Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2012, 20:22
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het is alweer bijna kerst en als je in de supermarkten kijkt dan zie je schappen vol met speciale producten en luxe dingen voor de kerst. Tijdschriften als Allerhande staan vol met kerstrecepten en de gourmetschotels vliegen de winkel uit. Wat doe jij met kerst? Houd je van simpel? Gourmet je graag met de hele familie? Probeer je allerlei luxe kant en klaar dingen uit of sta je zelf uren in de winkel? Wat eet jij tijdens de kerstdagen?
Oud 20-12-2012, 20:27
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
TS begint

Aanstaande zondag heb ik een kerstdiner bij m'n oom en tante met m'n neven en nichten en nog wat familie. Altijd heel gezellig. Mijn oom maakt dan een veelgangen diner (laatste keer acht gangen oid), veel kleine hapjes en eigenlijk niet echt één groot hoofdgerecht. Veel exclusieve dingen waar ik weinig om geef (lamsrack en dat soort dingen). Ik vind het al gauw teveel poespas voor teveel geld waar ik geen waarde aan hecht. Wel altijd erg gezellig

Kerstavond (maandag) vier ik bij m'n moeder met m'n vriend en m'n broertje en schoonzusje. Mijn broertje en schoonzusje maken het voorgerecht, weet nog niet wat ze gaan maken. Mijn moeder maakt het hoofdgerecht (gevulde varkenshaas, pomme duchesse, stoofpeertjes, tomaatjes met kaas uit de oven en m'n vriend maakt misschien nog een salade). Ik maak dit toetje. Lekker, makkelijk en snel klaar want ik moet die dag nog werken.

Eerste kerstdag ontbijten we luxe met afbakbroodjes, croissantjes, eitje, etc met in de loop van de dag wat hapjes denk ik. Ook toastjes, kerstkransjes, zo'n amandelspijs kerstkrans heb ik gekregen op het werk, koekjes, etc. 's Avonds wil ik graag kaasfonduen, weet nog niet of dat bij m'n moeder is of met m'n vriend met z'n tweetjes thuis.

Tweede kerstdag eet ik bij m'n schoonouders met de familie. Het wordt iig een gewoon diner (denk drie gangen) dus geen gourmet oid. Weet nog niet wat we krijgen maar wordt vast ook lekker en gezellig

Ik heb er zin in
Oud 20-12-2012, 21:23
Cucumber.
Cucumber. is offline
Zondag ga ik met mijn vriend, schoonfamilie en de broer, zus, schoonzus en zwager van mijn schoonvader gourmetten. Dan zijn we met zijn tienen, wel druk, maar ook heel gezellig.

Maandag gaan we naar de kerstavonddienst in de kerk en van tevoren wordt er ook een maaltijd geserveerd. Geen idee wat, maar ongetwijfeld lekker.

Eerste Kerstdag gaan we Chinees buffetten met mijn familie: mijn ouders, opa en oma, tante en oom en neef en de vriendin van mijn neef. En mijn eigen vriend is er ook bij.
Tweede Kerstdag weten we het nog niet precies, maar ik ga ervanuit dat we bij mijn vriend zijn en dat we lekker kip en aardappeltjes en salades enzo eten.

Ik houd van simpel, maar wel met gezelligheid. Daarom vind ik buffetten en gourmetten zo leuk. Lekker vlees en salades en sausjes en ook gezelligheid aan tafel. Mij maak je niet blij met alle luxe dingen: hoe simpeler, hoe lekkerder.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2012, 21:29
Verwijderd
Kerstavond gaan mijn vriend en ik 'traditioneel' spekpannenkoeken eten
1e kerstdag brunch en diner bij mijn ouders. Brunch gewoon met eitjes, afbakbroodjes, vers sap, etc. Voor het diner maken mijn zus en zwager een voorgerecht, mijn ouders het hoofdgerecht en ik het toetje - ik denk peren-karameltaart.
2e kerstdag diner bij de broer van mijn vriend, inclusief andere broer, hun vriendinnen, en hun moeder. Geen idee wat hij van plan is, hij deed er wat geheimzinnig over!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2012, 10:54
MTpower
MTpower is offline
Eerste kerstdag gourmetten met vriendin en ouders, verder geen contact met mijn familie en schoonfamilie viert geen kerst (geloof) dus dat is lekker makkelijk
Tweede kerstdag waarschijnlijk ook niet erg bijzonder, denk een ham uit de oven met iets er nog bij.

Oudjaarsdag is traditioneel een hapjesdag, dus niet echt een maaltijd, maar diverse kleine dingen de hele dag/avond door.

Oh. Ik doe overigens niet aan die voorgemaakte supermarkt maaltijden die je overal kunt krijgen. Zelfs de spullen voor het gourmetten roggelen we zelf, ben liever een middagje bezig dan dat ik aan die gedwongen gezelligheid mee moet doen.
Reageren

Regels voor berichten