Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2013, 18:19
Puhlease.
Puhlease. is offline
Ik heb nu een vriend voor ehm nog geen 2 weken.
We hebben allebei ook nog geen 'ik hou van je' gezegd.
Niet dat ik niet erg vind helemaal niet zelfs!

Alleen nu gaat onze omgeving (onze vrienden) er mee bemoeien waarom we dat nog niet hebben gezegd tegen elkaar. Lol.
Het interesseert ons niet veel, wij hebben zoiets van het wordt gezegd als het gezegd wordt. At the right moment, toch?

Maar vraag ik me gewoon is af wanneer vinden jullie dat je 'ik hou van je' kan of mag zeggen?

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2013, 18:23
niks 55
niks 55 is offline
als je nu al kan zeggen ik hou van je dan is het waarschijnlijk niet zo serieus laat je vrienden gewoon lekker praten en zeg wanneer jij vindt dat het egt moet
Met citaat reageren
Oud 09-02-2013, 18:23
Vowel
Vowel is offline

Ik zou het pas vreemd vinden als je het wel had gezegd..
Met citaat reageren
Oud 09-02-2013, 18:25
Verwijderd
Inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2013, 18:29
Puhlease.
Puhlease. is offline
Ja daarom vind ik het helemaal niet erg!
Met citaat reageren
Oud 09-02-2013, 18:36
Vowel
Vowel is offline
Nou, dan moet je tegen je "vrienden" zeggen dat ze niet zo debiel moeten doen.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2013, 18:36
Verwijderd
Ik heb ooit iemand gehad die het na een maand zei. Ik heb nooit geantwoord want dat vind ik bullshit na een maand. Niet veel later was het ook uit. En iemand die het nog eerder zei en dat duurde nog geen maand. En zo zijn er nog wel wat voorbeelden. Ik zeg het als ik het meen en na 2 weken al van iemand houden, dat doe ik niet.

Zeggen als je er aan toe bent en er betekenis aan wil geven, niet gewoon om maar wat te zeggen. En je vrienden moeten zich niet bemoeien met jouw relatie.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2013, 18:42
Puhlease.
Puhlease. is offline
Ja gelukkig denken we hetzelfde en laten we iedereen maar kletsen.

Met citaat reageren
Oud 09-02-2013, 18:45
AzN
AzN is offline
Ik heb 'n relatie van anderhalf jaar gehad, waarin we niet één keer 'ik hou van je' tegen elkaar hebben gezegd.. En das niet de oorzaak van onze break-up, even voor de duidelijkheid .
Oud 09-02-2013, 19:09
Verwijderd
Dat vind ik dan wel weer opvallend.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2013, 19:22
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik heb ooit iemand gehad die het na een maand zei. Ik heb nooit geantwoord want dat vind ik bullshit na een maand. Niet veel later was het ook uit. En iemand die het nog eerder zei en dat duurde nog geen maand. En zo zijn er nog wel wat voorbeelden. Ik zeg het als ik het meen en na 2 weken al van iemand houden, dat doe ik niet.

Zeggen als je er aan toe bent en er betekenis aan wil geven, niet gewoon om maar wat te zeggen. En je vrienden moeten zich niet bemoeien met jouw relatie.
Mee eens.

That said, ik kan me best voorstellen dat als iemand je vertelt dat hij / zij van je houdt en je niet reageert, die relatie inderdaad niet veel langer zal duren. Dat lijkt me ook, eh, vrij pijnlijk.
Oud 09-02-2013, 19:29
Verwijderd
Nou die eerste heb ik zelf afgebroken een dikke maand later ^^ op Valentijn zelfs, iemand die mijn vrienden besteelt en daarmee Valentijnscadeautjes koopt, hoef ik niet.
De tweede besloot dat hij toch echt wel heel snel kinderen wou (lees: nu! We kenden elkaar nog geen maand!) en ik wou er geen, daarnaast was ik geen hoer in bed, dus tja.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2013, 23:16
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
pfff, ik zou het pas zeggen wanneer het echt zo is..
mijn ex zei het al op de eerste date nadat ie me verkering vroeg.. het was heel ongemakkelijk en ik durfde het nieteens terug te zeggen >.>
maarja ik zou het doen wanneer je het dus meent

en ja niet alleen daarom maar kort daarna hadik het uitgemaakt ;o
Met citaat reageren
Oud 10-02-2013, 08:50
loveyou123
loveyou123 is offline
Citaat:
(lees: nu! We kenden elkaar nog geen maand!)
is dit een topic zo ja war vind ik die dan?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2013, 09:31
Verwijderd
Nee , het was bedoeld als lees 'hij wilde heel snel kinderen' als 'hij wilde nu kinderen'
Met citaat reageren
Oud 10-02-2013, 10:53
Verwijderd
'Ik houd van je' moet je gewoon zeggen als je dat wilt. Niet snel omdat dat van je vrienden moet, maar ook niet langzaam omdat een paar forumers vinden dat je daarvoor al wel zo ongeveer trouwplannen moet hebben.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2013, 13:33
loveyou123
loveyou123 is offline
Citaat:
Nee , het was bedoeld als lees 'hij wilde heel snel kinderen' als 'hij wilde nu kinderen'
ohhhh haha okee!!
Met citaat reageren
Oud 10-02-2013, 14:05
Verwijderd
Doorgaans wanneer je van iemand houdt.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2013, 14:37
Verwijderd
Zeg tegen je vrienden dat ze hun kop moeten houden en dat jullie zelf bepalen wat jullie tegen elkaar zeggen
KLAAR
Met citaat reageren
Oud 10-02-2013, 17:32
Heer Wil
Heer Wil is offline
volgens mij kun je dat makkelijk na twee weken zeggen, als je in die twee weken echt veel contact hebt gehad. Maar als je het zegt omdat je vrienden zeggen dat je dat moet zeggen, kunnen je vrienden het net zo goed zelf zeggen, dan is het net zo gemeend als wanneer jij dat zou doen.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2013, 17:07
Puhlease.
Puhlease. is offline
Ja we hebben wel een hele geschiedenis achter ons, we zaten een half jaartje ofzo beetje te ouwehoeren en is het nu officieel. Ach ja wanneer het er uitfloept is het wel gemeend iniedergeval
Met citaat reageren
Oud 14-02-2013, 18:39
Verwijderd
Het is maar hoeveel waarde je aan die term hecht. Ik wilde dat vroeger zelf altijd graag horen, maar meer als een bevestiging op mezelf. Nu zie ik geen noodzaak meer om dat soort dingen de hele tijd te zeggen. Je houdt van elkaar, en dan? Zoiets laat zich in daden zien.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2013, 00:52
TheNoodle
TheNoodle is offline
Zeg het wanneer je het ook echt voelt en niet omdat het moet of ?hoort?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2013, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Maar vraag ik me gewoon is af wanneer vinden jullie dat je 'ik hou van je' kan of mag zeggen?

