Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Enneh, een beetje relativeren kan nooit kwaad. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
heey , ik ben een meisje van 15 /thread
Wow, denk je er al een maand aan? Die ene maand is belangrijker dan je overige 14 jaar en 11 maanden? Wtf, grow a pair and fucking deal with it. Onvoldoendes halen op school is echt de allerbeste reden die ik OOIT heb gelezen om zelfmoord te plegen, holy shit |
![]() |
|
Jongens kom op. Hier help je de TS niet mee. Relativeren kan goed zijn maar dat bereik je niet met zulk soort opmerkingen of adviezen.
|
Verwijderd
|
Het is een meisje van 15, ze heeft hier idd geen kut aan. Voor haar kan het voelen alsof alle vastigheid opeens onzeker wordt, en dus wél het einde van de wereld is. Hoe iemand iets ervaart kun je niet veranderen. Wel kun je zeggen: 'joh wat kut dat je je zo voelt, maar besef wel dat je gevoel je misleidt. Het is niet het einde van de wereld, just keep breathing'.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Oké:
- Je ouders houden van je en willen niet dat je begint aan één van je voorstellen. - Scholen en leraren doen belachelijk hun best om je over te laten gaan, die zullen je blijven steunen - Er is nog geen mens die me naar mijn (eind-)cijfers heeft gevraagd. - Ook als je blijft zitten vergaat de wereld niet: dan is het komend jaar alvast wat bekendere koek. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
OT: Als je nu blijft zitten, gaat het volgend jaar waarschijnlijk wel makkelijker. Denk positief! |
![]() |
|
Er komt ook veel op je af. Logisch dat je daar bang van bent geworden. Ik ken je thuissituatie natuurlijk niet, maar als die lastig is en op school komt er veel op je af.. Dat kan ook ontzettend veel zijn aan je hoofd. Je kan er het gevoel van krijgen dat je overspoeld raakt. Dat er geen einde aankomt. Je stukje klinkt heel erg alsof je ergens voor wil vluchten. Alsof je die vlucht ook alleen lijkt te maken. Ben heel benieuwd waar je zo bang voor bent en of er iemand is met wie je kunt praten.
||
![]() |
Citaat:
Goud ![]() In ieder geval, wees duidelijk tegenover je ouders dat je niet de talenten van je broer bezit, maar je eigen. Die moet je natuurlijk vinden en ontwikkelen. Wees duidelijk dat je niet hetzelfde bent als je broer (wie wilt er nou zo'n verschrikkelijke nerd zijn?!?) en zelfs streeft hem op verschillende punten (behalve intellect) te verslaan. |
![]() |
||
Citaat:
maar mischien een goed gesprek houden met je ouders waarin jezelf kan vertellen dat je niet hetzelfde bent als je broer en dus op sommige punten slechter scoort dan hem en op sommige beter en ook aangeeft dat je het nogal moeilijk vind als ze je telkens blijven vergelijken met hem kan best een goed begin zijn om eraan te werken en het te veranderen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
jezelf snijden muddercutter | 7 | 18-02-2015 14:29 | |
Psychologie |
Het Grote Steekwoorden Topic #6 Miracle | 499 | 25-07-2003 17:46 | |
Psychologie |
..........zelfmoord....... ** Lieve2002 ** | 10 | 14-01-2003 19:37 | |
Psychologie |
Depressiviteit is in feite onzin. de abt van sion | 137 | 24-10-2002 07:29 | |
Psychologie |
Zijn er ook Christenen die snijden/zelfmoord plegen? TMLWKY | 26 | 06-08-2002 13:02 | |
Psychologie |
Wij westerse mensen verdienen het niet om zelfmoord te plegen. Ki Fighter | 55 | 15-04-2002 19:34 |