Advertentie | |
|
![]() |
|
- Waterkoeling lijkt me een onnodige extra kostenpost. Luchtkoeling voldoet prima.
- RAM is goedkoop, dus neem zoveel er in je systeem kan ![]() - Radeon 6850 is een kaart uit grootmoeders tijd. Voor hetzelfde bedrag koop je een HD7850, die is sneller. Persoonlijk zou ik iets minder geld uitgeven aan zaken als waterkoeling, de allerdikste processor en een premium moederbord van 200+ euro. Kijk bijv. naar een Core i5 3570, nog steeds meer dan snel genoeg voor het gamen. Dan houd je geld over voor bijv. een mooie SSD erin en een kwalitatief goede voeding. Zie bijvoorbeeld wat ik hier snel even in elkaar heb gezet: DVD-Brander: LG GH24NS90 Super Multi : stukprijs a € 17,22 Voeding: Sea Sonic M12II-650Bronze : stukprijs a € 86,01 Behuizing: Antec Three Hundred : stukprijs a € 52,89 Videokaart: Sapphire RADEON HD7850 OC : stukprijs a € 182,65 SSD: Samsung 830 Series MZ-7PC128D : stukprijs a € 109,14 HDD: WD Caviar Green WD20EARX : stukprijs a € 94,90 Moederbord: Gigabyte GA-Z77X-D3H : stukprijs a € 121,90 Geheugen: 2x8GB DDR3-1600: Corsair Vengeance : stukprijs a € 68,90 CPU-koeler: Scythe Mugen 3 Rev. B PCGH Edition : stukprijs a € 41,14 CPU: Intel Core i5 3570 / 3.4 GHz : stukprijs a € 192,89 -------- Totaal: 967,64 EUR Heb je een systeem dat een stuk beter in balans is en beter presteert. Wel excl. monitor, maar een redelijke 24 inch heb je tegenwoordig ook al voor < 200 euro, dus dan zit je in totaal op iets van ~1150 euro. Is prima om mee te gamen.
|||
![]() |
Citaat:
Tevens kan je altijd nog een SSD in je PC stoppen, maar een grafische kaart vervangen door eentje die wel goed is, kost veel meer. edit: Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=B_Icv...eature=mh_lolz Is een voorbeeldje van een Samsung Syncmaster. Ik zou voor je beeldscherm een kijkje nemen bij: http://www.tftcentral.co.uk/ voordat je gaat beslissen welke je gaat nemen. Tevens zou ik niet voor een AMD/ATI video kaart gaan. Deze kaarten zijn misschien wel wat goedkoper dan de nVidia kaarten, maar de nVidia kaarten hebben veel meer kwaliteit en gaan dus langer mee. Tevens als je ooit een Linux distributie op je computer wilt installeren raad ik eigenlijk alleen maar nvidia aan. De opensource drivers van nvidia zijn prut, en de closed & opensouce drivers van ati/amd ook. De closed source drivers van nvidia zijn anderzijds wel goed en kunnen makkelijk aan die voor Windows tippen. Ik weet niet zeker of deze nog in bèta zijn, of al gereleased zijn. Laatst gewijzigd op 20-12-2012 om 13:31. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat laatste is meer uit eigen ervaring + ervaring van vrienden. En de nieuwste drivers van nvidia zelf werken beter op Linux. Tevens heb je met nvidia physx wat zover ik weet amd nog niet geintroduceerd heeft onder een andere naam. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Hetzelfde geldt voor je verhaal over Samsung-monitoren. Natuurlijk zit daar ook wel eens een miskleun bij, maar over het algmeen heeft Samsung de beste garantie en klantenservice als het aankomt op monitoren, dus mócht je onverhoopt een slechte monitor tegenkomen dan ben je zo goed als verzekerd van goede afhandeling hiermee. Maar ook hier is het natuurlijk afhankelijk van de persoonlijke voorkeur en hoeveel waarde je bijvoorbeeld hecht aan vormgeving.
||
![]() |
Citaat:
Zoals eerder, dat komt prijstechnisch gezien beter uit. Een nieuwere video kaart is een stuk duurder dan een SSD er bij zetten. Natuurlijk is een SSD een must, maar waarom zou je een HD7850 nemen als die over ongeveer 2-3 jaar toch weer aan vervanging toe is? Terwijl je met een GTX670+ (of als je de amd kant op wilt gaan een 7970) een stuk langer door kan gaan? 2) Nu haal je twee dingen door de war. Gaming en Linux. Ik zei dat de closed source drivers van nvidia beter zijn dan alle andere drivers voor ati/amd en daardoor voor nvidia te gaan. Tevens heeft Valve de bèta geopend voor steam op Linux en gaat THQ (waarschijnlijk) ook games fabriceren voor Linux. http://tweakers.net/nieuws/86155/thq...ige-games.html Als jij 10 jaar uitstekende ervaring hebt met ATI/AMD kan dat. Ik heb niet gezegd dat ati/amd slecht is, ik heb alleen in mijn teksten laten blijken dat ik meer fan ben van nvidia en dat ik dat aanraad wegens goede ervaringen en doordat het physx heeft.. Zoals je zei ati of nvidia is een persoonlijke voorkeur. 3) Oké hier heb je dan een puntje. Maar zoals ik eerder zei kan hij het beste eventjes goed rondneuzen bij tftcentral.co.uk. Laatst gewijzigd op 20-12-2012 om 17:34. |
![]() |
|
![]() |
even kort samengevat:
koop de o zo goede wolters/andere build voor pure prestaties op het moment (2-3 jaar) koop mijn build als je meer iets mindere prestaties wilt op het moment zelf en voor in de toekomst. Een upgrade voor een SSD is in de toekomst nog altijd goed te doen en dan ben je verzekerd voor een goeie grafische kaart die ook over 2-3 jaar nog erg goed is. edit: Ik denk trouwens dat er een grote kans is dat Linux een groot gameplatform wordt in de toekomst. http://www.egilia.be/nl/actualiteit-...windows-8.html http://www.zdnet.be/nieuws/144655/va...team-op-linux/ Laatst gewijzigd op 20-12-2012 om 19:43. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
En mocht de kaart over een paar jaar uitgerangeerd zijn, dan koop je er eentje in hetzelfde prijssegment. Maar dan 'nieuw'. Tien tegen één dat je in datzelfde segment dan een kaart koopt die equivalent of misschien zelfs rapper is dan de GTX670. Afschrijving per jaar ligt iets hoger, maar je vergeet dat óók de 670 vroeg of laat vervangen gaat worden. En zodra dát gebeurt heb je héél wat headroom in de 7850/SSD-combinatie. Citaat:
Laatst gewijzigd op 21-12-2012 om 10:18. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als je dit verschil ongeveer 170 euro waard vindt, ten koste van een SSD, dan ben je inderdaad beter af met de GTX670. Let vooral op de gebruikte resolutie en kwaliteitsinstellingen. En let vooral op het gegeven dat de performanceboost van 'n SSD hier ongemoeid blijft (in het voordeel van de 7850, dus).
Laatst gewijzigd op 21-12-2012 om 10:18. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Weet je überhaubt wel wat physx is? Zo te lezen niet. http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html <- 2e en 3e gpu? Luister, je kan die 170 euro in een SSD stoppen of in een video kaart. SSD's zitten nog lang niet op hun top. Tevens heb ik niet echt het idee dat je mijn posts goed leest. Ik heb nu geloof ik 3x uitgelegd dat je dan economisch efficiënter bezig bent met je eigen geld, dat argument probeer jij te weren met andere argumenten die niks daarmee te maken hebben. Tevens kan je ook een AMD/ATI 7970 nemen, die heeft ongeveer dezelfde prijs, alleen heeft AMD/ATI geen physx. Het enige nadeel is dat je dan geen physx en ook minder goede linux drivers hebt. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is onwaarschijnlijk te veronderstellen dat de topicstarter zich op Linux gaat richten -- zeker omdat het vooralsnog verre van een geslaagd gamingplatform is. Natuurlijk zijn er 3rd parties die interesse hebben in Linux als gamingplatform, maar laten we dat eerst maar 'ns afwachten, niet? En dan nóg is het maar de vraag of Linux-drivers überhaupt een valide argument zijn voor de topicstarter om de doodeenvoudige reden dat Windows 7 een prima allround OS is. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
2) Tevens weet jij niet (tenzij jij de topicstarter in het echt kent of veel online gesprekken met hem hebt gehad) of hij wel of niet interesse heeft in Linux. Misschien doet hij Informatica? Of gaat hij informatica doen? Dan krijg je al snel Linux om de hoek kijken. Verder schat ik dat over ongeveer één jaar steam officieel voor Linux gereleased wordt, dan zijn er al een hoop games voor en dat aantal zal dan redelijk snel omhoog schieten. Dus over 2 jaar (geschatte tijd) zullen zeker een aantal games Linux gebruiken. Citaat:
Citaat:
Ik zou met een SSD wachten tot de categorie 'knipper eens met je ogen' ook daadwerkelijk bereikt is i.p.v. in jouw dromen. De meeste SSD's worden nog op sata methode aangesloten. Net zoals je HDD. Wacht tenminste met de SSD tot de ze op de PCIe sloten goedkoper zijn, voordeel? schrijf- en leessnelheden vanaf 1gb per seconde. slaap zacht, xxxlovexxx Laatst gewijzigd op 21-12-2012 om 19:25. |
![]() |
|
Hoe is dat een voordeel? Er is momenteel geen één SSD op de markt die de 6.0 Gb/sec. haalt die momenteel mogelijk is (SATA III).
|
![]() |
ik heb ook nooit gezegd dat er SSD's zijn die 6.0 Gb/sec haalt.
Ik heb het over dit soort ssd's http://www.alternate.nl/html/product...0&tk=7&lk=4298 Als je goed goed bekijkt zie je dat deze enorm duur zijn en tevens ook 2x zo snel zijn. Als deze zich wat verder door ontwikkelen, zullen ze wel betaalbaar worden en tevens ook sneller. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Waarom eigenlijk een 670? Die kaart lijkt als ik naar benchmarks kijk echt niet zo goed voor zijn prijs. Een hd7950 of een 7850 hebben geloof ik een veel betere prijs/kwaliteit verhouding. Zelfde voor een 660ti als nv een must zou zijn.
En physx lijkt mij niet zo heel relevant als je daarvoor een ssd moet laten schieten. Daarnaast lijkt adaptive vsync me een veel beter argument voor nvidia.
Laatst gewijzigd op 25-12-2012 om 09:08. |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens begrijp ik niet zo goed waarom zo zo'n fan bent van PhysX; de lijst met games die het supporten is maar karig en het effect er van is vaak ook maar zo-zo. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |