Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2012, 16:24
Verwijderd
Hoi ben devlin 15 jaar heb ADHD en ben slechthorend daarvoor draagik gehooraparaatjes ik ben 13 weken te vroeg geboren heel vroeg met een hersenbloeding lag op sterven toen ik 12 was werd ik heftig gepest nu ook ze noemen me in de klas smeagel omdat ze me lelijk vinden en omdat ik ringen draag ze zeggen steeds headsetboy en slaan en schelden me veel uit met het woord kanker ervoor en dan een tussenvoegsel als ik met een vriend in de metro sta en ik doe beetje druk gaan mensen en meiden me raar aankijken en soms word er gezecht ga opdonderen ofzo en dan begin ik soms te huilen ik heb niet echt goede relaties gehad want dan als ze chillen met me dan maken ze het al uit omdat ik druk doe en ze zggn dan je bent kkr lelijk als ik een kut dag heb gehad en denk ik dan als ik op me stoel in me kamer zit aan me verklote relaties dan begin ik heel veel te huilen ik voel me eensaam heb geen vrienden maar 1 meiden sluiten me buiten mensen vinden me raar word niet gerespecteerd en ik denk echt aan zelfmoord ik weet niet wat ik meer moet niemand heeft mij nodig in het leven allen me ouders
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2012, 16:54
Verwijderd
Je hebt geen vrienden maar wie is die vriend dan in de metro?
En met wie heb je hierover al gesproken?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2012, 17:08
Verwijderd
Eigenlijk is het geen vriend en mijn moeder heb ik erover gesproken
Met citaat reageren
Oud 22-04-2012, 17:10
Verwijderd
Wat wilde zij er aan doen?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2012, 17:26
Vowel
Vowel is offline
Weet je wat je moet doen? Kappen met zeiken. Kappen met zielig doen. Kappen met wanhopig doen. Kappen met de tachtigduizend topics die je opent over hetzelfde onderwerp. Vind je het raar dat mensen gek van je worden als je constant zo loopt te whinen? In een ander topic zeg je dat je al 4 jaar een gebroken hart hebt, dus je had een "relatie" toen je elf was? Lijkt me niet. Meiden maken het uit omdat je lelijk bent? Slaat nergens op, want meiden nemen geen relatie met mensen die ze lelijk vinden. Dreigen met zelfmoord is ook ongeloofwaardig geworden. Je dreigt al eeuwen, en je leeft nog steeds. Hoe zit dat precies?

Sorry als ik bot overkom hoor, maar ik word een beetje gek van al die topics met hetzelfde gewhine erin. Wanhopigheid helpt niet om meiden te versieren. Zielig doen helpt niet als je een vriendinnetje zoekt. Het is niet aantrekkelijk. Dus stop nou eens met negatief doen.

Als iemand niet met je om wil gaan omdat je "lelijk bent" of "druk doet," dan zijn zij je tijd niet waard. Zulke "vrienden" wil je toch sowieso niet? Ik kan me niet voorstellen dat er helemaal niemand is die met je om wil gaan. Dus zoek mensen die je normaal behandelen, ga dingen doen die je leuk vindt en probeer alsjeblieft op te houden met het negatieve gedoe.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2012, 17:28
Verwijderd
[QUOTE=Vowel;32497891]
Spoiler
[QUOTE]

Duidelijk. Ze heeft gelijk. Je moet wel met beide benen willen staan.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2012, 17:42
Verwijderd
Jullie doen zelfs zielig om zo te praten zo kan ik echt niet normaal leven
Met citaat reageren
Oud 22-04-2012, 17:49
Verwijderd
Ga er dan wat aan doen. Als je geen vrienden hebt; word lid van een vereniging zodat je mensen leert kennen. In sommige verenigingen hoor je er makkelijker bij dan in andere, maar ik heb nog nooit gehoord van iemand die werd gepest door zijn korfbalteam of zijn toneelclub, dus dat zijn misschien goede plekken om te beginnen.
En je bent 15, natuurlijk heb je nooit echt goede relaties gehad. Stabiele relaties op je 15e zijn zeldzaam, de meesten van die leeftijd hebben hooguit kortstondige verkeringen. Als je er niet tegen kan dat het uitgaat zodra zij niet meer verliefd is, dan kun je beter een paar jaar wachten voordat je verkering neemt.
Als je denkt dat je misschien echt depressief bent, dan zijn daar ook heel veel dingen aan te doen. Je zegt dat je met je moeder hebt gepraat over hoe je je voelt, heel goed. Vraag je moeder of jullie samen naar de huisarts kunnen. Dan kun je de huisarts vertellen wat er is, en dan kan die samen met jou kijken wat eraan gedaan kan worden - misschien helpt het als je met iemand kan praten, of misschien helpt het als je adhd beter behandeld wordt. En ook daarvoor geldt: ga wat doen. Als je iets doet dat je leuk vindt, heb je geen tijd om na te denken over andere dingen i je leven die je niet leuk vindt. Ook als je er van te voren tegenop ziet, en denkt 'ik heb geen zin' of 'ik durf niet', helpt het vaak beter om wel dingen te ondernemen en niet op je kamer te blijven zitten. Dat hoeft helemaal niet per se iets te zijn waarvoor je vanalles moet organiseren. Het is ook al prima om bijvoorbeeld een leuke film te kijken, of even een stukje te gaan fietsen. Gewoon even je gedachtes verzetten.

In elk geval schiet je er niets mee op om honderd topics op internet te posten en dat is wat Vowel bedoelt.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2012, 17:58
Verwijderd
Kijk wat sarah zegt daar heb ik iets aan als er meer mensen zijn die zo mij kunnen helpen waardeer ik dat
Met citaat reageren
Oud 23-04-2012, 10:28
Verwijderd
Ja met alle respect. Jij hebt geen hulp nodig. Gewoon een rotschop onder je reet en een stevige reality check.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2012, 11:27
Verwijderd
Ik ben het met de rest eens, al zou ik het wat subtieler willen brengen en toepasbare tips willen geven. Maar bij je topictitel was ik er al wel klaar mee. 'Al' drie jaar? Natuurlijk niet leuk en er moet wat aan gebeuren, maar veel mensen zijn 10+ jaar gepest.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2012, 18:46
arPos
arPos is offline
je zult toch echt eerst jezelf moeten gaan respecteren voor anderen dat gaan doen.
Oud 23-04-2012, 19:57
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
je moet niet zo zielig doen joh! Al die topics man! Mischien een beetje normaal doen? Met zielig doen help je niemand man!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2012, 21:29
arPos
arPos is offline
het kan aan mij liggen hoor maar waar zijn al die topics dan?
Oud 24-04-2012, 00:19
Verwijderd
Weet je wat het probleem is? Je wordt gepest, bent zo te horen niet gelukkig en om dat op te lossen probeer je (overigens op een heel verkeerde manier) een vriendin te krijgen. Dat lost jouw problemen niet op. Je zult je vast beter voelen met een vriendin, maar je problemen gaan er niet door weg. Je moet niet doen aan symptoombestrijding; je moet de oorzaak elimineren. Dus: waarom word je gepest? Wat kan je er aan doen waardoor dit stopt, of in ieder geval wordt verminderd?
Ten eerste lijkt het me handig om naar een psycholoog te gaan. Sowieso om over je problemen te praten, maar ook om te kijken of andere medicatie misschien helpt.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2012, 08:49
Verwijderd
Citaat:
het kan aan mij liggen hoor maar waar zijn al die topics dan?
Op contact gezocht. Honderd was een hyperbool, het zijn er tien plus een topic op l&r.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2012, 18:22
astro-rock79
astro-rock79 is offline
Jep, ik ben ook al een stuk of 10 topics van je tegen gekomen.... allemaal bij Contact Gezocht...
Met citaat reageren
Oud 27-04-2012, 16:30
xxaerxx
xxaerxx is offline
Citaat:
Hoi ben devlin 15 jaar heb ADHD en ben slechthorend daarvoor draagik gehooraparaatjes ik ben 13 weken te vroeg geboren heel vroeg met een hersenbloeding lag op sterven toen ik 12 was werd ik heftig gepest nu ook ze noemen me in de klas smeagel omdat ze me lelijk vinden en omdat ik ringen draag ze zeggen steeds headsetboy en slaan en schelden me veel uit met het woord kanker ervoor en dan een tussenvoegsel als ik met een vriend in de metro sta en ik doe beetje druk gaan mensen en meiden me raar aankijken en soms word er gezecht ga opdonderen ofzo en dan begin ik soms te huilen ik heb niet echt goede relaties gehad want dan als ze chillen met me dan maken ze het al uit omdat ik druk doe en ze zggn dan je bent kkr lelijk als ik een kut dag heb gehad en denk ik dan als ik op me stoel in me kamer zit aan me verklote relaties dan begin ik heel veel te huilen ik voel me eensaam heb geen vrienden maar 1 meiden sluiten me buiten mensen vinden me raar word niet gerespecteerd en ik denk echt aan zelfmoord ik weet niet wat ik meer moet niemand heeft mij nodig in het leven allen me ouders
Schat je kent me je ex maar doe het niet blijf opkomen voor jezelf en luister niet naar anderen ik ben ook gepest en bedreigd
Ik kan je maar een tip geven oleeg geen zelfmoord en kom op voor jezelf je kan het schat
Met citaat reageren
Oud 27-04-2012, 22:26
Verwijderd
Heb z'n post ff samengevat, wat een gehuil man, snap best dat het moeilijk kan zijn, maar met deze instelling kom je waarschijnlijk nooit aan een vriend(in).
Met citaat reageren
Oud 28-04-2012, 16:44
mytholon
mytholon is offline
Wees eens een man? Misschien dat mensen dan normaal tegen je doen? Want zoals het er nu uitziet vraag je er ook gewoon om.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2012, 15:56
MOMENTUM
MOMENTUM is offline
Ergens op dit planeet loopt jouw soulmate rond, nu blij?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2012, 19:44
Mistertween
Mistertween is offline
Ik kan je helpen met het pesten.

Over mezelf: Ik ben vroeger 2 jaar lang gepest in de brugklas en de 2e klas van de middelbare school.

Ik ben toen altijd begreigd, opgewacht, geslagen en uitgescholden door groepjes jongens, en iedereen lachte me uit, ik voelde me toen altijd zooo bedreigd en slecht dat ik depressieve gedachtes kreeg, ik weet exact hoe je je voelt.

Ik ben na 2 jaar op taekwondo en kickboxen gegaan, heb daar meer dan 4 jaar op gezeten en ben regionaal en landelijk kampioen geworden middelklasse.

|Toen ik gepest werd hielp niemand me, iedereen was bang dat hij/zij ook gepest zou worden als hij/zij me zou helpen. Mijn ouders deden weinig en leraren heb je HELEMAAL NIKS aan, ze willen alleen er maar over praten praten en nog eens praten: FOUT DAT HELPT HELEMAAL GEEN *

Laurens

Laatst gewijzigd op 12-11-2012 om 13:01.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2012, 08:26
Verwijderd
Superrr up en bovendien riekt dit als oudtestamentische wraak. Weet niet hoeveel zin het heeft om pesters het ziekenhuis in te taekwondo'en (want dat moet vrij vaak voor een permanente pest-stop - anders 'waar is je sterke vriendje nu?' enzo).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten