Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2012, 21:13
Verwijderd
Hoi iedereen.

Ik ben 18 jaar oud. Goed contact met mn ouders. Heb 2 goede vrienden die er altijd voor me zijn. Maar toch heb ik vaak momenten dat ik me eenzaam voel. Ik snap zelf niet waarom, ik vind dat ik geen reden heb om me zo te voelen maar toch... Soms denk ik dat het maar beter is om uit het leven te stappen. Misschien hecht ik er wel niet genoeg waarde aan...

Begin dit jaar heb ik voor de eerste keer een vriendin gehad. Helaas is dat een paar maanden geleden kapot gegaan. Denk dat dit vooral aan gebrek aan ervaring heeft gelegen vanaf mijn kant. Ik heb veel fouten gemaakt tijdens de relatie en erna heb ik het alleen maar erger gemaakt. Ik heb nog steeds contact met dr maar de gesprekken lopen gewoon niet zoals het eerst was... Misschien dat ik dit gedeelte in mn leven nu opeens zo mis.....

Iemand die misschien zichzelf hier in herkent en er misschien is uitgekomen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2012, 23:33
Omar207
Omar207 is offline
Hoe ziet jouw weekindeling eruit, als ik vragen mag? Hoeft niet enorm gedetailleerd fzo.

Het kan zijn dan je dit een rare vraag vind, maar ik wil hiermee ff een dieper antwoord kunnen geven.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2012, 00:05
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Iedereen voelt zich wel eens eenzaam. Dat is niet gelijk het einde van de wereld. Ja, het is kut, maar als jij twee goeie vrienden hebt, kun je het er met hen toch over hebben? Zij zullen zich vast ook wel eens eenzaam voelen, en als ze zeggen van niet, dan liegen ze. Het is ook heus niet raar om over dat soort dingen te praten. En als je denkt dat je niet met hen kunt praten, zoek dan iemand anders die je vertrouwt.

En je vriendin, tja. Relaties gaan uit, ook dat is kut. Maar daar is weinig aan te doen. Je kunt jezelf de schuld geven of gewoon denken 'het ging niet meer, maar ik heb een leuke tijd gehad'. Ja, misschien had je niet genoeg ervaring en misschien heb je een aantal dingen niet handig aangepakt, maar jeetje, leer van je fouten en geef niet zo makkelijk op. Uit het leven stappen omdat je je soms eenzaam voelt en je je exvriendin mist? Nee. Wie weet wie je nog tegen komt. En daarbij, tegenslagen in het leven zijn om van te leren.
Oud 23-10-2012, 08:31
Verwijderd
Tering, is dat iets nieuws of zo, over zelfmoord denken zodra je een kleine tegenslag hebt die iedereen wel in zijn leven tegenkomt? Ben een vent en stel je niet aan. Relativeren helpt.

Als je graag een vriendin hebt, ga dan op zoek naar een nieuwe. Als je momenten hebt dat je je eenzaam voelt, bel een vriend om af te spreken of ga iets leuks doen. Als je denkt over uit het leven stappen, denk dan aan de 99% van de mensen op deze aarde die het zwaarder hebben dan jij en lach je zelf uit.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2012, 10:49
Pluis
Pluis is offline
Zoals de anderen al aangeven: iedereen voelt zich wel eens eenzaam. Daarin ben je niet alleen. Want zelfs al heb je mensen om je heen, de enige in je hoofd ben jij, en dus kan je je soms alleen voelen.
En iedereen kent ook wel het gevoel van eenzaamheid dat je kan overvallen als je 's avonds alleen in bed ligt, zeker als je iemand mist (zoals bijvoorbeeld je exvriendinnetje). Praat erover met je vrienden, ga leuke dingen doen, of lees eens een goed boek als afleiding. Er zijn genoeg leuke meisjes op de wereld, dus voor jou zit er ook wel een leuke nieuwe vriendin tussen.
Oud 23-10-2012, 12:02
Verwijderd
Negeer alles hierboven en ga chicks regelen
Met citaat reageren
Oud 23-10-2012, 16:04
Verwijderd
Bedankt iedereen voor de reacties.

Ik heb er eigenlijk nooit echt over nagedacht dat iedereen zichzelf eens eenzaam voelt. Met mijn ex had ik altijd wel contact en nu dat weg is moet ik daar aan wennen denk ik?
Deze momenten komen vaak wanneer ik thuis achter mn laptop zit zonder dat ik iemand heb om tegen te praten...
Met citaat reageren
Oud 23-10-2012, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Negeer alles hierboven en ga chicks regelen
Met citaat reageren
Oud 03-11-2012, 10:50
ShySora
ShySora is offline
Citaat:
Iedereen voelt zich wel eens eenzaam. Dat is niet gelijk het einde van de wereld. Ja, het is kut, maar als jij twee goeie vrienden hebt, kun je het er met hen toch over hebben? Zij zullen zich vast ook wel eens eenzaam voelen, en als ze zeggen van niet, dan liegen ze. Het is ook heus niet raar om over dat soort dingen te praten. En als je denkt dat je niet met hen kunt praten, zoek dan iemand anders die je vertrouwt.

En je vriendin, tja. Relaties gaan uit, ook dat is kut. Maar daar is weinig aan te doen. Je kunt jezelf de schuld geven of gewoon denken 'het ging niet meer, maar ik heb een leuke tijd gehad'. Ja, misschien had je niet genoeg ervaring en misschien heb je een aantal dingen niet handig aangepakt, maar jeetje, leer van je fouten en geef niet zo makkelijk op. Uit het leven stappen omdat je je soms eenzaam voelt en je je exvriendin mist? Nee. Wie weet wie je nog tegen komt. En daarbij, tegenslagen in het leven zijn om van te leren.
@ Persoon van mijn Quote: Soms is het makkelijker om met iemand te praten over je problemen die je niet kent. Het klinkt misschien raar, maar dit is één van de eerste dingen die ik heb geleerd.
Soms, is het makkelijker om met iemand te praten die je niet kent, en toch je geheim bewaart. Omdat soms, je je vrienden en familie niet mee wilt belasten, of omdat je op onbegrip stuit.

Als om nu te reageren op Frank1993 :3

Ikzelf kan me goed inleven in jou situatie. Dus ik denk dat ik al het probleem snap. Je snapt niet waarom je je zo voelt. Maar, er is een reden voor. Je kan eens onderzoeken waarom jij je zo voelt. Neem een klein schriftje mee, en noteer wanneer jij je zo voelt, en wat er gebeurt is, of kan gebeurt zijn opdat jij je zo voelt. Voorbeeld: Ik voel me eenzaam. Mijn goede vrienden zijn naar huis gekeerd.
Of je verveelt je, voorbeeld om dan te noteren: Ik voel me eenzaam, ik wil mijn goede vrienden bellen maar wil hen niet lastig vallen.

Als van je relatie. Zo te horen ben je niet alleen je liefje kwijt, maar ook je vriendschap met haar, en daar zit je over in neem ik aan? Heb je nog gevoelens voor haar? Maar je hebt geleerd uit je fouten neem ik aan? Relaties zijn erg moeilijk om te onderhouden. En iedereen reageert anders op een breuk. Verwijt je het jezelf? Als je dat doet, moet je weten dat jij jezelf niks te verwijten hebt. Volgens mij kan het jou enorm helpen als je weet waarom je je zo voelt (met dat kleine boekje). En dan weet je wat het probleem is, en dan kun jij of kunnen wij hier (wat jij het liefst hebt), het probleem proberen op te lossen :3

Lieve Groetjes,

ShySora
Met citaat reageren
Oud 03-11-2012, 12:10
Verwijderd
Waarom zou je alles in zo'n gek boekje schrijven? TS is geen meisje van 10. Hij is gewoon een beetje down omdat het over is met z'n vriendinnetje.

Neemt wat tijd, maar gaat zo over. Als je later -echt- verliefd wordt en het gaat weer uit leer je de ellende pas kennen.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2012, 22:53
ShySora
ShySora is offline
Citaat:
Waarom zou je alles in zo'n gek boekje schrijven? TS is geen meisje van 10. Hij is gewoon een beetje down omdat het over is met z'n vriendinnetje.

Neemt wat tijd, maar gaat zo over. Als je later -echt- verliefd wordt en het gaat weer uit leer je de ellende pas kennen.
Zodat je daaruit kan opmaken wat de reden is voor die gevoelens. Wat die gevoelens triggerd zeg maar. Dat helpt voor een hoop mensen, omdat je aan de hand daarvan verbanden kan linken
Met citaat reageren
Oud 04-11-2012, 11:18
Verwijderd
Ik zal dat opschrijfidee is proberen, Het zal voor andere die makkelijker uit problemen komen wat raar klinken maar ik ben van mening dat opschrijven zeker zin heeft. Thanks voor de tip .
Met citaat reageren
Oud 04-11-2012, 20:36
ShySora
ShySora is offline
Ik hoop dat het jou helpt :3

Ik duim voor je :3
Met citaat reageren
Oud 06-11-2012, 14:05
Dafuq
Dafuq is offline
Het is zeker wennen als je relatie over is. Je praatte veel met haar en daardoor moet je nou andere dingen doen en jezelf vermaken. Dit is heel lastig en daarom raadt ik je aan om met vrienden leuke dingen te gaan doen. En als dat niet voldoende helpt, misschien eens kijken naar een nieuwe hobby? Fitnessen? Of bijvoorbeeld bij een team sport gaan dan kom je ook wel aan de praat. Of boeken lezen, gamen, jezelf vermaken. Het is een heel normaal gevoel en je zult merken dat je er vanzelf wel overheen komt en een nieuw meisje zou natuurlijk super zijn, maar leer ook jezelf te vermaken, dat is voor veel mensen moeilijk (waaronder ik zelf ook, maar het is goed om daaraan te werken)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten