Waarom wil je eventueel een thuisstudie doen? Als dat gericht met een doel is, als je een bepaalde opleiding wilt om een bepaald beroep te kunnen doen, dan is het zoals de meesten al zeggen waarschijnlijk handiger om die studie full time te volgen. Naast 6 dagen per week een thuisstudie doen en ook nog een sociaal leven behouden, is weliswaar niet onmogelijk maar wel erg zwaar en vergt een ongelofelijke berg discipline.
Als je alleen maar die thuisstudie wilt doen voor het papiertje, omdat je het gevoel hebt dat je een opleiding afgerond moet hebben. En als je je huidige baan prima vindt. Dan zou ik die thuisstudie laten zitten en lekker blijven werken.
Als je het allemaal nog niet zo goed weet, is het handiger om niet zomaar met een thuisstudie te beginnen. In dat geval zou ik op dit moment veel blijven werken als ik jou was, maar tegelijkertijd open dagen etc bezoeken van opleidingen die je eventueel wel wat lijken. Op die manier kun je ontdekken of er een opleiding is die iets voor jou is (bijvoorbeeld BBL kok zoals Sarah zegt), of dat je het allemaal niet zo aansprekend vindt en je beter kunt blijven werken.
|