Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2012, 18:21
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Hoi!
Advertentie
Oud 20-09-2012, 18:22
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
sann 129
Stefenootje 42
fizzle-fluffy 33
Quintiano 33
Chick Rock 33
Noedelhap 27
Carn 25
Sarah 22
kid606 20
MargotTenenbaum 19
Lorelei 19
Zeppelin 17
deadlock 14
Martiño 13
Commendatore 8
Lusi 8
Uomi 7
Etmakas 7
Miekje* 6
Little Phoebe 6
Pip 4
Qimm 4
Trimm Trabb 2
Macrador 1
Ingegerd 1
Missy 1
Toon topic & sluit venster

sann toch
Oud 20-09-2012, 18:23
Verwijderd
hoi!

ja dik is ook niet handig want dan krijg je weer meer artrose, maar voor een oudere is het op zich best gezond om eigenlijk een paar kilo te zwaar te zijn, want als ouderen vallen zo hard af als ze ziek zijn. Beetje reserves.
Oud 20-09-2012, 18:24
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Gheh
Ja jezus al die ouderdomskwaaltjes, waarom moet dat toch!
Oud 20-09-2012, 18:25
Verwijderd
Hoeft niet, sommige mensen worden oud zonder ooit iets ernstigers dan griep te hebben en op een dag zijn ze vijfentachtig en krijgen ze een beroerte in hun slaap en klaar!
Oud 20-09-2012, 18:26
Verwijderd
Door mijn werk heb ik er geen behoefte aan om heel oud te worden.
Oud 20-09-2012, 18:26
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dat lijkt me heerlijk <3nergens last van en dan zomaar opeens in je slaap sterven
Oud 20-09-2012, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Door mijn werk heb ik er geen behoefte aan om heel oud te worden.
Maar je ziet wel een vertekend beeld, want de ouderen die jou nodig hebben zijn degenen die minder gezond dan gemiddeld zijn.
Oud 20-09-2012, 18:27
Verwijderd
vooral de gevolgen van een CVA zouden voor mij een reden zijn om de stekker eruit te trekken. Met name afasie en halfzijdige verlammingen

en dementie/alzheimer natuurlijk. Dat is de meest verschrikkelijke ziekte die er is.
Oud 20-09-2012, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Dat lijkt me heerlijk <3nergens last van en dan zomaar opeens in je slaap sterven
ja, dat lijkt mij ook prima. Als je dan toch moet.
Oud 20-09-2012, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Maar je ziet wel een vertekend beeld, want de ouderen die jou nodig hebben zijn degenen die minder gezond dan gemiddeld zijn.
Nja, wat ik heel vaak zie zijn mensen die eigenlijk niet veel mankeerden, een keertje vallen, heup breken en vervolgens nooit meer het pand verlaten omdat ze zo sterk achteruit zijn gegaan.
Oud 20-09-2012, 18:30
Verwijderd
ja, heup breken moet je nooit doen
Oud 20-09-2012, 18:31
Verwijderd
Hoe kan het dat dat zoveel gevolgen heeft?
Verwijderd
Citaat:
En daarna kom je in de hel omdat de moslims gelijk hebben
Verwijderd
of uberhaupt, in het ziekenhuis opgenomen worden als je boven de 85 bent en nog nooit eerder in het ziekenhuis bent opgenomen. Je komt met 1 klacht binnen en je gaat met vijf chronische ziektes en tien verschillende pillen de deur uit.
Oud 20-09-2012, 18:32
Verwijderd
Citaat:
En daarna kom je in de hel omdat de moslims gelijk hebben
Oud 20-09-2012, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Hoe kan het dat dat zoveel gevolgen heeft?
Omdat je na de heupoperatie een tijd bedlegerig bent, waardoor je veel spierweefsel in je rug en benen verliest, en ouderen krijgen dat niet meer zomaar terug. Daarbij is er bij een ziekenhuisopname altijd kans op infectie.
Oud 20-09-2012, 18:34
Verwijderd
Citaat:
of uberhaupt, in het ziekenhuis opgenomen worden als je boven de 85 bent en nog nooit eerder in het ziekenhuis bent opgenomen. Je komt met 1 klacht binnen en je gaat met vijf chronische ziektes en tien verschillende pillen de deur uit.
Ergens is dat ook wel logisch
Oud 20-09-2012, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Mijn opa is geestelijk nog helder, maar hij is afgelopen jaar twee keer opgenomen geweest in het ziekenhuis, en toen was hij telkens heel erg in de war.
Oud 20-09-2012, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Ergens is dat ook wel logisch
Ja, er worden bij zich voorheen gezond voelende ouderen die in het ziekenhuis liggen vaak ook veel chronische ziektes/ouderdomskwaaltjes ontdekt die waarschijnlijk al langer spelen maar nooit langdurig klachten hebben veroorzaakt, en als ziekenhuis word je dan toch geacht die te behandelen, en de meeste patienten gaan daar niet zo makkelijk tegenin.

Citaat:
Mijn opa is geestelijk nog helder, maar hij is afgelopen jaar twee keer opgenomen geweest in het ziekenhuis, en toen was hij telkens heel erg in de war.
Ja, dat komt er dan ook nog bij. En daar worden dan medicijnen tegen gegeven, en soms lukt het niet om die af te bouwen, dus dan zit je er aan vast, maar die hebben ook weer allerlei bijwerkingen, onder andere dat je er minder stabiel van wordt en dus weer sneller valt.
Oud 20-09-2012, 18:37
Chick Rock
Chick Rock is offline
Zó, ik heb dat stukje zalm toch even mooi gebakken. Nom nom!
Oud 20-09-2012, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Oud 20-09-2012, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Zalm
Oud 20-09-2012, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Citaat:
Zalm
Oud 20-09-2012, 18:47
Verwijderd
Overeenkomsten tussen mensen die ik gezond 85+ zie worden:
- ze hebben niet (met regelmaat) gerookt in de afgelopen dertig jaar
- de mannen hebben werk gehad dat hun passie was; de vrouwen hebben meer gedaan dan alleen huisvrouw zijn
- ze hebben geen ondergewicht en geen morbide obesitas
- ze hebben geen genetische ziektes in de familie
- ze hebben iets gedaan waarvan ze zelf vonden dat het heel gezond was; wat dit was, verschilt erg, de een heeft gegymnastiekt, de ander is vegetarier, weer een ander heeft elke dag een glas wijn gedronken

verder weet ik even niets
Advertentie
Oud 20-09-2012, 18:47
Noedelhap
Noedelhap is offline
Zalm is een lul.
Oud 20-09-2012, 18:49
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik.

Maar zalm is wel lekker, maar dan liefst gerookt.
Oud 20-09-2012, 18:50
Verwijderd
Ja, ze hebben dus ook nooit hun heup gebroken.
Oud 20-09-2012, 18:50
Verwijderd
Een meerderheid heeft minder kinderen dan voor hun tijd gebruikelijk was, maar sommigen hebben gewoon toch een enorm gezin, dus dat is minder specifiek
Oud 20-09-2012, 18:55
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik ben vega
Oud 20-09-2012, 18:55
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
En ik heb ook een ""normaal"" gewicht
Oud 20-09-2012, 18:56
Carn
Carn is offline
ik ga binnenkort weer taekwondo-en, ben benieuwd hoelang mn lichaam dat trekt; per jaar haak ik steeds sneller af
Oud 20-09-2012, 18:58
Noedelhap
Noedelhap is offline
Mijn oma's (85+) waren wel fanatiek huisvrouw en niet meer dan dat.
Oud 20-09-2012, 18:59
Carn
Carn is offline
mijn moeder rookt en drinkt en eet volgens mij niet heel gezond, maar ze is nooit ziek
Oud 20-09-2012, 19:00
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Mijn moeder is altijd ziek.
Oud 20-09-2012, 19:00
Verwijderd
Citaat:
ik ga binnenkort weer taekwondo-en, ben benieuwd hoelang mn lichaam dat trekt; per jaar haak ik steeds sneller af
Mijn conditie gaat juist met sprongen vooruit
Oud 20-09-2012, 19:01
Carn
Carn is offline
Citaat:
Mijn conditie gaat juist met sprongen vooruit
Ik heb het niet over mijn conditie; eerder over mn rug en knie en dat soort fratsen.
Oud 20-09-2012, 19:02
Carn
Carn is offline
Citaat:
Mijn moeder is altijd ziek.
Ziek? Of voelt ze zich "niet zo lekker"?
Oud 20-09-2012, 19:02
Verwijderd
Oh jah, rug. Hmm. Komt omdat we zo virulent zijn in het dagelijks leven denk ik.
Oud 20-09-2012, 19:03
Verwijderd
Mijn oma's zijn allebei 85 geworden zonder grote gezondheidsproblemen. De een is nu 92 en nu wordt haar gezondheid wel minder, maargoed. Zij heeft best een zwaar leven gehad, kort na de geboorte van haar negende kind overleed mijn opa en ze heeft dus altijd een winkel gedreven vanaf dat moment. Mijn jongste oma van 87 had 'maar' 3 kinderen, al was dat vast niet expres, en heeft altijd vrijwilligerswerk met bejaarden gedaan, pas afgelopen winter is ze daarmee gestopt op doktersadvies omdat ze te veel virussen oppikte.
Beide oma's hebben altijd gewandeld en gefietst, alleen in de jaren zestig af en toe op een feestje gerookt en mijn jongste oma heeft een gezond gewicht en mijn oudste oma altijd matig overgewicht, en ze hebben dus geen genetische ziektes of gevoeligheden.
Oud 20-09-2012, 19:04
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ziek? Of voelt ze zich "niet zo lekker"?
Niet ernstig ziek, ze krijgt allemaal kinderziektes die ze als kind nooit gehad heeft. Kinkhoest, mazelen, enzo.
Oud 20-09-2012, 19:05
Carn
Carn is offline
Citaat:
Oh jah, rug. Hmm. Komt omdat we zo virulent zijn in het dagelijks leven denk ik.
Hehe, ja dat helpt ook niet echt, op je krent zitten. Verder heb ik ooit ongeveer een wervel scheef laten trappen, sindsdien is het allemaal een beetje een danger zone, hehe.
Oud 20-09-2012, 19:06
Verwijderd
Kinderziektes kunnen best wel een groot probleem zijn voor volwassenen.
Oud 20-09-2012, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Hehe, ja dat helpt ook niet echt, op je krent zitten. Verder heb ik ooit ongeveer een wervel scheef laten trappen, sindsdien is het allemaal een beetje een danger zone, hehe.
Okay, trekken we nog maar een pilsje los? Ik ga zo mijn krent verplaatsen van huis naar de kroeg
Oud 20-09-2012, 19:08
Carn
Carn is offline
Nee ik ga zo hardlopen
Oud 20-09-2012, 19:09
Noedelhap
Noedelhap is offline
Volwassenenziektes kunnen ook best wel een groot probleem zijn voor kinderen.
Verwijderd
Dan niet
Verwijderd
Citaat:
Volwassenenziektes kunnen ook best wel een groot probleem zijn voor kinderen.
Zoals AIDS?
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Kinderziektes kunnen best wel een groot probleem zijn voor volwassenen.
Ja nouja het gaat ook maar door. Best zielig
Oud 20-09-2012, 19:17
Hazel
Hazel is offline
Ik wou dat ik een stagiair had

Regels voor berichten