Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2012, 14:45
Loila03
Loila03 is offline
hey iedereen!
Ik ben voor mijn opleiding CMV (culturele maatschappelijke vorming) een onderzoek aan het doen naar hoe meisjes van 11-15 beter voorgelicht kunnen worden over seksualiteit.
Wanneer voelen jullie je prettig om hier over te praten?
Naar wie ga jij toe als je vragen hebt?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2012, 22:10
Verwijderd
Ik heb eigenlijknooit vragen over seks. En ik praat er ook nooit over. Ik lees alles over seks liefde relaties enzo in de Girlz! Cosmogirl (zuk soort tijdschriften) En ik word het liefst voorgelicht door een vrouw. Het liefst ook zonder plaatjes van soa's die in een ppt zitten pfff dat was goor..

En als je mensen wil leren een condoom m te doen, zorg dan dat er altijd bananen of komjommers aanwezig zijn, zodat je niet je vingers hoeft te gebruiken... dat is wel zo fijn!

Groetjes Shaarr_x
Met citaat reageren
Oud 26-09-2012, 22:50
Verwijderd
Ik val niet in de doelgroep, maar was er wel ooit onderdeel van en heb ook veel met de leeftijdsgroep gewerkt bij andere dingen (onder andere voorlichting geven over andere zaken). Wat ik daar zie is dat meisjes van deze leeftijd zelden serieus zullen luisteren naar seksuele voorlichting van een vreemde, zo'n volwassene voor de klas. Waar je je informatie vandaan haalt, is een oudere zus(figuur) of je vriendinnen. Misschien zou je dan ook meer op die band moeten focussen in toekomstige activiteiten qua voorlichting.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2012, 22:55
meisjeJ
meisjeJ is offline
Ik deed dat met een goede vriendin of met mijn zusje wel eens..
Nooit met mijn ouders en op school ook niet echt..
Met citaat reageren
Oud 28-09-2012, 20:28
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Citaat:
Ik val niet in de doelgroep, maar was er wel ooit onderdeel van en heb ook veel met de leeftijdsgroep gewerkt bij andere dingen (onder andere voorlichting geven over andere zaken). Wat ik daar zie is dat meisjes van deze leeftijd zelden serieus zullen luisteren naar seksuele voorlichting van een vreemde, zo'n volwassene voor de klas. Waar je je informatie vandaan haalt, is een oudere zus(figuur) of je vriendinnen. Misschien zou je dan ook meer op die band moeten focussen in toekomstige activiteiten qua voorlichting.
Dit - met de aanvullig dat wanneer dit soort gesprekken terloops ter sprake komen, ik wel heb gemerkt dat er naar geluisterd wordt. Ik werk ook met die doelgroep die jij, TS, beschrijft en heb een aantal keer gesprekken gevoerd over seksualiteit. Maar dat waren meer toevalstreffers, zeg maar.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2012, 21:24
Diamera
Diamera is offline
Citaat:
Wanneer voelen jullie je prettig om hier over te praten?
Naar wie ga jij toe als je vragen hebt?
Ik zit niet meer in jouw doelgroep maar toen ik net naar de middelbare ging, kwam alles wat ik op dat gebied wist uit mijn bioboek en de Fancy en dat soort tijdschriften. Mijn beste vriendin kocht dan andere en dan lazen we ze altijd samen, en praatten en lachten we erover. Als ik vragen of onzekerheden had, besprak ik die met haar of ging ik het op internet zoeken. Als het in de les ter sprake kwam, voelde ik me ook niet onprettig om erover te praten. In de derde kregen we met alle meisjes uit het jaar nog een voorlichting door drie docentes die daar ook het meest geschikt voor waren omdat ze begrijpend en ook leuk waren, hun zou ik ook nog wel zonder veel ongemakkelijkheid iets gerichts hebben kunnen vragen. Maar verder zou ik dat niet met mensen hebben besproken, oudere broers of zussen heb ik niet.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2012, 16:49
Sam.
Sam. is offline
Ik ga naar niemand toe met vragen, want die heb ik nooit eigenlijk.

Hoe je voorlichting geeft? Er gewoon wat over vertellen, mensen van die leeftijd horen daar normaal op te reageren enzo.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten