anders wat ingewikkeld is, misschien.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Wat mij juist aanspreekt aan dit boek is dat het heel realistisch geschreven is, alsof het allemaal écht zo zou kunnen gebeuren, terwijl je tegelijkertijd ook wel weet dat het eigenlijk helemaal niet realistisch is. Ik houd daar wel van, van fantasy die zich tegelijkertijd in de gewone wereld afspeelt en helemaal niet zo fantasy lijkt. Wat dat betreft lijkt het boek ook wel een klein beetje op 'Aan de andere kant van de deur' van Tonke Dragt. Maar dan anders. En even in een spoiler voor de mensen die het al uit hebben:
Spoiler
||
Citaat:
Spoiler
Zijn er al mensen begonnen?
Laatst gewijzigd op 14-08-2012 om 10:10. |
![]() |
|
Ik heb het boek vandaag bij de bieb gehaald. Wat een dik boek zeg, had ik niet helemaal op gerekend
![]() Anyway, ik ben nu nog bezig in een ander boek en zou eigenlijk eerst ook nóg een ander boek gaan lezen. Denk dat ik dat laatste maar over sla en zodra m'n huidige boek uit is, begin met deze. Ben wel benieuwd ![]()
|
Verwijderd
|
Ik ben nu 32 pagina's in het boek en heb alvast wel wat dingen te bespreken. Beginnen we maar met de structuur van het boek: allereerst een motto, maar het lijkt er op alsof er voor ieder hoofdstuk een gedicht is of iets dergelijks? Dat weet ik niet precies, maar ben er al wel diverse tegengekomen.
Over het motto wilde ik wel even zeggen dat er verwezen wordt naar 'innerlijke tijd' tegenover de 'kloktijd'. Dat doet mij sterk denken aan het boek 'Stil de Tijd' van Joke Hermsen (aanrader!) waarin dit verschil aan de hand van filosofie en kunst verder wordt uitgewerkt. Belangrijk in deze gedachte is Henri Bergson. Dat vind ik al meteen een leuke opening van het boek. En dan over het boek, in een spoiler natuurlijk.
Spoiler
Overigens wil ik jullie vragen voor mijn (en ander) spoilergenot om bij de spoilers/in de post aan te geven hoe ver je in je boek bent, zodat ik weet wanneer ik de spoilers open mag klikken ![]() |
![]() |
|
'K heb 't boek gereserveerd bij de bieb (moest er een dichtbundel voor annuleren, snik). 'T is absoluut niet iets wat ik anders zou lezen, en ik moet waarschijnlijk een oneindigheid wachten voor het er is, dus tegen de tijd dat ik het heb heeft volgens mij iedereen hier het al uit, maar oké.
|
|