Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2012, 13:09
levike1
levike1 is offline
Mensen,

Kan het zijn dat ik overspannen ben.
Ik word onrustig als ik van mijn werk terug kom ik wil iets gaan doen, als ik het maar de tuin netjes maken, auto poetsen etc.
Ik voel me helemaal niet goed en heb echt het gevoel wat doe ik hier nog.
Even voortstellen, ik ben 16 jaar oud ga naar school waar ik me echt 300% inzet en werk 12 uren per week in een supermarkt.
Het wordt mij geloof ik veel te veel.
Mijn hele week staat letterlijk en figuurlijk in het teken van werken en leren.

wat kan ik gaan doen, zonder verplichtingen te moeten schrappen van mijn lijstje?

Groetjes,
levike1
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2012, 13:27
Pluis
Pluis is offline
Prioriteiten stellen en je werklast proberen te verdelen. Niemand kan elke dag 100% geven, dat houd je niet vol. Belangrijke dingen moet je blijven doen, maar je moet wel je grenzen aangeven. Dus tijdens je supermarktbaan niet andermans werk erbij nemen omdat jij zo hard werkt, maar alleen je eigen ding doen. Daarnaast moet je zorgen dat je je dagen niet alleen maar volplant met leren en werken, maar plan ook echt tijd in in je agenda waarin je even niks doet, in ieder geval niet iets dat veel energie kost, al is het maar een uur per dag.
En zorg ook dat je genoeg slaapt, dus niet tot 1 uur 's nachts leren voor toetsen of dat soort fratsen.
Oud 14-10-2012, 18:44
Verwijderd
Tijd maken voor een hobby zou lekker kunnen zijn; je hoofd even op 0 zetten en niet aan school/werk denken maar lekker bezig zijn met wielrennen of fitness etc. Als het maar rustgevend is voor je
Met citaat reageren
Oud 15-10-2012, 08:46
Verwijderd
Om zo'n leven vol te houden, moet je gezond eten (vitamine C!) en genoeg slapen. Dan heb je in ieder geval de energie en voel je je fit(ter). Daarnaast zou ik ook proberen om dagelijks 10 minuten uit te trekken voor wat je moet doen ('s morgens, 5 min.) en wat je gedaan hebt en hoe dat ging ('s avonds, 5 min.) zodat je voor jezelf het overzicht houdt en niet verdrinkt in 'oooo kut wat is het veel'.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2012, 21:39
LittleJojo
LittleJojo is offline
Je bent 16 jaar, dus nog jong. Geniet van je leven en iedereen heeft ontspanning nodig. Probeer ook eens tot rust te komen, en als je eens een keertje wat minder huiswerk te doen hebt, doe dan iets waar je blij van word. Ga ook eens wandelen in de natuur, je zal zien het geeft je meer energie dan je denkt. Ergens herken ik jou situatie ook in de mijne, maar alleen is die van jou groter. Wat ik me altijd zeg als ik veel moet leren, dan zeg ik tegen mezelf:'Ik ga eens bv geschiedenis is leren' Eigenlijk komt het er ook op neer dat je niets 'moet' maar 'mag'. Veel slapen raad ik jou ook aan. Sterkte! (:
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten