Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2013, 20:46
Verwijderd
.

Laatst gewijzigd op 17-07-2018 om 13:49.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2013, 22:46
Verwijderd
Als het morgenochtend nog steeds zo is zou ik naar fysio of huisarts gaan, als iets verkeerd geschoten is is het best jet zo snel mogelijk goed te laten zetten.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2013, 00:27
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Ga hiermee naar een huisarts. Niet eens zozeer vanwege je nek, maar misselijk worden na een klap kan duiden op een hersenschudding. Dat hoeft niet, maar kan wel. Hersenschuddingen moet je niet te licht nemen, er is dan serieus rust nodig of je kan er op lange termijn last van blijven houden.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2013, 12:32
Verwijderd
Wiet roken.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2013, 23:41
Verwijderd
Citaat:
Wiet roken.
Sorry, maar dit slaat nergens op... Je gaat iemand toch niet aanraden om (wiet) te roken..

Met citaat reageren
Oud 20-02-2013, 02:30
Verwijderd
Werkt een stuk beter dan pijnstillers. Als je iets tegen roken hebt kan je ook een beetje eten.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2013, 08:22
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Werkt een stuk beter dan pijnstillers. Als je iets tegen roken hebt kan je ook een beetje eten.
Alleen met pijnstillers op kan je nog fatsoenlijk een les volgen, met wiet op wordt dat lastiger. Aan de grammatica van OP te zien is ze ook nog geen 18 of ouder.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2013, 12:54
Verwijderd
Ik heb mijn examens stoned gemaakt en dat ging prima. Toen was ik trouwens ook nog geen 18

Maargoed, ik bedoel dan ook niet dat je in de pauze even snel naar buiten rent om high te worden. Gewoon, s'avonds, na het eten.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2013, 15:57
On efil
On efil is offline
En je dacht van, fuck it, dit meld ik niet aan mn leraar/zwemkerel waardoor er meteen actie ondernomen word omdat hij verantwoordelijk is op dat moment.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2013, 11:50
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Ik heb mijn examens stoned gemaakt en dat ging prima. Toen was ik trouwens ook nog geen 18

Maargoed, ik bedoel dan ook niet dat je in de pauze even snel naar buiten rent om high te worden. Gewoon, s'avonds, na het eten.
stoere boy

maar goed, mijke heb je nog steeds pijn? anders moet je echt naar de fisio gaan
Oud 23-02-2013, 12:40
Verwijderd
Ja, dat is altijd een beetje het dilemma. Het wordt of als stout of als stoer gezien door de simpele man terwijl er kernachtig natuurlijk heel weinig verschil tussen wiet of pijnstillers is.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2013, 13:22
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ja, dat is altijd een beetje het dilemma. Het wordt of als stout of als stoer gezien door de simpele man terwijl er kernachtig natuurlijk heel weinig verschil tussen wiet of pijnstillers is.
uh nee reverend, wiet heeft veel meer lange termijn nadelige effecten dan pijnstillers. en met pijnstillers bedoel ik dan in dit geval de paracetamol en de ibu enzo, niet de morfine of andere opiaten.
Oud 23-02-2013, 21:17
Verwijderd
Jawel pluis, ook paracetamol heeft op lange termijn nadeligere effecten dan wiet. Om nog maar te zwijgen over de korte-termijn gevolgen. En dan heb je het inderdaad nog maar over de meest 'lichte' vorm van pijnstillers ook.

Wiet is ook een lichte pijnstiller, eigenlijk. Dommigheid is de enige reden waarom het niet als dusdanig wordt behandelt.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2013, 14:40
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Jawel pluis, ook paracetamol heeft op lange termijn nadeligere effecten dan wiet. Om nog maar te zwijgen over de korte-termijn gevolgen. En dan heb je het inderdaad nog maar over de meest 'lichte' vorm van pijnstillers ook.

Wiet is ook een lichte pijnstiller, eigenlijk. Dommigheid is de enige reden waarom het niet als dusdanig wordt behandelt.
Nu ga ik toch echt vragen om een source .
Dus: source?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2013, 15:25
Verwijderd
Voor wat? Dat paracetamol een veel sterker en ongezonder middel is dan wiet? Dat is vrij makkelijk zelf te testen.

Dat wiet een lichte pijnstiller is is voor zover ik weet algemeen bekend. Alleen omdat mensen het ook vrijwillig gebruiken wordt het in een verdoemhokje geschoven. Opmerkelijk, want genoeg mensen die verslaafd zijn aan 'reguliere' pijnstillers.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2013, 15:54
Pluis
Pluis is offline
Sorry reverend, ik dacht dat je met echte argumenten zou komen.
Mensen raken niet verslaafd aan paracetamol (je krijgt er hoogstens op lange termijn koppijn van en je lever wordt er niet zo happy van als je langdurig 4 keer per dag een gram naar binnen tikt). Daarnaast zijn de nadelige effecten van wiet (de verslaving en wat het geestelijk met je doet) imo veel groter dan het pijnstillende effect.
Maar die lange termijn effecten van paracetamol zijn natuurlijk hier helemaal niet relevant aangezien ts het alleen maar even zou hoeven gebruiken tegen de spierpijn die zie heeft van het ongelukje.
Oud 24-02-2013, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Sorry reverend, ik dacht dat je met echte argumenten zou komen.
Geeft niets pluis, ik verwachte een beetje hetzelfde. Samen slaan we ons er wel doorheen.
Citaat:
Mensen raken niet verslaafd aan paracetamol (je krijgt er hoogstens op lange termijn koppijn van en je lever wordt er niet zo happy van als je langdurig 4 keer per dag een gram naar binnen tikt).
Mensen kunnen wel degelijk verslaafd raken aan paracetamol, om nog maar te zwijgen over sterkere pijnstillers.
Citaat:
Daarnaast zijn de nadelige effecten van wiet (de verslaving en wat het geestelijk met je doet) imo veel groter dan het pijnstillende effect.
imo niet.
Citaat:
Maar die lange termijn effecten van paracetamol zijn natuurlijk hier helemaal niet relevant aangezien ts het alleen maar even zou hoeven gebruiken tegen de spierpijn die zie heeft van het ongelukje.
Net zoals de lange termijn effecten van wiet. Ik heb voor zover ik kan teruglezen nergens getipt dat ze maar de rest van haar leven jointjes moet draaien.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2013, 16:36
Pluis
Pluis is offline
Roken is altijd slecht voor je. Een weekje paracetamol niet. En nee mensen raken écht niet verslaafd aan paracetamol. Met paracetamol kan je nog prima autorijden, op medicinale wiet zou een gele sticker worden geplakt. Daarnaast is Mijke ook nog eens minderjarig (volgens mij amper 16) en is het al helemaal gestoord om wiet aan te raden aan kinderen.
Oud 24-02-2013, 18:03
Verwijderd
Okee, maar ik denk niet echt dat mijke wat heeft aan jullie wietdiscussie

Als je je er zorgen om maakt zal ik idd even langs de huisarts gaan.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2013, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Roken is altijd slecht voor je.
Dan eet je het.
Citaat:
Een weekje paracetamol niet. En nee mensen raken écht niet verslaafd aan paracetamol.
Google het maar eens. Verder een beetje een non-discussie. Genoeg mensen die ook niet verslaafd raken aan wiet.
Citaat:
Met paracetamol kan je nog prima autorijden, op medicinale wiet zou een gele sticker worden geplakt.
Met wiet kan je ook prima autorijden Maar dat verschilt per persoon.
Citaat:
Daarnaast is Mijke ook nog eens minderjarig (volgens mij amper 16) en is het al helemaal gestoord om wiet aan te raden aan kinderen.
Mening. Ik vind het vooral gestoord dat er allerlei chemische medicatie aangeraden kan worden maar op het moment dat het om een plant opeten gaat doet iedereen alsof het verschrikkelijk slecht is.

Citaat:
Okee, maar ik denk niet echt dat mijke wat heeft aan jullie wietdiscussie
Daar heb je helemaal gelijk in. Hoewel het me niets zou verbazen als mijke nooit meer iets van zich laat horen. Wellicht een overdosis paracetamol.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2013, 19:57
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Dan eet je het.

Google het maar eens. Verder een beetje een non-discussie. Genoeg mensen die ook niet verslaafd raken aan wiet.

Met wiet kan je ook prima autorijden Maar dat verschilt per persoon.

Mening. Ik vind het vooral gestoord dat er allerlei chemische medicatie aangeraden kan worden maar op het moment dat het om een plant opeten gaat doet iedereen alsof het verschrikkelijk slecht is.

Daar heb je helemaal gelijk in. Hoewel het me niets zou verbazen als mijke nooit meer iets van zich laat horen. Wellicht een overdosis paracetamol.
Op google staat ook dat ufo's bestaan. verslaving of gewenning staat nergens genoemd in het farmacotherapeutisch kompas. En nee met wiet kan je niet autorijden. Of nouja je komt wel van a naar b en vast ook wel zonder kleerscheuren, maar het is minder veilig dan zonder wiet (net als alcohol en vermoeidheid).
En dat gedoe over chemisch vs plant is natuurlijk ook onzin, je kan ook niet zomaar wolfskers opvreten zonder dood te gaan, en dat is ook een plant (en de chemische variant ervan wordt veelvuldig gebruikt). Niet alle planten zijn gezond.

Oh en @ melove: ik ben er maar vanuit gegaan dat Mijke ruim een week later wel geen last meer zou hebben van haar hoofd en nek.
Oud 25-02-2013, 10:57
Verwijderd
Mijn oma is verlaafd aan paracetamol..
Ik vind dat gehaat op wiet maar niks.
Wiet is lekker geeft je een goed gevoel en is inderdaad een prima middel tegen bijv hoofdpijn
Met citaat reageren
Oud 25-02-2013, 11:16
Verwijderd
Citaat:
Op google staat ook dat ufo's bestaan.
En dat wiet slecht is.
Citaat:
verslaving of gewenning staat nergens genoemd in het farmacotherapeutisch kompas.
Dat verbaast me niets
Citaat:
En nee met wiet kan je niet autorijden. Of nouja je komt wel van a naar b en vast ook wel zonder kleerscheuren, maar het is minder veilig dan zonder wiet (net als alcohol en vermoeidheid).
Mening.
Citaat:
En dat gedoe over chemisch vs plant is natuurlijk ook onzin, je kan ook niet zomaar wolfskers opvreten zonder dood te gaan, en dat is ook een plant (en de chemische variant ervan wordt veelvuldig gebruikt). Niet alle planten zijn gezond.
Klopt. Maar je hysterie rondom wiet is ook onzin.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2013, 13:13
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
En dat wiet slecht is.

Dat verbaast me niets

Mening.

Klopt. Maar je hysterie rondom wiet is ook onzin.
Nee dat is geen mening:
Omdat essentiële functies zoals de motorische coördinatie en het beoordelingsvermogen aangetast
raken door het gebruik van cannabis gaat de rijvaardigheid achteruit. Dit geldt in versterkte mate
wanneer tegelijkertijd alcohol is genuttigd.

bron: http://www.rijksoverheid.nl/document...abis-2008.html

meer evidence based krijg je het niet.

En ik doe niet hysterisch. Ik zeg alleen dat je geen wiet moet aanraden aan minderjarigen, aangezien dat een kwetsbare groep is. Als je 18+ bent en van wiet houdt moet je vooral doen waar je zin in hebt (maar niet gaan autorijden).

Regels voor berichten