Die vraag is heel simpel. Namelijk:

Citaat:
Verbijsterend dat het zoveel posts duurt voordat dit antwoord komt.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2013, 13:50
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Dit idd. Hoe lang dat duurt is verschillend. Spendeer jij een maand lang elke dag met elkaar, en ben je de hele tijd samen? Dan zal het vast sneller zijn dan dat je een relatie van 3 maanden hebt waarin je elkaar af en toe een weekendje ziet.

Doe gewoon lekker waar je je prettig bij voelt. 2 weken is wel erg snel, maar als het voor jullie goed voelt....
Oud 28-02-2013, 00:28
xsophieejxx
xsophieejxx is offline
Dat ligt aan jullie zelf, jullie bepalen wanneer wat gebeurd, niet jullie vrienden.
Ik heb er ook last van gehad.
Mijn vrienden gingen zich met mijn liefdesleven gebeuren van "heb je nou nog steeds niet dit gedaan? Ik had dat allang gedaan hoor".
Laat ze maar lekker zeuren, maar laat het niet jullie opdringen.
Wij zeiden voor het eerst "ik hou van jou" toen we een paar maanden hadden ofzo?
Klinkt misschien laat, maar voor ons gewoon het juiste moment.

Laatst gewijzigd op 28-02-2013 om 00:30. Reden: een spellingsfout
Met citaat reageren
Oud 28-02-2013, 00:32
Verwijderd
waar mensen al niet een probleem van kunnen maken..
Met citaat reageren
Oud 03-03-2013, 20:30
JustWannaHelp
JustWannaHelp is offline
Hey,

Niet iedereen vind het nodig om in een relatie 'ik hou van je' te zeggen. Waarschijnlijk hebben jullie een andere manier om te laten zien dat jullie van elkaar houden. En wat je vrienden betreft, laat ze lekker gaan. Op het moment dat je je er niets van aantrekt stoppen ze vanzelf. Ik weet dat dat moeilijk is maar als je doorzet lukt het wel.

Succes!
x een meisje
Met citaat reageren
Oud 08-03-2013, 15:14
Puhlease.
Puhlease. is offline
Uh.

Ik heb nooit gezegd dat ik ermee zit dat mijn vrienden er een big deal van maken.
Het interesseert ons juist niet, dus moeilijk zal het echt niet worden, dus juist makkelijk.

Ik vroeg me alleen af wanneer mensen het zeggen of vinden dat ze het moeten zeggen.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2013, 17:17
Kwaliteit
Kwaliteit is offline
Moeten is het nooit (dan klinkt het niet gemeend).
Zoals alle andere zeggen, zeggen wanneer je er zelf klaar voor bent.
En als je 'partner' het eerder zegt kan jij het natuurlijk direct terug zeggen.

Maar je moet er niet een groot probleem van maken, het komt vanzelf ..
Met citaat reageren
Oud 09-03-2013, 21:31
JoeriBoy123
JoeriBoy123 is offline
Ik zeg nooit ik hou van je omdat ik nooit op een meisje 100 % verliefd ben geweest.
Als je ik hou van je zegt zit je er aan vast. Als je echt van die gozer houd zou ik het wel serieus nemen. Omdat hij misschien het zelfde als mij denkt.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2013, 21:35
Vowel
Vowel is offline
Verliefd zijn is ook niet hetzelfde als houden van. En als je verliefd bent/van iemand houdt vind je het meestal niet erg om "er aan vast te zitten."
Met citaat reageren
Oud 10-03-2013, 01:19
Kwaliteit
Kwaliteit is offline
Citaat:
Verliefd zijn is ook niet hetzelfde als houden van. En als je verliefd bent/van iemand houdt vind je het meestal niet erg om "er aan vast te zitten."
Agree.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2013, 23:32
otacilio
otacilio is offline
Ik heb in mijn laatste relatie een stap overgeslagen. Ik had nog niet gezegd dat ik haar leuk vond, maar meteen dat ik van haar houd.We hadden al maanden veel contact en verder dan 'ik mag je echt heel erg graag' was het nog niet gekomen. Ik hield dus ook echt van haar en vanaf het moment dat je voelt dat je het kan zeggen, kun je dat ook doen. De grens bepaal je zelf, al blijft het een beladen begrip.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten