Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Overeenkomsten tussen mensen die ik gezond 85+ zie worden:
- ze hebben niet (met regelmaat) gerookt in de afgelopen dertig jaar - de mannen hebben werk gehad dat hun passie was; de vrouwen hebben meer gedaan dan alleen huisvrouw zijn - ze hebben geen ondergewicht en geen morbide obesitas - ze hebben geen genetische ziektes in de familie - ze hebben iets gedaan waarvan ze zelf vonden dat het heel gezond was; wat dit was, verschilt erg, de een heeft gegymnastiekt, de ander is vegetarier, weer een ander heeft elke dag een glas wijn gedronken verder weet ik even niets |
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn oma's zijn allebei 85 geworden zonder grote gezondheidsproblemen. De een is nu 92 en nu wordt haar gezondheid wel minder, maargoed. Zij heeft best een zwaar leven gehad, kort na de geboorte van haar negende kind overleed mijn opa en ze heeft dus altijd een winkel gedreven vanaf dat moment. Mijn jongste oma van 87 had 'maar' 3 kinderen, al was dat vast niet expres, en heeft altijd vrijwilligerswerk met bejaarden gedaan, pas afgelopen winter is ze daarmee gestopt op doktersadvies omdat ze te veel virussen oppikte.
Beide oma's hebben altijd gewandeld en gefietst, alleen in de jaren zestig af en toe op een feestje gerookt en mijn jongste oma heeft een gezond gewicht en mijn oudste oma altijd matig overgewicht, en ze hebben dus geen genetische ziektes of gevoeligheden. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|