Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Bekijk resultaten poll: luister jij naar de lichaam en weet je wat er is
ja, ik luister en weet niet wat er is 0 0%
ja, ik luister en weet wat er is 2 100.00%
nee, ik luister niet en weet ook niet wat er is 0 0%
nee, ik luister niet, maar wel wat er is 0 0%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 2. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2012, 08:53
anoniempie199
anoniempie199 is offline
ik heb al een paar maanden heel veel klachten over mn lichaam, trillen, koud, hoofdpijn, duizelig, moe, misselijk al dat soort ...

ik heb momenteel een stressvolle en onaangename situatie.

mn theater docente zegt dat ik dingen wegstop en doorga, mijn moeder is heel lang ziek geweest (kanker) en er is eigenlijk nooit aandacht geweest voor mn broer en mij, hoe wij het ermee hadden etc.
vooral heel veel met ziekte, zowel lichamelijk en geestelijk.

wat kan ik er het beste mee doen?
ik volg een opleiding en heb het erg erg druk mee, verder werk ik nog en zit ik dus op een theaterschool..

ik kan me wel ziek melden, maar daar staan mn ouders niet achter...

ik weet niet meer wat ik hier mee moet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-11-2012, 09:59
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Wat bedoel je precies met of je wel of niet luistert? Het lijkt mij dat je heel goed weet waar je klachten vandaan komen, dus in die zin heb je dan toch naar je lichaam geluisterd? Of misschien moet je terug praten: 'Ja lichaam, ik weet dat er dit en dat aan de hand is, het punt is duidelijk, laat me nu maar weer met rust.' Ik bedoel, als je je ziek melden 'naar je lichaam luisteren' is, dan lijkt me dat eigenlijk ook niet heel constructief?
Oud 23-11-2012, 17:35
Pluis
Pluis is offline
Ben je al naar de huisarts geweest met die klachten? Dit zijn namelijk wel klachten waar je even voor bij de huisarts langs moet om in ieder geval een lichamelijke oorzaak uit te sluiten.
Als je dat hebt gedaan, dan is het goed om je naar een psycholoog te laten verwijzen. Ik heb zelf al een hele tijd vergelijkbare klachten (misselijk, moe, angstig, trillerig enz) en ik ben heel goed geholpen door een psycholoog. (ik zit nog midden in de behandeling nu, maar ik merk zelf dat het een stuk beter gaat)
Oud 24-11-2012, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Wat bedoel je precies met of je wel of niet luistert? Het lijkt mij dat je heel goed weet waar je klachten vandaan komen, dus in die zin heb je dan toch naar je lichaam geluisterd? Of misschien moet je terug praten: 'Ja lichaam, ik weet dat er dit en dat aan de hand is, het punt is duidelijk, laat me nu maar weer met rust.' Ik bedoel, als je je ziek melden 'naar je lichaam luisteren' is, dan lijkt me dat eigenlijk ook niet heel constructief?
ik denk niet dat dat zo werkt. ik ben geen bioloog ofso maar als je het koud hebt kan je ook niet zeggen "hou maar op lichaam ik weet dat het koud is"
of "hou maar op blaas ik weet dat ik moet plassen"

ik denk dat het het beste is om inderdaad eerst naar een huisarts te gaan die kan je eventueel doorsturen naar een psycholoog
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 19:00
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
ik denk niet dat dat zo werkt. ik ben geen bioloog ofso maar als je het koud hebt kan je ook niet zeggen "hou maar op lichaam ik weet dat het koud is"
of "hou maar op blaas ik weet dat ik moet plassen"

ik denk dat het het beste is om inderdaad eerst naar een huisarts te gaan die kan je eventueel doorsturen naar een psycholoog
Uit ervaring kan ik zeggen dat het wél werkt Een psycholoog leert je vaak ook juist om op zo'n manier met psychosomatische klachten om te gaan. Als je klachten hebt door stress, kun je die klachten niet zomaar wegnemen want je kunt nu eenmaal niet altijd alle stress vermijden, dus dan kun je maar beter leren hoe je ermee om moet gaan en één van die manieren is om te accepteren dat je die klachten hebt. In plaats van dat je je dan gaat focussen op welke klachten je hebt (heb ik al hoofdpijn? Nee, nog niet. Of ja, toch wel een beetje... Ja, eigenlijk heb ik toch wel hoofdpijn), kun je dan proberen om aandacht te besteden aan andere zaken waardoor die klachten vanzelf ook minder worden.

Wat niet wegneemt dat het inderdaad handig kan zijn om naar de huisarts te gaan.
Reageren

Regels voor berichten