Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Waarom zou een psycholoog jouw woorden willen verdraaien? Heb je daar al eens over nagedacht? Misschien wil hij je iets in laten zien. Zegt hij dingen die niet kloppen, dan grijp je per direct in en zeg je: Nou nee, dat bedoelde ik niet.
Deadlytown is vast heel aardig en lief, maar heeft ook geen verantwoordelijkheid om jou op een constructieve manier te helpen. Is het goed genoeg als hij zegt 'ah arm ding'? Dat voelt misschien even fijn maar daar ben je niet mee geholpen. |
![]() |
||
Citaat:
Ik probeer met je te praten via pm maar krijg niet echt een reactie terug...
||
Citaat:
Wat mij denk ik ook hielp was om als ik bij de psycholoog was geweest, de dingen die ik had besproken en waarover ik daarna nog liep te malen, te vertellen aan de mensen om me heen. Door erover te praten en jouw ideeën en de ideeën van de psycholoog te vergelijken met wat je familie en vrienden denken, leer je vaak toch iets nieuws. En de dingen waar je tegenaan loopt na die gesprekken mag mag je hier best delen.
|
Verwijderd
|
ik denk hierover dat je jezelf pijn doet uit frustratie. Je bent in paniek door íets en geniet in elk geval nu niet echt zoals je zou kunnen doen. Waar het door komt weet ik niet want dat is digitaal niet vast te stellen, daarvoor moet je veel uitgebreidere gesprekken hebben. Je lijdt, en dat is onnodig. Je kunt er wel achterkomen waardoor je je zo voelt, en daar zélf mee aan de slag gaan.
En deze zin had een psycholoog ook tegen je kunnen zeggen. Dan kun je daar zitten en nog meer delen en samen jouw gedachten op orde brengen. Maar als jij het continu wantrouwend benadert, alsof een parasiet in je brein probeert te kruipen, dan heeft het weinig zin. ![]() Hij mag geen nieuwe touwtjes toevoegen he ![]() Anyway, ik als nuchter persoon denk dat jij je rot voelt. Er is geen grote aanwijsbare reden daarvoor. Dat met die zanger is typisch iets waar je later van denkt ![]() - Relativeren en proberen tot rust te komen. Niet meer jezelf pijn doen met de logica: het slaat toch nergens op? Er is niks ergs. - Uitzoeken waarom je je toch rot voelt ondanks dat er niks ergs aan de hand is. En voila, we zijn terug bij erover kletsen met iemand die je nieuwe inzichten kan geven. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
ik wil een zeemeermin zijn, ben ik gek? lanastar | 33 | 04-12-2018 23:19 | |
Verhalen & Gedichten |
Ik wil je voelen The Larch | 5 | 15-08-2009 15:55 | |
Liefde & Relatie |
Soms word ik gek van mezelf! blepblap | 21 | 16-02-2007 13:59 | |