Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nou ja, als hij je moeder negeert, kun(nen) jij (jullie) hem ook negeren, toch? Meteen een goede gelegenheid om dit onderliggende probleem aan te pakken. Als hij altijd met zijn werk bezig is, heeft hij geen idee wat er speelt, dat scheelt sowieso al. Dan kan het je overdag niet verboden worden
![]() Compromisloze houdingen vragen om list en bedrog. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn ouders vonden me op mijn 16e ook te jong voor vriendjes en zeker voor met hen naar de bioscoop te gaan. Compromis was dat ze bij mij thuis op bezoek mochten komen, dan mochten we in een andere kamer (geen kamer met een bed overigens) gaan zitten ^^. Voor mij was het ook onmogelijk om met hen te praten toen daarover om er verandering in te brengen. Pas toen ik 17 was en al een tijdje serieus met iemand samen was, mocht ik meer dingen doen.
Ik denk niet dat het slim is om veel achter de rug van je vader om te doen. Als hij er achter komt dat je liegt, ben je het vertrouwen dat hij in je heeft, helemaal kwijt en dan kun je wel vergeten om in de nabije toekomst nog dingen van hem gedaan te krijgen. Kun je niet eens een hypothetische vraag aan je vader voorstellen? Pa, stel dat ik een vriendje zou krijgen, wat mag ik dan en wat niet? |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Laat je vader weten dat het voor JOU en je MAMA erg belangrijk is dat jullie ook inspraak hebben in het gezin. Jij moet gelukkig worden, en je vader gaat ongerust zijn, maar hij moet weten dat zijn kleine meisje volwassen wordt. En een vriendje krijgt. Kijk, het is simpel, of je kan eerlijk met hem zijn, of je doet het later achter zijn rug om. Zeg hem dus dat het erg belangrijk voor je is, en zeg hem dat je hem begrijpt, maar dat hij zich geen zorgen moet maken. Praat zeker hierover met je mama. Als je vader je steeds dingen verbied, en je niet met hem kan praten, zal je vertrouwen in hem afnemen. En je papa moet er rekening mee houden dat hij niet alleen woont en leeft, en dat jij ook graag gelukkig wilt zijn. Praat eens goed met je mama, of met een begeleider op school? Citaat:
Laatst gewijzigd op 09-11-2012 om 18:46. Reden: Second Quote |
![]() |
|
Verwijderd
|
ShySora, echt bedankt!!
maar op een een of andere manier, vertrouwt papa mij minder dan men breor en zus, komt omdat ik ander soort hobbie en vrienden heb, maar ik heb echt hele lieve en leuke vrienden, alleen roken en drinken die mega veel, dus dan denken ze dat ik dat ook allemaal doe oke ik drink, maar wel redelijk met mate, en niet vaak. en ik rook niet. ik vind het echt heel erg dat ik zo weinig met men papa kan praten, ik mis dat echt! men moeder vind het ook echt erg, want ze gunt het mij allemaal heel erg.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik had in die situatie m'n ouders een onbegrijpende blik toegeworpen en was gewoon alsnog gegaan. De meisjes die op hun veertiende jongens pijpten in de bosjes kwamen daar overigens nooit mee in de problemen, want dat vertelden ze gewoon niet. Je hebt geen meldingsplicht, he. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Opnieuw in contact komen met oude "slechte/foute" vrienden SimplyABoy19 | 1 | 17-08-2005 17:31 | |
Liefde & Relatie |
Vriend jaloers op mijn ex-vriend lieve | 17 | 27-04-2005 19:22 | |
Liefde & Relatie |
De vriend van mijn vriends zus valt op me.....help! lonelyness | 7 | 07-09-2004 22:28 | |
Liefde & Relatie |
Vriendin+ vriendje Verwijderd | 23 | 26-06-2003 16:50 | |
Liefde & Relatie |
Meisje op wie m'n beste vriend verliefd is vindt mij leuk (verhaal) Xerxes | 4 | 27-04-2003 17:48 | |
Liefde & Relatie |
Wanneer iemand een vriend noemen... Gothic | 12 | 30-06-2002 13:49 |