Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2013, 16:42
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 19-06-2014 om 20:42.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2013, 16:57
Kwaliteit
Kwaliteit is offline
Is haar moeder toevallig alcoholist ofzoiets? Als dat zo is kan dan is het wat anders dan als ze gewoon uit nature zo is.
als je deze vraag beantwoord, is het wat makkelijker om de situatie in te schatten.

Maar is het niet mogelijk om met haar vader of jou ouders dit probleem te bespreken? en dat die eventueel met de moeder kunnen gaan praten?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2013, 17:13
Elin3
Elin3 is offline
Bespreek dit eens met je ouders of met een andere volwassene (bijv. je mentor op school, die staat toch weer dichter bij dan je afdelingsleider).
Kijk uit voor de bemoeienis van Jeugdzorg, zij lijken het beste met mensen voor te hebben maar uiteindelijk blijkt vaak het tegendeel waar. Vaak is hun oplossing het kind uit huis plaatsen (naar tehuis en als daar geen plek is soms naar een instelling of zelfs naar de jeugdgevangenis!) terwijl (één van) de ouder(s) het probleem is/zijn.
Oud 05-02-2013, 23:09
bloodyb
bloodyb is offline
Geen aangifte doen, dat is niet jouw taak. Ga eens met je vriendin praten en vraag of haar moeder soms een zus of broer heeft waar je vriendin goed mee kan opschieten. Als dat zo is kan ze het beste eens daar mee gaan praten en vragen of die wat kunnen doen. En hoe zit het eigenlijk met haar vader?
Oud 06-02-2013, 16:20
Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Citaat:
Bespreek dit eens met je ouders of met een andere volwassene (bijv. je mentor op school, die staat toch weer dichter bij dan je afdelingsleider).
Kijk uit voor de bemoeienis van Jeugdzorg, zij lijken het beste met mensen voor te hebben maar uiteindelijk blijkt vaak het tegendeel waar. Vaak is hun oplossing het kind uit huis plaatsen (naar tehuis en als daar geen plek is soms naar een instelling of zelfs naar de jeugdgevangenis!) terwijl (één van) de ouder(s) het probleem is/zijn.
Lol mijn vader is hoofd van jeugdzorg overijssel en wtf dat slaat nergens op. Ze kijken naar wat het beste is voor het kind, ook al begrijpt het kind dit soms zelf niet.

Overigens ben ik wel van mening dat je het eerst zelf moet proberen ook te lossen, met bijvoorbeeld hulp van jouw ouders zoalsal eerder genoemd.
Oud 06-02-2013, 19:54
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Lol mijn vader is hoofd van jeugdzorg overijssel en wtf dat slaat nergens op. Ze kijken naar wat het beste is voor het kind, ook al begrijpt het kind dit soms zelf niet.
Mijn achternichtje heeft in de jeugdgevangenis gezeten omdat er geen plek was in een tehuis. Een onschuldig kind tussen de criminelen in de jeugdgevangenis lijkt me niet het beste. En zo kan ik nog wel meer voorbeelden noemen van kinderen die bijvoorbeeld niet eens meer met hun eigen ouders mogen spreken.
Jeugdzorg zou meer binnen het gezin moeten werken en minder lukraak kinderen uit huis plaatsen.
Ik wil je vader niet persoonlijk aanvallen ofzo, en misschien heeft Jeugdzorg Overijssel het wel gewoon beter voor elkaar, maar ik ken jammer genoeg veel mensen waarbij Jeugdzorg weinig goeds heeft gedaan.
Oud 06-02-2013, 21:44
Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Citaat:
Mijn achternichtje heeft in de jeugdgevangenis gezeten omdat er geen plek was in een tehuis. Een onschuldig kind tussen de criminelen in de jeugdgevangenis lijkt me niet het beste. En zo kan ik nog wel meer voorbeelden noemen van kinderen die bijvoorbeeld niet eens meer met hun eigen ouders mogen spreken.
Jeugdzorg zou meer binnen het gezin moeten werken en minder lukraak kinderen uit huis plaatsen.
Ik wil je vader niet persoonlijk aanvallen ofzo, en misschien heeft Jeugdzorg Overijssel het wel gewoon beter voor elkaar, maar ik ken jammer genoeg veel mensen waarbij Jeugdzorg weinig goeds heeft gedaan.
Ik denk dat veel mensen zich niet eens beseffen dat Jeugdzorg ze ontzettend veel goed doet.

Je hebt inderdaad gelijk met het feit dat kinderen die onschuldig zijn en het al moeilijk hebben niet in de gevangenis terecht moeten komen. Maar dit mag zeker geen reden zijn om Jeugdzorg er maar helemaal niet bij te halen. Dit soort situaties doen zich meer en meer voor juist omdat er geen instanties als Jeugdzorg worden ingeschakeld. Immers, op het moment dat een kind wordt mishandeld door zijn of haar ouder(s) en niet uit het huis gehaald wordt zodat dit kind daarbij gehlopen kan worden, wordt de kans ook groter dat het kind alter zelf van dit soort problemen gaat krijgen. Hier kunnen de kinderen niets aan doen en het zijn ook niet dingen die meteen in de gedachte springen, maar het is wel waar.

Overigens werkt Jeugdzorg ook binnen het gezin. Er wordt altijd eerst gekeken naar hoe het binnen het gezin is, wat de andere oplossingen zijn, maar ook of er überhaupt nog iets te redden valt. Het is echt niet zo dat kinderen "lukraak" bij hun ouders worden weggehaald. Het is echter wel zo dat Jeugdzorg kan besluiten om een kind uit huis te plaatsen alvorens een uitvoerig onderzoek te doen, bijvoorbeeld wanneer ze bang zijn dat het kind in levensgevaar is, maar wanneer dit gebeurt zal er altijd alsnog een uitvoerig onderzoek worden gedaan naar hoe de situatie was/is en wat er met de ouders kan worden geregeld.

Ik zie het niet als persoonlijk aanval op mijn vader trouwens , maar het valt mij op dat meer mensen het idee hebben dat Jeugdzorg "zomaar" wat doet en dat is onjuist.
Oud 12-02-2013, 09:09
Heer Wil
Heer Wil is offline
Als ze een kind uit huis plaatsen zal dat wel nodig zijn. Uiteindelijk houdt ze een groter trauma over aan het feit dat ze door haar ouders geslagen wordt dan doordat ze uit huis geplaatst wordt. Vervelend voor je nichtje om in een jeugdgevangenis te komen, maar daar zat ik dan toch liever dan in een gestapo-woning.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten