![]() |
|
Ik zei altijd dat het aan de omstandigheden lag en ik die omstandigheden zo goed als het kon zou accepteren en mijn leven aan te passen om het kind maar te kunnen houden. Alles beter dan je eigen kind weg laten halen. Maar dat is gewoon een te groot offer - er is nog te veel te zien, te doen en te bereiken om een kind te nemen en dat allemaal te moeten laten schieten. Daarnaast heb ik een kind als verantwoordelijke op het moment ook persoonlijk niets te bieden - het kan van mij waarschijnlijk over een aantal jaar misschien iets van waarde leren. Als er ooit een kind komt, wil ik het in elk geval onder mijn hoede laten opgroeien en het bovendien ook graag een familie geven.
Tenzij het de andere partij (aangenomen dat ik van diegene houd) veel pijn zou doen om het niet te houden en samen op te voeden, zou ik het waarschijnlijk weg willen laten halen. Ik weet alleen niet hoe makkelijk die beslissing me af zou gaan, en of ik dit dus wel zou doorzetten. |
![]() |
||
Citaat:
Ik weet het eigenlijk niet zo goed. Ik weet ook niet hoe de situatie dan zou zijn, hoe ver ben ik dan zwanger als ik erachter kom? Hoe vóelt dat überhaupt, emotioneel? Heb ik een vaste relatie of niet? Want ik kan nu wel zeggen 'ik wil absoluut nevernooit kinderen' maar misschien als het in mijn buik zit en ik heb een geweldige vriend, dat het dan toch een stuk lastiger is. Of, stel, ik word zwanger van iemand van wie ik zielsveel houd en diegene gaat dood en het enige wat mij nog écht met hem verbindt, is dat kind dat ik eigenlijk niet wil. En wellicht ben ik wel zwanger van iemand die 10 jaar ouder is dan ik en die het kind wil opvoeden. ![]() Al kan ik me niet voorstellen dat ik een kind wil opvoeden. Sowieso, ik ben nog bezig met school en dat ben ik op mijn 20e ook nog en ik woon sowieso nog niet op mezelf. Op mijn vroegst heb ik een diploma waar ik wat aan heb op mijn 21e (een bachelordiploma dan) en ik weet niet precies wát mijn kansen dan zijn, maar dat zou wellicht het eerste moment zijn waarop ik kan denken 'oké, ik kan nu stoppen met school en gaan werken' en zelfs dan hoef ik er nog geen kind bij, trouwens. Maar of ik het écht écht weg zou laten halen, dat weet ik gewoon niet. Dat hangt dus weer af van hoe lang ben ik zwanger/hoe zit het met de vader/hoe voelt het en wellicht dat mijn ouders ineens zoiets hebben van 'wij willen het ook wel adopteren' o.i.d. Al met al dénk ik dat het abortus word, maar zeker weten kan ik het niet, want daarvoor weet ik gewoon niet goed genoeg hoe het dan zal zijn en voelen.
|
Ik riep altijd dat ik abortus zou laten doen maar ik ben één keer niet ongesteld geworden en toen een zwangerschapstest gedaan maar was toen heel erg in dubio wat ik zou doen als ik zwanger was. Had het toen echt niet zomaar kunnen laten weghalen ook al was ik ook niet in staat om ervoor te zorgen. Kan dus niet echt zeggen wat ik zou doen zonder in de situatie te zitten. Nu zou ik het denk ik wel houden. Heb een vaste baan, een huis en een vaste relatie en ook al is het niet gepland, dan vind ik het ook stom om het weg te laten halen als ik een paar jaar later misschien wel kinderen wil. Vraag me alleen af of het gezond is voor het kind om nu zwanger te raken met mijn medicatie en werkzaamheden enzo
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Zelfmoord en pijn... Jaymes | 12 | 20-08-2013 00:28 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #28 Saarah | 500 | 31-01-2007 16:45 | |
Verhalen & Gedichten |
Anouk en Danny #2 Little Phoebe | 264 | 23-07-2006 14:40 | |
Liefde & Relatie |
dringend Advies gevraagd over gecompliceerde situatie Lady_L | 55 | 29-10-2003 19:08 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Stelling Abortus is moord. niceman1984 | 132 | 30-06-2003 19:26 | |
Liefde & Relatie |
Zwanger van een getrouwde man (mijn ex-leraar).... Verwijderd | 31 | 20-03-2003 14:19 |