Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2012, 22:37
LekkerBanaantje
LekkerBanaantje is offline
Hoi iedereen,

Ik heb een paar maand een vriendje, opzich gaat het wel goed alleen is het probleem dat ik hem niet kan vertrouwen, hij woont heel ver weg en mijn ex was ook vreemd gegaan.. Ik word heel vaak depressief vande gedachtes en heb er zelfs nachtmerries over..
Ik vertrouw hem opzich wel, hij is een lieve kerel en zijn ex was zelfs ook vreemdgegaan maar alsnog hebik telkens dat stomme gevoel op sommige momenten als hij me bijvoorbeeld even niet antwoord op whatsapp of msn..
Dan weetik niet of het een voorgevoel is of het stomme onzin is dat ik me zo voel..
Heeft iemand misschien tips om eraf te komen?

Groetjes, lekkerbanaantje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2012, 09:59
WolterB
WolterB is offline
Zonder vertrouwen in de ander is het lastig (zoniet onmogelijk) een gelijkwaardige relatie te hebben natuurlijk
En steeds gelijk antwoord willen hebben op je berichtjes kan voor de ander ook erg verstikkend werken en juist afschrikken.

Verder zou je met hem moeten praten over de vertrouwensissues, dat kunnen wij hier natuurlijk niet oplossen.
Oud 09-12-2012, 10:11
LekkerBanaantje
nee i know..
ik heb er ook met hem over gepraat, maar hij kan zelf mensen ook absoluut niet snel vertrouwen, zei hij.
hij is ook niet de meest aardige persoon in de wereld om eerlijk te zijn, ik heb snel het gevoel alsof hij me negeert, wat niet zo is, dat heeft hij ook gezegd, maar dat denk ik wel altijd, dat hij niet naar m'n gezeur wil luisteren ofzo..
hij zei ook een keer toen we net een relatie hadden dat hij even flirtte met een one night stand die hij had gehad, en hij bood z'n excuses daar voor aan.
ik denk heel vaak dat hij dat misschien nog steeds wel doet, dat hij denkt dat ik er toch niet achter kan komen..
Met citaat reageren
Oud 09-12-2012, 12:15
hookee
hookee is offline
Citaat:
..dat hij niet naar m'n gezeur wil luisteren ofzo..
Geen enkele man wil dat, daarom hopen we altijd dat je bij vriendinnen zeurt...
Maar zoals jij je vriend omschrijft, kùn je je afvragen of jij ook niet eens wat verder moet kijken dan je neus lang is.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2012, 12:19
LekkerBanaantje
tis niet dat ik zeur, maar ik denk gewoon dat hij niet met me wilt praten ;/
en ik geef wel om hem.. als het uit zou zijn weet ik niet wat ik mezelf aan zou doen..
Met citaat reageren
Oud 09-12-2012, 12:59
Verwijderd
Hij is je vriend dus het is futiel om de fouten van je ex te reflecteren op hem. Verder kan je nooit uitsluiten of hij wel of niet vreemd aan het gaan is, daarom dien je een relatie te beginnen op het moment dat je iemand vertrouwt. Een tip voor je volgende vriendje wellicht.

Verder moet je zelf dit probleem verwerken, daar kan je vriend niets aan doen. Wat je moet doen? Rationeel nadenken en concluderen dat je nieuwe vriend niet hetzelfde hoeft te zijn als de oude. Dat vrouwen over het algemeen hersenloze skanks zijn betekent toch ook niet dat ik er bij elke vrouw maar vanuit moet gaan dat weer het geval is? Iedereen is anders.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2012, 13:15
LekkerBanaantje
Citaat:
Hij is je vriend dus het is futiel om de fouten van je ex te reflecteren op hem. Verder kan je nooit uitsluiten of hij wel of niet vreemd aan het gaan is, daarom dien je een relatie te beginnen op het moment dat je iemand vertrouwt. Een tip voor je volgende vriendje wellicht.

Verder moet je zelf dit probleem verwerken, daar kan je vriend niets aan doen. Wat je moet doen? Rationeel nadenken en concluderen dat je nieuwe vriend niet hetzelfde hoeft te zijn als de oude. Dat vrouwen over het algemeen hersenloze skanks zijn betekent toch ook niet dat ik er bij elke vrouw maar vanuit moet gaan dat weer het geval is? Iedereen is anders.
ja je hebt gelijk, maar het is vaker gebeurd in het verleden en ik wil gewoon niet weer dat het gebeurd..
maar opzich verpest ik het alleen maar door zo te doen dus ik zal het proberen niet meer te doen
Met citaat reageren
Oud 09-12-2012, 13:50
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Je vriend is niet eens aardig tegen je, niet zo gek dat je hem niet vertrouwen kan. Dumpen en werk eerst maar eens aan je gevoel voor eigenwaarde, besef dat je meer waard bent en je niet in een relatie hoeft te geraken met jongens die je niet kan vertrouwen/jou niet vertrouwen/niet te vertrouwen zijn.
Oud 09-12-2012, 14:34
LekkerBanaantje
Citaat:
Je vriend is niet eens aardig tegen je, niet zo gek dat je hem niet vertrouwen kan. Dumpen en werk eerst maar eens aan je gevoel voor eigenwaarde, besef dat je meer waard bent en je niet in een relatie hoeft te geraken met jongens die je niet kan vertrouwen/jou niet vertrouwen/niet te vertrouwen zijn.
maar hij is niet bepaald aardig op sommige momenten, op andere momenten is het echt een hele lieve jongen..
volgensmij gaat hij ook niet vreemd hoor, ik heb geen enkele reden om dat over hem te denken, het komt gewoon door mijn vorige relaties..
Met citaat reageren
Oud 09-12-2012, 17:57
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Er zijn ook jongens die altijd aardig voor jou zijn omdat jij hun vriendin bent en ze van je houden. Of hij daadwerkelijk vreemdgaat of niet doet niks af aan het feit dat jij vindt dat hij onaardig tegen je is en dat hij je negeert. Hij klinkt niet echt als een blijvertje als je het mij vraagt. En natuurlijk is hij soms wel een hele lieve jongen, als hij altijd onaardig was zou hij ook nooit seks met je kunnen hebben. Ik zou zelf gewoon geen relatie willen met een jongen als ik hem eigenlijk niet zo aardig vindt en ik het idee heb dat hij me negeert en mijn problemen onbelangrijk vindt.
Oud 09-12-2012, 19:15
LekkerBanaantje
nee maar ik eis denkik zelf ook te veel, we praten wel zowat de hele dag en als hij het even druk heeft denk ik meteen dat er iets mis is, ik hou wel van hem om een reden..
Met citaat reageren
Oud 09-12-2012, 21:22
hookee
hookee is offline
Citaat:
. als het uit zou zijn weet ik niet wat ik mezelf aan zou doen..
Gut meid, het is nog maar een paar maanden aan, doe's niet zo dramatisch, er zijn nog veel lievere/leukere jongens.
Doe niet zo afhankelijk, het is niet aantrekkelijk. Leef je eigen leven en laat hem dat ook, zodat hij dat niet met een halsband om z'n nek hoeft te doen; ga niet elke 10 minuten een berichtje sturen.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2012, 07:40
LekkerBanaantje
Citaat:
Gut meid, het is nog maar een paar maanden aan, doe's niet zo dramatisch, er zijn nog veel lievere/leukere jongens.
Doe niet zo afhankelijk, het is niet aantrekkelijk. Leef je eigen leven en laat hem dat ook, zodat hij dat niet met een halsband om z'n nek hoeft te doen; ga niet elke 10 minuten een berichtje sturen.
Ja, je hebt wel gelijk, maar hij is anders dan de andere jongens en hij is wel lief voorme, ik moet hem alleen wel ruimte geven ja ><
Met citaat reageren
Oud 10-12-2012, 11:17
Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Oh dat herken ik, maar mijn wantrouwen in mensen is altijd de reden dat ik mezelf blokkeer en niet verder wil met iemand.. want stel dat ie blabalbla. hele complottheorieën bedenk ik soms. Het is zo irritant. Maar ben je gelukkig met je vriendje? want zo klinkt het niet helemaal, of lijkt dat maar zo? Daarbij denk ik niet dat er jongens zijn die wel altijd reageren direct. Niemand reageert toch altijd meteen? (Al begrijp ik wel dat het irritant is hoor..)
Oud 10-12-2012, 12:30
LekkerBanaantje
Ja ik ben gelukkig met mn vriendje, ik had ff een dipje
Maar ja idd datis irritant, maar dan denk ik in mn hoofd van ja hij doet dit en dat terwijl het helemaal niet waar is..
En daar moetik dus mee kappen..
Met citaat reageren
Oud 11-12-2012, 06:44
Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Ben je niet gewoon bang dat als je het laat gaan, dus gewoon denkt er is niets aan de hand, en er was achteraf wel wat aan de hand, dat je dan in dezelfde situatie zit als eerst en dat je dat juist wil voorkomen? Dus dat je er zegmaar liever nog nu achterkomt dan over een tijd bijvoorbeeld. Dat het niet zozeer met je vriendje te maken heeft maar gewoon bang voor dezelfde situatie? Of zit ik op een verkeerd spoor
Oud 11-12-2012, 15:26
LekkerBanaantje
Citaat:
Ben je niet gewoon bang dat als je het laat gaan, dus gewoon denkt er is niets aan de hand, en er was achteraf wel wat aan de hand, dat je dan in dezelfde situatie zit als eerst en dat je dat juist wil voorkomen? Dus dat je er zegmaar liever nog nu achterkomt dan over een tijd bijvoorbeeld. Dat het niet zozeer met je vriendje te maken heeft maar gewoon bang voor dezelfde situatie? Of zit ik op een verkeerd spoor
ja dat is het precies!
ik wil gewoon niet weer dat zelfde gevoel hebben.. als helemaal niet met deze, ik hou echt van hem T^T
en ik hou steeds meer van hem met de dag.. dusja
Met citaat reageren
Oud 12-12-2012, 09:19
Verwijderd
Dat je ex vreemdgegaan is, betekent niet dat hij dat zal doen. Volgens mij denk je dus dat het wel aan jou moet liggen, maar je jaagt hem zo alleen maar meer weg met je gedrag.
Werk aan je zelfvertrouwen, want dat je jezelf iets aan zou doen als het uit was... Jemig. Waarom leef je niet je eigen leven? Als hij vreemd wil gaan, nou... dan wil hij vreemd gaan. Maar kun je daar nu iets aan doen? Nee.

Verder vraag ik me af wat je bedoelt met "niet aardig gedrag", "niet bepaald aardig", mishandelt hij je? Scheldt hij je uit?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2012, 15:18
LekkerBanaantje
ja dat denk ik ook..
je hebt gelijk, alleen heb ik soms het gevoel alsof het enige waar ik voor leef hem is, of tenminste liefde, en ik wil gewoon niet weer zoveel pijn hebben als toen..
en niet bepaald aardig is alleen op sommige momenten, maar dan lok ik het zelf ook vaak uit daar dus door..
Met citaat reageren
Oud 12-12-2012, 21:22
Verwijderd
Hij is soms zat van je gezeur? Je gevraag over of hij te vertrouwen is? Dat je wil dat hij reageert op je berichtjes?

Dat noem ik niet bepaald "niet aardig", maar redelijk normaal gedrag, voor een man. Je vriend denkt niet elke dag aan je, mist je niet de hele dag door, het is een MAN.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2012, 08:24
LekkerBanaantje
Uhu..
Met citaat reageren
Oud 13-12-2012, 09:35
LekkerBanaantje
Weet je wat, laatmaar, ik zie wel watik doe..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten