Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2012, 09:34
avivabing
avivabing is offline
Hai guys,

Ik zit nu in mijn eindexamenjaar van het VWO. Ik heb ontzettend veel moeite met het kiezen van een studie. Altijd wilde ik al de kunst (fotografie) /journalistiek kant op, en dan het liefste in Engeland/Schotland/Ierland. Omdat ik niet meteen naar het buitenland wil vertrekken, zou ik het liefste in NL een studie doen, die een jaar aanbiedt in het buitenland.

Enig probleem, ik kom er dus niet echt uit... Dus, weten jullie iets?

Groet,
Aviva
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-10-2012, 10:47
Verwijderd
Studies bieden niet altijd zomaar buitenlandverblijven aan, daar moet je zelf achteraan. Kijk bijvoorbeeld eens op http://www.wilweg.nl/ en http://www.ru.nl/io/student/studeren_in_het/. Andere universiteiten hebben vast een vergelijkbaar programma. Vooral als je binnen het universiteitsnetwerk blijft (voor de RU is dit iRUN) is contact tussen universiteiten goed en zijn ze blij met studenten die buitenlandervaring op willen doen.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2012, 10:47
Annefleur28
Annefleur28 is offline
-Yes Yes eindelijk ook iemand die een kunst studie wil doen haah (zie mijn topic op studiezaken).-

Voor journalistiek kan ik je niet helpen, voor fotografie wel (een beetje).
Een fotografie opleiding kan je het beste doen op een kunstacademie (hbo) of foto vakschool (mbo of hbo). Ik weet dat veel kunstacademies in Nederland zeer goeie banden hebben met kunstacademies in het buitenland. Zo kan je dus via je opleiding voor een tijdje naar het buitenland. Dit kan ook langer dan de reguliere minor (half jaar).

Wat je ook kunt doen, is in Nederland je Fotografie bachelor halen (3 jaar ongeveer), en dan een master doen in het buitenland. Up to you! Maar er zijn dus genoeg mogelijkheden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten