Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2013, 07:52
tunechi
tunechi is offline
Yo allemaal,

Ik ben nu 17 en werk sinds kort fulltime in de keuken. Ik ben gestopt met mijn huidige opleiding en heb dus (bijna) geen lessen meer. Vandaar dat ik zoveel werk nu. Ik zit eraan te denken om een thuisstudie te doen en deze 6 dagen te blijven weken, maar hoe zit het dan met dat papiertje? Is t wel zo'n verstandige keus enzo? Ik heb ook nog een meisje, pretty serious nu 2,5 jaar, daar wil ik ook nog tijd voor hebben natuurlijk. Laat maar weten wat je ervan vind.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2013, 11:09
bloodyb
bloodyb is offline
Hoi, als je 6 dagen per week werkt hou je weinig tijd en energie over om er ook nog een thuisstudie bij te gaan doen.Vraag je zelf eens af wat je toekomstplannen zijn. Dan is het misschien beter om fulltime te gaan studeren en een opleiding af te maken. Werken kun je nog lang genoeg!
Oud 15-03-2013, 17:45
Verwijderd
Een thuisstudie is maar voor weinig mensen de manier om hogerop te komen. Het is leuk om erbij te doen als je al eenmaal iets hebt gehaald, bijvoorbeeld. Je hebt kans dat je na je werk toch liever bij je vriendinnetje wil zijn (en terecht hoor, als je zoveel werkt) en niet op schema ligt om het zelfstandig uit te voeren.

Je kunt veel beter nu een fulltime opleiding doen. Dan nog kun je wel een dag in de week werken, al dan niet gespreid.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2013, 23:36
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
ga lekker weer naar school. zoek een opleiding die bij je past. studeren is veel leuker dan werken op deze leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2013, 07:25
Verwijderd
6 volledige dagen werken en dan nog een mbo of hbo thuisstudie vind ik niet realistisch. Dan ben je al gauw 70 tot 80 uur per week in touw, het kán wel, maar om dat vier jaar vol te houden moet je wel heel gemotiveerd zijn, vooral wat het studiegedeelte betreft.
Is het anders geen idee voor jou om een BBL opleiding te gaan doen? Misschien de koksopleiding als je het werk in een keuken zo leuk vindt?

Laatst gewijzigd op 16-03-2013 om 07:30.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2013, 11:28
Verwijderd
Waarom wil je eventueel een thuisstudie doen? Als dat gericht met een doel is, als je een bepaalde opleiding wilt om een bepaald beroep te kunnen doen, dan is het zoals de meesten al zeggen waarschijnlijk handiger om die studie full time te volgen. Naast 6 dagen per week een thuisstudie doen en ook nog een sociaal leven behouden, is weliswaar niet onmogelijk maar wel erg zwaar en vergt een ongelofelijke berg discipline.

Als je alleen maar die thuisstudie wilt doen voor het papiertje, omdat je het gevoel hebt dat je een opleiding afgerond moet hebben. En als je je huidige baan prima vindt. Dan zou ik die thuisstudie laten zitten en lekker blijven werken.

Als je het allemaal nog niet zo goed weet, is het handiger om niet zomaar met een thuisstudie te beginnen. In dat geval zou ik op dit moment veel blijven werken als ik jou was, maar tegelijkertijd open dagen etc bezoeken van opleidingen die je eventueel wel wat lijken. Op die manier kun je ontdekken of er een opleiding is die iets voor jou is (bijvoorbeeld BBL kok zoals Sarah zegt), of dat je het allemaal niet zo aansprekend vindt en je beter kunt blijven werken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten