Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Weeffout (e.d.i.t.)
Weeffout de spoel heen en weer schieten, versnellen, elke keer monotoon, dag na dag tot een breuk in het onvermijdelijke ritme en een kras in het schema en niemand die er iets aan kon of wilde mocht, zou, ging en verkrampte, want het ging niet machteloos is de mens die tegenhoudt wat fout moet zijn Peil |
![]() |
|
Appelsap
Geliefd bij mijn beste vriendin Geliefd bij mijn buurman Geliefd bij mijn tante Geliefd bij die zwerver Geliefd bij die dikke vrouw Geliefd bij mannen met een kater Geliefd bij zwangere vrouwen Geliefd bij schattige kleutertjes Ja, Appelsap is erg geliefd Geliefd bij jong en oud Behalve bij mij Want ik vind Appelsap vies Nieuw woord: Andijvieatamppot |
![]() |
|
Haar krachtige bovenarmen,
in haar ogen een blik met een missie Ze was duidelijk minder groen dan de krop, die bezweek onder haar behendigheid. Verlegen trok de keukenprins in spe aan haar voorbij, Brak een ei, Legde het in de pan, En bood zich aan als haar man. Hartslag in de keel, een gebed tot god. Met de staafmixer in haar hand, zei ze: Het spijt me: ik ben andijviestamp-pot. Volgende woord: baobab |
![]() |
|
![]() |
Baobab
Volgens wikipedia (dus neem dit niet al te serieus) Is de Boabab een gestrafte bomen reus Waarom? Geen idee, vraag dat maar aan Zeus Misschien had die man, pardon god, geen keus Een dikke boom met overgewicht, die zet jij toch ook liever uit het zicht? Dus Zeus stuurt een van z'n maten naar beneden Om even later heel tevreden, naar al die omgekeerde Boabab's te kijken Daarom vinden wij het nu dus lijken, alsof die boom met op zijn kop in het zand staat En dus met zijn wortels richting de lucht gaat Afbeelding erbij, dan snapt iedereen het een beetje van die wortels ![]() ![]() |
![]() |
|
Een klein meisje
Is alleen Vijf muntjes in haar hand Ongelukkig als ze is Zonder vader, moeder en een huis heeft ze nog nooit zo naar iets lekkers verlangt van haar eerst gestolen buit kocht ze iets zoet wat, dat wist ze niet groente, brood, vlees? Nee, toch niet Snoepgoed. Dat wilde ze Ze kocht een lolly Zat voor de supermarkt op de stoep aan de rechterkant Drie dagen later Een klein meisje Samen met haar ouders Een briefje van tien in haar hand, 'betaal jij maar' Gelukkig als ze is Mooi huis, lieve ouders, zelfs een zusje Verlangde ze naar iets zoets Ze kocht een pak met 9 lolly's At voor de supermarkt op de stoep aan de linkerkant Toen ze een hond zag lopen van rechts zag ze een bolletje in de op het eerste oog verlaten slaapzak Ze liep er naartoe En zag haar Ze draaide het lijfje om En schrok Het lijfje was wit Koud Hard De ogen gesloten Maar niet vredig Volgende woord: Schroevendraaier PS ik vond deez niet echt een lekker lopende ofzo ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
dan stukjes zin verspreid over een aantal regels om het maar weer poëtisch te laten klinken Idealiter zorg je dat de delen stuk voor stuk goed zijn en betekenis hebben en dat je daarmee een mooi geheel bouwt. Met regels die slechts een woord tellen maar daar geen nadruk op leggen, zorg je er denk ik voor dat je gedicht heel traag wordt. |
![]() |
|
Je bouwt de muren in mijn huis
uit tot vakken vol verhalen en planken vol plaatjes - in mijn handen draaien we om elkaar en om alles wat moet komen tot ik thuis kan komen en als ik weer verhuis. Wind.
|
Mooi, Em!
--------------------- Soms duim ik dat de wind draait voor ik terugfietst: twee keer wind mee en stoplichten op groen. Zo erg hoop ik dat wat nu speelt overwaait, maar heb ondertussen geen idee wat ik moet doen. Nieuw woord: tegelijkertijd
Laatst gewijzigd op 16-10-2012 om 22:22. Reden: nieuw woord vergeten! |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Anouk en Danny #2 Little Phoebe | 264 | 23-07-2006 14:40 | |
Verhalen & Gedichten |
Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters. Dreamerfly | 106 | 28-12-2004 21:45 | |
Verhalen & Gedichten |
Op bezoek. karamba | 5 | 22-12-2002 14:18 | |
Verhalen & Gedichten |
Dit = geen gedicht, maar kmoet t ff kwijt *Sneeuwmuts* | 27 | 18-01-2002 14:17 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
gedichtenbespreking deel 3 Wouty | 6 | 19-10-2001 18:07 | |
ARTistiek |
gedichtenbespreking deel 3 Wouty | 5 | 18-10-2001 14:39 |