Citaat:
Iedereen voelt zich wel eens eenzaam. Dat is niet gelijk het einde van de wereld. Ja, het is kut, maar als jij twee goeie vrienden hebt, kun je het er met hen toch over hebben? Zij zullen zich vast ook wel eens eenzaam voelen, en als ze zeggen van niet, dan liegen ze. Het is ook heus niet raar om over dat soort dingen te praten. En als je denkt dat je niet met hen kunt praten, zoek dan iemand anders die je vertrouwt.
En je vriendin, tja. Relaties gaan uit, ook dat is kut. Maar daar is weinig aan te doen. Je kunt jezelf de schuld geven of gewoon denken 'het ging niet meer, maar ik heb een leuke tijd gehad'. Ja, misschien had je niet genoeg ervaring en misschien heb je een aantal dingen niet handig aangepakt, maar jeetje, leer van je fouten en geef niet zo makkelijk op. Uit het leven stappen omdat je je soms eenzaam voelt en je je exvriendin mist? Nee. Wie weet wie je nog tegen komt. En daarbij, tegenslagen in het leven zijn om van te leren.
|
@ Persoon van mijn Quote: Soms is het makkelijker om met iemand te praten over je problemen die je niet kent. Het klinkt misschien raar, maar dit is één van de eerste dingen die ik heb geleerd.
Soms, is het makkelijker om met iemand te praten die je niet kent, en toch je geheim bewaart. Omdat soms, je je vrienden en familie niet mee wilt belasten, of omdat je op onbegrip stuit.
Als om nu te reageren op Frank1993 :3
Ikzelf kan me goed inleven in jou situatie. Dus ik denk dat ik al het probleem snap. Je snapt niet waarom je je zo voelt. Maar, er is een reden voor. Je kan eens onderzoeken waarom jij je zo voelt. Neem een klein schriftje mee, en noteer wanneer jij je zo voelt, en wat er gebeurt is, of kan gebeurt zijn opdat jij je zo voelt. Voorbeeld: Ik voel me eenzaam. Mijn goede vrienden zijn naar huis gekeerd.
Of je verveelt je, voorbeeld om dan te noteren: Ik voel me eenzaam, ik wil mijn goede vrienden bellen maar wil hen niet lastig vallen.
Als van je relatie. Zo te horen ben je niet alleen je liefje kwijt, maar ook je vriendschap met haar, en daar zit je over in neem ik aan? Heb je nog gevoelens voor haar? Maar je hebt geleerd uit je fouten neem ik aan? Relaties zijn erg moeilijk om te onderhouden. En iedereen reageert anders op een breuk. Verwijt je het jezelf? Als je dat doet, moet je weten dat jij jezelf niks te verwijten hebt. Volgens mij kan het jou enorm helpen als je weet waarom je je zo voelt (met dat kleine boekje). En dan weet je wat het probleem is, en dan kun jij of kunnen wij hier (wat jij het liefst hebt), het probleem proberen op te lossen :3
Lieve Groetjes,
ShySora