Advertentie | |
|
![]() |
|
De 200 euro kinderbijslag + 190 euro alimentatie, zijn bedoelt om jou te onderhouden, niet voor je moeder om in haar zak te steken, vind het dus onzin dat jij dat zou moeten compenseren.
Aangezien je redelijk wat gaat verdienen vind ik het normaal dat je kostgeld betaalt. Sowieso voor de extra kosten die je moeder maakt (zoals eten, elektriciteit) zolang jij thuis woont + misschien een gedeelte van de huur. Maar ik vind een bedrag van 250 euro heel wat schappelijker dan de iets van 500 euro die jouw moeder wil hebben.
|
Hoe oud ben je nu precies? En wat zijn die maaltijdcheques?
Het is wel goed om dat te weten. Om te berekenen wat een redelijk bedrag is om aan kostgeld te betalen, zou je eens het volgende moeten bekijken: http://www.nibud.nl/omgaan-met-geld/.../kostgeld.html. Hiermee kun je berekenen wat een redelijk kostgeld bedrag is. Eigenlijk moet je alle kosten die jij en je moeder gezamenlijk hebben, delen. Niet alleen de maaltijden, maar ook het feit dat je meer kwijt bent aan gas, water en elektriciteit. Doordat jij gaat verdienen, kan het zijn dat je moeder minder huurtoeslag gaat ontvangen, omdat jij en je moeder gezamenlijk een hoger inkomen hebben. Het is ook niet eerlijk als je moeder daar van de dupe is. |
![]() |
|
![]() |
Kennelijk komt TS uit België. Maaltijdcheqeus worden daar aan werknemers uitgedeeld die geen gebruik maakt/geen gebruik kan maken van een eten uit het bedrijfsrestaurant.
Dat maakt het voor ons meteen ingewikkelder om in te schatten wat redelijk is. Het lijkt mij in elk geval niet raar dat jij bijdraagt in de kosten die je moeder voor jou moet maken. Eten/drinken, verzekering, energiekosten en eventueel huur voor het deel van het huis wat jij gebruikt. Daarnaast is het in Nederland zo, dat wanneer volwassen thuiswonende kinderen veel gaan verdienen terwijl de ouder(s) een laag inkomen hebben, de ouders allerlei toeslagen (subsidies / belastingkortingen) mis lopen. De ouder(s) krijgt/krijgen dan dus een lager inkomen. Het lijkt mij niet onredelijk dat deze vermindering in inkomen ook (deels) wordt gecompenseerd. De kinderalimentatie en kinderbijslag die je moeder nu kwijt zijn, zijn GEEN inkomen wat voor haar bedoelt is. Dat is slechts inkomen wat bedoelt is om JOU te onderhouden. Nu jij werkt vallen deze wel weg, daar staat tegenover dat jij in staat bent zelf in al je kosten te voorzien. Het mag niet zo zijn dat je moeder compensatie van de kinderbijslag en alimentatie vraagt en daar bovenop ook nog eens kostgeld. Daarbij komt nog dat voor een werkend 'kind' geen opleiding meer betaald moet worden, dus de kosten zijn ook veel lager. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Een klein beetje bijdragen lijkt me redelijk, maar 350 euro?! Dan betaal je dus, als ik het goed begrijp, de complete huur van jullie woning. Op die manier ben kan zij gratis wonen en ook nog eens maaltijdcheques innen. Dan kan je net zo goed op jezelf gaan wonen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Anouk en Danny #2 Little Phoebe | 264 | 23-07-2006 14:40 | |
Liefde & Relatie |
samenwonen enzo Mrink | 63 | 15-05-2005 15:32 | |
Liefde & Relatie |